12 ungdomar fast i grotta i norra Thailand

Ty
Hej @StefanXErixon ! Tack för att du tog fram lite fakta... :)
Det finns stora intressen av att tjäna pengar på olyckan.. När det gäller pengar finns det inga skrupler.. Om nu ett antal filmbolag i Hollywood vill göra en kassa ko, så lär de skita fullständigt i vad kulturministeriet i Thailand planerar. Deras kommitté kommer inte att vara värt namnet.
Kanske det blir en billig film i Thailand med.. Men den stora film produktionen i Hollywood bryr sig inte.. Rätt personer som får pengar i Thailand, så löser sig allt.. Inga problem.. ;)
Får hålla med @Ubon med.. Den grottan kommer att få tusentals turister som vill gå in där.. Och det kommer att tjänas pengar som fan på olyckan.. :cool::cool: Många idioter som älskar att utmana livet som insats kommer att vilja gå in där. Samma typ av människor som bestiger Mount Everest för att bevisa något.. 100 tals har dött av den dumdristigheten... Nu lär det bli en del fler som dör i grottan.... :(:(
Tyvärr får du nog rätt Pepsi , i din sista mening

Nu har pojkarna får inbjudan till Gothia Gup och alla omkostnader skall betalas av organisationen i Sverige. Dessutom har de bjudirmt sig att komma och lära pojkarna att spela fotboll. Sverige i motsats till Thailand kan visst det. Så allting är bara bra.
Hmmm… Om pojkarna inte uppmärksammats för den tragiska händelsen i grottan..... Tror någon på att de skulle blivit hitbjudna till Gothia Cup.???
Aldrig i livet att någon offrat en Bath på dessa pojkar för att komma och spela fotboll i Sverige... Aldrig!!! Det finns 100 000 tals barn som spelar fotboll i Thailändska skolor. Fattiga barn. Nu verkar det som att Ghotia Cup organisationen i Sverige även vill ta åt sig lite uppmärksamhet.. :eek:
Bra reklam för Sverige!!! ;););) Varför engagerade sig ingen innan det var en tragedi??? Är det regeringen som sponsrar "bra relationer" med Thailand? Resor, hotell, mat, löner mm..
Sverige säljer ju som bekant JAS plan till Thailand.. :cool::cool: Hyckleri!!! Vem betalar för att svenskar skall komma till Thailand nu för att lära pojkarna spela fotboll?? Varför inte ställa upp innan?? :(:wai::wai::wai:

Känns på något sätt att vissa vill få strålkastaren på sig själva, visa upp dessa snorungar som cirkusdjur, när credit/focus egentligen borde ligga på räddningsteamet, som med risk för eget liv utförde uppdraget, inte att förglömma att detta är ett teamwork, transporter, dom som sköter marktjänsten, matlagning, toalettservice osv.osv...

Hej

Visst finns det folk och företag som vill utnyttja pojkarna i PR syfte o.s.v, men i fallet med Gothia Cup och Man.U så tror jag helt enkelt att det är så att dom bland andra fotbollsälskare jorden runt kände lite extra för barnen i denna händelse, dom ville helt enkelt bara göra något för barnen, detta tror jag i första hand ligger bakom inbjudningarna.

Mvh isan lover

Hej

Visst finns det folk och företag som vill utnyttja pojkarna i PR syfte o.s.v, men i fallet med Gothia Cup och Man.U så tror jag helt enkelt att det är så att dom bland andra fotbollsälskare jorden runt kände lite extra för barnen i denna händelse, dom ville helt enkelt bara göra något för barnen, detta tror jag i första hand ligger bakom inbjudningarna.

Mvh isan lover
Visst finns det fotbollsälskare över hela världen.. Men utan olyckan hade de aldrig bjudits in.. :( Sååå hur mycket fotbolls älskare de än är så vill de alla visa upp dem som liknande en cirkus.. PR !!! ;) Ta vilket litet gäng grabbar som helst i en Thailändsk skola som spelar boll, eller annan sport.
Vem av dem hade fått flyga till Sverige eller Man.U , om de inte varit för olyckan? Inte en …
Tänk vilken PR det blir inför en match att visa upp dessa barn som cirkus.. Alla klappar händerna i publiken!!! :clap_tranparent:
Pengar!!! PR, PR, PR.. !! :p:p:p Om det var ett gäng vanliga killar från en by.... Vem hade då varit intresserad av att se dem på cirkusen?? :eek:

Hoppas att det går bra för killarna... De lär få många runt sig som vill känna pengar på dem nu... Kanske en del familjer med som vill känna en slant...

