Hockey-VM Vad tror ni?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Hade vi haft Sedinarna med redan nu hade jag haft större hopp. Med den respekt som dom kanadensiska spelarna säkert har mot dom så hade chansen varit större. Men miraklens tid är inte förbi ännu. 8)

Kan Ni tänka Er att Frankrike slog Ryssland med 2 - 1, jag har Ryssland som stor favorit till Guldet och att detta kan hända känns liksom bra för sporten att allt kan hända.

Linetrivo.

Ja och för Kronorna blir det Kanada eller Schweiz i kvarten. Hoppas på Schweiz, det är nog trots allt större chans att slå dom. :-\

Jag såg nyss matchen Finland mot Ryssland och det var en väldigt tuff match.
En kamp i 60 minuter, i sista perioden kom domaren i fokus för att han släppte matchen i helt fel riktning. Det var många utvisningar som dommaren kunde gott ha blåst för, många crosschecking framför mål, konstigt det var Winnerborg som var huvuddommare han hade nästan glömt pipan hemma.
Finland vann matchen med 3 - 1. Jag hör på Lasse Stefanz på Spotify, gott.
Vink från Linetrivo.

"Berralund " sa:
Ja och för Kronorna blir det Kanada eller Schweiz i kvarten. Hoppas på Schweiz, det är nog trots allt större chans att slå dom. :-\
Är det klart vem Sveriga ska möta? Jag har inte koll på det men jag håller inte med dig Berra, jag tror att Kanada är lättare att slå än alpgubbarna. Jag tror att Mårts och gubbarna har bättre koll på kanadickerna och därför bättre kan lägga en framgångsrik strategi. Att Svenskarna kan lyfta sitt spel efter att ha blivit utspelade har vi sett tidigare

"Sir One " sa:
Är det klart vem Sveriga ska möta? Jag har inte koll på det men jag håller inte med dig Berra, jag tror att Kanada är lättare att slå än alpgubbarna. Jag tror att Mårts och gubbarna har bättre koll på kanadickerna och därför bättre kan lägga en framgångsrik strategi. Att Svenskarna kan lyfta sitt spel efter att ha blivit utspelade har vi sett tidigare

Ja du kan ha rätt men någon gång måste väl mästerjoddlarna förlora. Att det blir något av dom lagen var det någon som sa under kanadamatchen i TV - om Sverige slår Slovenien vilket jag tror dom gör. :)

Det närmaste som jag kommit elithockey är genom Hogge Nurmela. Vi fiskade gädda tillsammans i Stockholms skärgård, pimplade bira, drack snaps ute i Abborrkroken i Stockholms skärgård.
Hogge, eller Holger som han hette var en av den bättre spelarna i landet innan jag ens var född :) Han var Hammarbyare :)
Han dog 2006, om inte jag missminner mig.
Holger Nurmela erövrade ett silver och ett brons i VM, 1947 respektive 1954
Sverige behöver fler killar med den inställningen som han hade..
Här med Plutten Andersson till vänster...

48pluttenhogge.jpg

Då blir det väl Kanada i kavrten, och troligen Ryssland eller Finland om vi slår Kanada ... tror det blir svårt även med Sedinarna ... eller kan vitryssland slå Schweiz och hjälpa oss?

Hoppas hinna hem till matchstart.
Man har förlagt ett inledande byggmöte rörande renovering av en bostadsrättsförening till kl. 17 i dag.
Sånt kan ta tid när föreningen består av besserwissergubbar och gnöliga tanter.
De sämsta kunder som man kan få är sådana som skaffas sig MYCKET KUNSKAP via en massa amatörforum på nätet. Dom är världsmästare i allt och återfinns i nämnd förening

"Sir One " sa:
Hoppas hinna hem till matchstart.
Man har förlagt ett inledande byggmöte rörande renovering av en bostadsrättsförening till kl. 17 i dag.
Sånt kan ta tid när föreningen består av besserwissergubbar och gnöliga tanter.
De sämsta kunder som man kan få är sådana som skaffas sig MYCKET KUNSKAP via en massa amatörforum på nätet. Dom är världsmästare i allt och återfinns i nämnd förening
Tyvärr hinner jag nog inte se matchen ... men om inte Sedinarna spelar lysande tror jag det blir på håret att vi vinner. Vi har ju inget att spela för medan danskarna krigar ju om att få vara kvar i elit divisionen. Kan Slovenien skaka Kanada kan ju Danmark slå Sverige!

Kvartsfinal mot Kanada. Tyvärr tror jag att VM tar slut här för Tre Kronor, men jag hoppas innerligt att jag har fel. :-\

"Berralund " sa:
Kvartsfinal mot Kanada. Tyvärr tror jag att VM tar slut här för Tre Kronor, men jag hoppas innerligt att jag har fel. :-\
Allt tyder på att din farhåga kommer att besannas. Dom skulle behöva lite av finnarnas sisu, den dom visade i första perioden i förra matchen...

5-2 till Canada tror jag, tyvärr

Det är inte ofta man tycker att det är underbart att ha fel, men detta är ett undantag. En fin kämpainsats av Te Kronor och en vacker straffläggning. Semifinal mot finnarna i morgon - Vad som helst kan hända.

Jag missade matchen mot Danmark där Sedinarna var med, men vilket lyft igår iförhållande till tidagare matcher. Grundspelsmatchen mot Kanada såg det ut som Tre Kronor var rädda för Kanada, men nu visade ju Kanada att de har extrem respekt för Sedinarna.

Hoppas nu Edler inte blir avstängd för knätacklingen, utan får spela mot Finnarna! Synd att jag även missar denna match ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L

Tillbaka
Topp