Yingluck uteblev

Min thaifamilj högaktar familjen Shinawatra, dom fick det mycket bättre under deras tid vid makten. Detta kommer jag aldrig att lägga mig i. Däremot har jag lärt frugan så mycket jag kan om svensk inrikespolitik eftersom vi bor i Sverige och hon är svensk medborgare. Dessutom har vi en riksdagsledamot som granne, där har hon fått en del info.

Man ska nog känna en thailändare rätt väl innan man börjar diskutera politik och dessutom bör man nog själv vara ganska påläst. Att diskutera politik med någon man vet inte håller med en för ju dessutom alltid en risk med sig och det tog en hel del år innan jag diskuterade thaipolitik med mina in-laws.

Jag vet att många av mina släktingar röstade på Thaksin men vid senaste giltiga valet var det inte många som röstade på Yingluck. Många tycker dock fortfarande att Thaksin förde en bra politik men jag skulle säga att den absoluta majoriteten ogillar honom som person.

Det känns inte riktigt meningsfullt att diskutera med er när ni har så dålig koll.

Thailand har ett demokratiskt styrelsesätt vilket betyder att politiker inte kan sätta sig över lagen, domare och domstolar. Det gäller såväl i Thailand som Sverige. Enda chansen att gå förbi lagen är är att utfärda undantagstillstånd.

Eller du kanske kan visa på när någon politiker i dessa länder ställt sig över lagen.

När det gäller mitt domstolsärende så är det enda jag är orolig för korruptionen och tjänstemän som bryter mot lagen, inte politiker. Sedan tyckte jag att 20 år var för tufft men också det är ju thailändsk lag.
I ett demokratiskt land är det politikerna som stiftar lagar. I Thailand för närvarande är det juntan som bestämmer lagarna.

Kan hålla med dig om att 20 år är riktigt överdrivet , speciellt i detta fall då tydligen inget våld har förekommit och bevisningen djäkligt låg...
Sen nästa sak .
Har ett antal polare i Stockholm som arbetar som poliser ,, angående icke Svenska medborgare som har erhållit ett utvisningsbeslut ,,, Lagen säger att dessa inte har någon demonstrationsrätt i detta land , de skall omhändertas då de inte har rätt att vistas i landet , trots detta sitter nu ett hundratal Afghaner med utvisningsbeslut sedan två /tre veckor på Medborgarplatsen , motdemonstranter blir bryskt avvisade De blir bevakade /beskyddade av Svensk Polis ,, varför?? Jo ,därför att Svenska politiker samt polischefen Spy gubben Eliasson har sagt att de skall skyddas inte omhändertagas ,, mao man sätter sin egen politiska agenda först och sätter lagen i undantag ,,, förklara detta nu Mackes , Utan att glida undan .....................................

Eftersom jag vet lika lite som dina vänner poliserna om varför man inte agerade kan jag inte svara på din fråga. Jag kan dock tänka mig att polisen behöver tänka på sitt anseende och väljer bort en onödig konfrontation, speciellt nu när det finns en politisk oenighet och en opposition mot dessa utvisningar.

Migrationsverkets regler är dock klara och de säger att "Vi som myndighet kan inte stoppa utvisningarna till ett land på grund av önskemål från enskilda regeringsföreträdare."

Så det beslutet ligger nog hos polisledningen. Det handlar säkert också om polisens resurser, man har 18.000 utvisningsärenden idag och att plocka en handfull på demonstrationen skulle nog leda till att många av dessa resurser förbrukades så att man inte vann något i slutändan, bara förlorade i anseende.

Men det är min tanke, jag kan ha fel. Svenska polisen brukar dock aldrig förespråka konfrontation.

Eftersom jag vet lika lite som dina vänner poliserna om varför man inte agerade kan jag inte svara på din fråga. Jag kan dock tänka mig att polisen behöver tänka på sitt anseende och väljer bort en onödig konfrontation, speciellt nu när det finns en politisk oenighet och en opposition mot dessa utvisningar.

Migrationsverkets regler är dock klara och de säger att "Vi som myndighet kan inte stoppa utvisningarna till ett land på grund av önskemål från enskilda regeringsföreträdare."

Så det beslutet ligger nog hos polisledningen. Det handlar säkert också om polisens resurser, man har 18.000 utvisningsärenden idag och att plocka en handfull på demonstrationen skulle nog leda till att många av dessa resurser förbrukades så att man inte vann något i slutändan, bara förlorade i anseende.

