Visste att detta skulle komma att ske.

Jag har aldrig hört talas om Lil Dickey men förstår att det är en skicklig affärsman. Han tycks vända sig till barn.

Går jag in på hans sida får jag veta följande:
”To address climate change, governments need to get serious about making polluters pay for their carbon emissions. You can make a powerful statement today by paying a voluntary “carbon tax” that goes toward protecting critically important forests and coastal ecosystems. Start by seeing how your carbon footprint compares to the average American.”
Nu råkar det vara så att koldioxid inte är en pollutant utan livets gas.

För att vi skall förstå hur stora ”polluters” vi är, finns ett antal frågor som skall bevaras, exempelvis:
What percentage of the time did you fly private jet?

I slutändan får jag veta hur mycket jag skall betala.
10,62 $ per månad eller 114,75 $ per år.
Pengarna går till Natural Capital Partners
Lil Dickey har också en partner, Ocean5, som man inte kan nå.

Nä, jag fastnade inte på kroken så nu har vi bara 11 år och 4 månader kvar innan planeten är förlorad.

Detta skit kom upp, flygkompensera, sist när jag köpte en flygbiljett, betala x dollar till detta konto, så ska vi plantera träd i Afrika.....

ungefär som en person jag känner, (kände) köp ett trädbevis, vi planterar ett träd i Sydamerika, och Du kan ge bort beviset som en gåva till någon...jag ställde han mot väggen, han visste inte ens i vilket land dessa träd skulle planteras, en fullblodsskojare....

Detta skit kom upp, flygkompensera, sist när jag köpte en flygbiljett, betala x dollar till detta konto, så ska vi plantera träd i Afrika.....

ungefär som en person jag känner, (kände) köp ett trädbevis, vi planterar ett träd i Sydamerika, och Du kan ge bort beviset som en gåva till någon...jag ställde han mot väggen, han visste inte ens i vilket land dessa träd skulle planteras, en fullblodsskojare....
Jag har ett certifikat från Costa Rica att jag räddat en viss yta regnskog. Den som fick vårt bidrag flyger väl med sin privatjet över sina palmoljeplantage (f.d. regnskog).

Inom katolicismen kunde man betala sina synder med "avlatsbrev". Inom klimatalarmismen betalar man med "klimatkompensering". Same shit different name.
Den som betalar är fri från synd oavsett religion.

Få bidrag i Europa att låta marken gå i träda eller slänga överskott av mat när det finns folk som svälter känns lite dumt också.

Att åka bort från civilisationen till gummans marker där de knappast vet vad ett fönster är och söka bidrag för att det växer igen med all långsam byråkrati kommer knappast och hända men ett bra förslag, kanske gummans syster kan ta tag i det :wai:

Frågan hur det kommer sig att Greta får alla priser trots att hon inte mig veterligen ha gjort något för mänskligheten.

Nja, inte riktigt alla priser. Fattar inte hur hon kunde missa denna titel, men det fanns ju en del andra tunga kandidater förstås ...

"Donald Trump och Barack Obama delar år 2019 som mest beundrad man av amerikanarna. Det är Obamas tolfte gång i förstaplatsen och Trumps första."

:reta:

Nja, inte riktigt alla priser. Fattar inte hur hon kunde missa denna titel, men det fanns ju en del andra tunga kandidater förstås ...

"Donald Trump och Barack Obama delar år 2019 som mest beundrad man av amerikanarna. Det är Obamas tolfte gång i förstaplatsen och Trumps första."

:reta:
Förmodligen för hon inte är en man.

Hej

Trampat på en öm tå kanske genom att ifrågasätta dessa mäns livsstil?

Mvh isan lover

Jag har min uppfattning, andra har sin, det jag irriterar mig på är att i stort sett att allt fokus läggs på en person, i detta fall Klimat-Greta, vilket jag inte ser annat än som ett stort jippo, när det finns andra personer som gjort betydligt mer, och detta under en betydligt längre tid, äras dom som äras bör, detta jippo ser jag inget annat i än att andra personer runt Klimat-Greta har sin agenda och att detta gynnar dom på något sett,
hon är inget annat än en reklampelare, och genom Klimat-Greta har man skapat en masshysteri.

Senast ändrad:
Inte utan att man får en tår i ögonvrån, jag fattar inte hur man inte kan beundra denna unga kvinna, till dom som spyr galla vad har hon gjort som retar er så?

Skiter i Greta som person, helt oviktig för mig.
Grundaren av Extinction Rebellion, Gretas överstepräst Roger Hallam, predikar bl.a. krig, kaos, massmord på miljarder och våldtäkter pga climate change. Håller inte med domedagssekter likt hennes profeter i Extinction Rebellion, gör du?

/ SatanG

Skiter i Greta som person, helt oviktig för mig.
Grundaren av Extinction Rebellion, Gretas överstepräst Roger Hallam, predikar bl.a. krig, kaos, massmord på miljarder och våldtäkter pga climate change. Håller inte med domedagssekter likt hennes profeter i Extinction Rebellion, gör du?

/ SatanG

Håller med? jag håller med om allt, bara jag får betalt...sen tycker jag att man ska stifta en lag som förbjuder skogsbränder.

Tillbaka
Topp