Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Det är även din, och alla andras, livsstil som ifrågasätts. Inga mer thailandssemestrar för dig och familjen t.ex., hur känns det?
/ SatanG
Hej
Men skillnaden kanske då är att jag och många andra som är medvetna om detta och inte förnekar den negativa påverkan vi människor och vår livsstil har på miljö, klimat och vår natur.
Sen tror jag att dom som är medvetna om problemen även kan tänka sig att betala lite extra för miljön, kanske ställa om en del av sitt liv, tänka mer på vilka följder dera agerande får, göra mer medvetet riktiga val o.s.v.
Mvh isan lover
Kan man då tro att @Isan Lover klimatkompenserar? Berätta, på vilket sätt...
Tror du att det går att köpa miljö?Sen tror jag att dom som är medvetna om problemen även kan tänka sig att betala lite extra för miljön, kanske ställa om en del av sitt liv, tänka mer på vilka följder dera agerande får, göra mer medvetet riktiga val o.s.v.
Hej
Men skillnaden kanske då är att jag och många andra som är medvetna om detta och inte förnekar den negativa påverkan vi människor och vår livsstil har på miljö, klimat och vår natur.
Sen tror jag att dom som är medvetna om problemen även kan tänka sig att betala lite extra för miljön, kanske ställa om en del av sitt liv, tänka mer på vilka följder dera agerande får, göra mer medvetet riktiga val o.s.v.
Mvh isan lover
Så du flyger och kör bil fast du är övertygad om att det kommer bli våran död, egoist
/ SatanG
Tror du att det går att köpa miljö?
Tror du att det går att köpa miljö?
Man kan inte klimatkompensera vilket hänger samma med att det är Solen som styr väder och klimat. Vår miljö kan vi däremot påverka. Jag skulle inte vilja leva i denna tyska miljö. Just nu har det vuxit fram en rörelse som tycker det gått för långt.Kan man då tro att @Isan Lover klimatkompenserar? Berätta, på vilket sätt...
Hej
Det finns ju mängder av val att göra som påverkar miljö, klimat och natur, köra mindre bil-cykla mer, välja tåg före flyg när detta är möjligt, äta mer närodlat och ekologiskt, ta med en tygpåse när man handlar istället för att köpa en av plast i affären som är på tapeten just nu, köpa en fyraktsmotor istället för den gamla tvåtaktsmotorn på båten, anlägga en kompost hemma och ta hand om sitt eget hushållsavfall o.s.v, det finns hur mycket som helst man kan göra.
Mvh isan lover
Hej
Det finns ju mängder av val att göra som påverkar miljö, klimat och natur, köra mindre bil-cykla mer, välja tåg före flyg när detta är möjligt, äta mer närodlat och ekologiskt, ta med en tygpåse när man handlar istället för att köpa en av plast i affären som är på tapeten just nu, köpa en fyraktsmotor istället för den gamla tvåtaktsmotorn på båten, anlägga en kompost hemma och ta hand om sitt eget hushållsavfall o.s.v, det finns hur mycket som helst man kan göra.
Mvh isan lover
Hej
Inte direkt men indirekt kan våra val och hur vi använder våra pengar ändå påverka, klimat, miljö och natur.
Mvh isan lover
Plastpåsar är det överlägset mest miljövänliga valet jämfört med tyg/papperspåsar.Var inte just tygkassarna väldigt dåliga för miljön jämfört med dagens plastkassar?
Plastpåsar är det överlägset mest miljövänliga valet jämfört med tyg/papperspåsar.
"En bomullskasse måste användas flera tusen gånger för att komma ned i samma miljö- och klimatkostnad som en vanlig plastpåse innebär.Tygkasse eller plastpåse – vad är värst?
En bomullskasse måste användas flera tusen gånger för att komma ned i samma miljö- och klimatkostnad som en vanlig plastpåse innebär. Den lite ”finare” kassen awww.aftonbladet.se
Den lite ”finare” kassen av ekologisk bomull är värst av dem alla."
Plastpåsar är det överlägset mest miljövänliga valet jämfört med tyg/papperspåsar.
"En bomullskasse måste användas flera tusen gånger för att komma ned i samma miljö- och klimatkostnad som en vanlig plastpåse innebär.Tygkasse eller plastpåse – vad är värst?
En bomullskasse måste användas flera tusen gånger för att komma ned i samma miljö- och klimatkostnad som en vanlig plastpåse innebär. Den lite ”finare” kassen awww.aftonbladet.se
Den lite ”finare” kassen av ekologisk bomull är värst av dem alla."
Du får läsa igen.Njaa, jag håller inte med riktigt, en tygkasse som vi använder 1 gång per dag i 3 år blir c:a 1000 ggr. mot samma tid, 1 plastkasse per dag blir 1000 plastkassar...
Njaa, jag håller inte med riktigt, en tygkasse som vi använder 1 gång per dag i 3 år blir c:a 1000 ggr. mot samma tid, 1 plastkasse per dag blir 1000 plastkassar...