Men det är min tanke, jag kan ha fel. Svenska polisen brukar dock aldrig förespråka konfrontation.
5555555:) Tänkte väl det , och polisens chef spymannen Eliasson han får sin order av sin polare Lövfen ,, MAO.politiker ...Och nej det är inte alls frågan om resursbrist eller konfrontationsrädsla ,utan helt enkelt om att ,man sätter Svensklag åt sidan , de är det Mackes som kallas Vänsterpolitik , att sätta sina egna politiska värderingar för vad lagen säger ,, de sitter ju där, bara att samla ihop hydet och repatriera :)

5555555:) Tänkte väl det , och polisens chef spymannen Eliasson han får sin order av sin polare Lövfen ,, MAO.politiker ...Och nej det är inte alls frågan om resursbrist eller konfrontationsrädsla ,utan helt enkelt om att ,man sätter Svensklag åt sidan , de är det Mackes som kallas Vänsterpolitik , att sätta sina egna politiska värderingar för vad lagen säger ,, de sitter ju där, bara att samla ihop hydet och repatriera :)

Så kan det nog också vara, jag är glad att jag inte sitter i en position där mina beslut påverkar unga människors liv. Jag hade nog haft svårt att leva med det, för mycket empati. Är det det som kallad vänsterpolitik?

Så kan det nog också vara, jag är glad att jag inte sitter i en position där mina beslut påverkar unga människors liv. Jag hade nog haft svårt att leva med det, för mycket empati. Är det det som kallad vänsterpolitik?
Ska du dela straffet med killen i familjen också..??
Ta 10 år var kanske..??

Är det inte lagligt att vara i landet utan tillstånd ska man ut helt enkelt..
Inga konstigheter alls enligt min syn.. Men jag är väl barbarisk..??

Ska du dela straffet med killen i familjen också..??
Ta 10 år var kanske..??

Är det inte lagligt att vara i landet utan tillstånd ska man ut helt enkelt..
Inga konstigheter alls enligt min syn.. Men jag är väl barbarisk..??

Utan tvivel är man inte klok...

Jag tror faktiskt du sett lite annorlunda på det om du träffat några av dessa killar och hört deras story. Precis som jag kan se många nyanser i våldtäktsmålet när det är en i familjen som är anklagad och jag får höra hans story. Allt är inte svart och vitt!

Utan tvivel är man inte klok...

Jag tror faktiskt du sett lite annorlunda på det om du träffat några av dessa killar och hört deras story. Precis som jag kan se många nyanser i våldtäktsmålet när det är en i familjen som är anklagad och jag får höra hans story. Allt är inte svart och vitt!
Tror också garanterat man blir "färgad" som part i målet...
Tyvärr vill man ju inte tro att någon man haft vid matbordet hemma ska vara ett sånt svin..

Men jag tänker mig så ofta in i tjejernas situation i våldtäkter..
Deras familj måste ju ha ett helvete med vetskapen att deras dotter blivit våldtagen..
Tänk om dom blir gravida eller går sönder där nere..?? Kan inte få barn senare i livet..??
Eller blir skiträdda för alla män så länge dom lever..??
Du har ju själv dotter Macke...

Jag hade nog inte hållit mig innanför lagens regler om dottern här hemma blivit våldtagen..??
Hade nog eldat upp och grävt ner hela familjen till killarna..??

Japp , det kallas Vänsterpolitik när man låter känslor styra över förnuftet , det är dessutom skadligt för i detta fall vårt Sverige ,, borde vara belagt med straffansvar:D

Japp , det kallas Vänsterpolitik när man låter känslor styra över förnuftet , det är dessutom skadligt för i detta fall vårt Sverige ,, borde vara belagt med straffansvar:D
Som sagt, jag är glad att jag inte tar de besluten. Jag bara lägger min röst, en av 10 miljoner...

Tror också garanterat man blir "färgad" som part i målet...
Tyvärr vill man ju inte tro att någon man haft vid matbordet hemma ska vara ett sånt svin..

Men jag tänker mig så ofta in i tjejernas situation i våldtäkter..
Deras familj måste ju ha ett helvete med vetskapen att deras dotter blivit våldtagen..
Tänk om dom blir gravida eller går sönder där nere..?? Kan inte få barn senare i livet..??
Eller blir skiträdda för alla män så länge dom lever..??
Du har ju själv dotter Macke...

Jag hade nog inte hållit mig innanför lagens regler om dottern här hemma blivit våldtagen..??
Hade nog eldat upp och grävt ner hela familjen till killarna..??

Att sen batikhäxorna som driver detta , socionomer mfl stödjer samt sitter på Medis med dessa Afghaner ,, de har bevisligen i många fall haft sex med dessa unga killar ,, så det tro fn det .Inte vill man förlora sitt gratisnuppa :D, vidrigt ,riktigt vidrigt , och detta har i ett otal artiklar beskrivits som mycket vanligt ... riktigt grisigt , gamla käringar med unga Afghanska samt Afrikanska män ,, samma käringar som gnäller på oss som lever med Thai ..... :):):):) Det är bara det att de skall ut ,, tvekar de nu så sitter nästa grupp där troligen från Nordafrika , skall även de då få stanna tycker Mackes , kanske skattar inte du i Sverige Mackes ,, hur tror du vårt land skulle se ut om alla unga män från hela värden skall komma och leva på oss som betalar skatt , samt sen inte följa lagar , begå brott efter brott och inte utvisas ,, NEJ !!, Dessa kommer att utvisas , Lövfen vågar inte annat ,, då skall ni få se på ett helsikes liv ,var så säkra 55555:):)

Tillbaka
Topp