:wai::wai::wai::wai:

Visst finns det fotbollsälskare över hela världen.. Men utan olyckan hade de aldrig bjudits in.. :( Sååå hur mycket fotbolls älskare de än är så vill de alla visa upp dem som liknande en cirkus.. PR !!! ;) Ta vilket litet gäng grabbar som helst i en Thailändsk skola som spelar boll, eller annan sport.
Vem av dem hade fått flyga till Sverige eller Man.U , om de inte varit för olyckan? Inte en …
Tänk vilken PR det blir inför en match att visa upp dessa barn som cirkus.. Alla klappar händerna i publiken!!! :clap_tranparent:
Pengar!!! PR, PR, PR.. !! :p:p:p Om det var ett gäng vanliga killar från en by.... Vem hade då varit intresserad av att se dem på cirkusen?? :eek:

Hoppas att det går bra för killarna... De lär få många runt sig som vill känna pengar på dem nu... Kanske en del familjer med som vill känna en slant...

:wai::wai::wai::wai:

Hej

Du har ju rätt i att dom inte hade bjudits in utan olyckan, så långt är jag med dig

Men när det gäller inbjudan så tror jag faktiskt inte att det finns några baktankar ifrån vare sig Gothia Cup eller Man.U, dom kanske bara led med killarna i grottan och vill göra något gott för dom.

Tror faktiskt att det inte behöver vara mer komplicerat än så.

Mvh isan lover

Hej

Du har ju rätt i att dom inte hade bjudits in utan olyckan, så långt är jag med dig

Men när det gäller inbjudan så tror jag faktiskt inte att det finns några baktankar ifrån vare sig Gothia Cup eller Man.U, dom kanske bara led med killarna i grottan och vill göra något gott för dom.

Tror faktiskt att det inte behöver vara mer komplicerat än så.

Mvh isan lover
Det är jag också säker på. Vi lever i en i många stycken ond värld men tack och lov finns det vänliga människor som gör saker utan baktankar. Dessa fall är typiska sådana.

Det är jag också säker på. Vi lever i en i många stycken ond värld men tack och lov finns det vänliga människor som gör saker utan baktankar. Dessa fall är typiska sådana.

Hej

Så tolkar jag det också och det känns riktigt befriande att andra engagerar sig och vill göra lite gott för dom överlevande, vad det gäller ev. filmer, kommersialisering, entré och marknadsföring av grottan är jag mer tveksam.

Mvh isan lover

Nu vet jag inte hur Gothia Cup fungerar, men att bjuda in laget med alla omkostnader hamnar på flera hundra tusentals kronor.
Gör man så med alla inbjudna lag så krävs det massor av finansiärer och sponsorer som vill ha någon valuta för pengarna och det är PR i retur.
Även om grabbarna är enda laget som får allt gratis så handlar det ändå om PR och någon betalar.

Nu vet jag inte hur Gothia Cup fungerar, men att bjuda in laget med alla omkostnader hamnar på flera hundra tusentals kronor.
Gör man så med alla inbjudna lag så krävs det massor av finansiärer och sponsorer som vill ha någon valuta för pengarna och det är PR i retur.
Även om grabbarna är enda laget som får allt gratis så handlar det ändå om PR och någon betalar.
Nu har man en fond för detta,Många lag som fått ta del av detta. Man anordnar även träning på platt runt om i värden.

Hmmm… Om pojkarna inte uppmärksammats för den tragiska händelsen i grottan..... Tror någon på att de skulle blivit hitbjudna till Gothia Cup.???
Aldrig i livet att någon offrat en Bath på dessa pojkar för att komma och spela fotboll i Sverige... Aldrig!!! Det finns 100 000 tals barn som spelar fotboll i Thailändska skolor. Fattiga barn. Nu verkar det som att Ghotia Cup organisationen i Sverige även vill ta åt sig lite uppmärksamhet.. :eek:
Bra reklam för Sverige!!! ;););) Varför engagerade sig ingen innan det var en tragedi??? Är det regeringen som sponsrar "bra relationer" med Thailand? Resor, hotell, mat, löner mm..
Sverige säljer ju som bekant JAS plan till Thailand.. :cool::cool: Hyckleri!!! Vem betalar för att svenskar skall komma till Thailand nu för att lära pojkarna spela fotboll?? Varför inte ställa upp innan?? :(:wai::wai::wai:
Vill inte bland mig i. I diskussioner om Jas eller annat som börjar närma sig politik. Men visst är de kul att dessa pojkar bjuds till Göteborg.
De får uppleva något utöver det vanliga.
Att blanda in alla som inte får denna chansen är meningslöst. Så är det alltid, en del får andra inte.
Det blir en häftig upplevelse för pojkarna och får thailändarna lära sig att spela fotboll på kuppen är det ju jättebra. Svenskar är ju duktiga lärare i detta, se bara det svenska landslaget. Island med dito mm mm.
Det här att alla inte får samma chans hör inte hit.
Var chef rör ett företag och skulle belöna ett skiftlag med pizza bar för att de hade gjort så bra jobb som jag hade beställt på det tillfället.
Vilket jäkla liv det blev inom de andra skriftlag för de fick ingen pizza.
Nu är inte jag född igår och inte i Sverige så de fick sin pizza men det blev ett flygande skämt senare i företaget.
I Sverige råder jantelagen och du får inte belöna någon om du inte belönar även dom som inte har gjort något. :eek:

Det var det gnälligaste gäng jag hört. Vad är problemet med att det blir film och business av denna händelse? Låter nästan som en del är lite avundssjuka.....
Även om händelsen var tragisk med ett dödsfall är det ju inget som blir bättre av att alla låtsas som inget hänt.
Jag tror tvärtom mot domedagsprofeterna här att det kan föra en hel del gott med sig, med uppmärksamhet för området, och dessutom ett ekonomiskt uppsving.
Nä gubbar, be personalen natta er och låt några med lite hopp för framtiden visa vägen...

Livet blir aldrig som det var tidigare för grabbarna, nu är det inte tillbaka till vardagen och skola utan intervjuer, uppvisningar och fotograferingar nästan hela tiden.
Inte lätt att bli megakändisar på en gång och när alla möjliga erbjudanden dyker upp.
Synd när dom behöver lugn och ro, men rikedom och kändisskap drar för familjerna som nog försöker utnyttja läget.

Livet blir aldrig som det var tidigare för grabbarna, nu är det inte tillbaka till vardagen och skola utan intervjuer, uppvisningar och fotograferingar nästan hela tiden.
Inte lätt att bli megakändisar på en gång och när alla möjliga erbjudanden dyker upp.
Synd när dom behöver lugn och ro, men rikedom och kändisskap drar för familjerna som nog försöker utnyttja läget.
Frugan läste i går om just detta via Thai nyheter.. Pojkarna får inte uttala sig själva i media, utan det skall skötas av myndigheterna. Visst blir de kända... Men tro inte att pengarna kommer till barnen. Det har blivit en cirkus som många vill tjäna pengar på, tyvärr.. Deras familjer/släkt kommer säkert att försöka känna en slant med. Som sagt vill 5-6 filmföretag göra pengar på detta. Men dessa pengar kommer med största sannolikhet inte gagna barnen.
Att som Mr.Jo säger att det är en jantelag där vissa som gjort något får en Pizza och andra som inte gjort något skall inte ha en Pizza, är ett konstigt resonemang. Vad har pojkarna gjort? Vad har alla andra pojkar i Thailand gjort?
Att barnen överlevt är underbart... Men att suga ut pengar på deras olycka är fruktansvärt fult..
Det blir säkert en Hollywood film med extremt fett betalda skådespelare.. Kanske 100 miljoner dollar för en film. Men vad tillför det barnen? ;)
Vad tillför det andra barn i Thailand? Inte ett öre... Om nu inte skådespelaren donerar hela inkomsten till barn i Thailand... Di Caprio kan ju ställa upp!! Han har redan miljarder dollar.. :):):wai::wai: Kanske Svenska fotbollslandslaget skulle bidra med pengar till Thai fotboll för barn..? De tjänade fett med miljoner i VM.. :wai::wai: Och inte enbart för grott pojkarna, Moo Pha.. :)

Läste i går att grabbarna beordras att raka sina huvuden på torsdag och bli munkar för en kort period.
Skönt att slippa skolan ett tag........:mad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp