Ubon
Forumveteran
Jag har aldrig hört talas om Lil Dickey men förstår att det är en skicklig affärsman. Han tycks vända sig till barn.
Går jag in på hans sida får jag veta följande:
”To address climate change, governments need to get serious about making polluters pay for their carbon emissions. You can make a powerful statement today by paying a voluntary “carbon tax” that goes toward protecting critically important forests and coastal ecosystems. Start by seeing how your carbon footprint compares to the average American.”
Nu råkar det vara så att koldioxid inte är en pollutant utan livets gas.
För att vi skall förstå hur stora ”polluters” vi är, finns ett antal frågor som skall bevaras, exempelvis:
What percentage of the time did you fly private jet?
I slutändan får jag veta hur mycket jag skall betala.
10,62 $ per månad eller 114,75 $ per år.
Pengarna går till Natural Capital Partners
Lil Dickey har också en partner, Ocean5, som man inte kan nå.
Nä, jag fastnade inte på kroken så nu har vi bara 11 år och 4 månader kvar innan planeten är förlorad.
Detta skit kom upp, flygkompensera, sist när jag köpte en flygbiljett, betala x dollar till detta konto, så ska vi plantera träd i Afrika.....
ungefär som en person jag känner, (kände) köp ett trädbevis, vi planterar ett träd i Sydamerika, och Du kan ge bort beviset som en gåva till någon...jag ställde han mot väggen, han visste inte ens i vilket land dessa träd skulle planteras, en fullblodsskojare....