Vilken Thailändsk bank är "bäst"?

En fråga bara, när du flyttar pengar från Sverige till ditt konto, tas det en avgift då?
Det gör inte Bangkog Bank
Är du säker på det? För mig tar de 200 baht per överföring (eller en procentsats om det är större belopp). Men det kanske iofs beror på vad man kryssar i hos svennebanken om vem som ska betala vad.

En fråga bara, när du flyttar pengar från Sverige till ditt konto, tas det en avgift då?
Det gör inte Bangkog Bank

Jag ska ärligt svara att det har jag inte koll på detta.
@Jonas har bättre koll på det. Vi hade en tråd (som förmodligen hette blöta strumpor eller nått till att börja med) där han förklarade hur det funkar. Kommer inte ihåg hur det slutade. Vet bara att det finns 3 banker i Thailand som har licens som har tillsånd att göra transaktioner med utlandet (Bkk Bank, SCB och Kasikorn).
Sen var det ngt med vilken/vilka av bankerna det fanns avtal med från svenska banker.

Min kund betalar från Swedbank till Kasikorn. Så x antal Baht hit eller dit per transaktion märks faktist inte. Kursen ändras hela tiden så bara pengarna hamnar på kontot så är jag nöjd.
Än så länge så har jag höjt debiteringen med 10kr (jag vet, löjligt lite) per timme varje år för att balansera kursraset:)

Sen kan det vara skillnad mellan privatpersoner och företag. Skulle SCB och Kasikorn behöva pynta pengar till Bkk Bank som då blir billigare, så skulle alla bolag använda sig av Bkk Bank men så är det inte.

Har haft Krung Thai Bank i femton år. Har aldrig haft problem med dem. Valde KTB pga närheten 4 km till det lokala kontoret. Finns säkert flera bra banker och lokalkontor, men har även hört bekanta som blivit ovanligt bemötta på vissa lokalkontor och då också snabbt bytt till annan bank.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp