Hur definierar man en alkoholist? En Chang varje dag, många Chang varje dag eller en som aldrig kan säga nej till alkohol? Jag träffar aldrig några svenskar här i Thailand bara ser några ibland när jag besöker ambassaden. Varför skulle svenskar dricka mer i Thailand än i Sverige? Kanske många flyttar hit för att ha kul för pensionen med en ung eller yngre kvinna tills de kolar av och bryr sig inte om konsekvenserna. Jag kommer ihåg en engelsman som kom hit och gifte sig med en thailändska. Han investerade all sina pengar i en bar, när baren gick dåligt försvann hans fru och i desperation begick han självmord. Allt har konsekvenser man måste tänka innan man handlar.
/ Zedo
Ja du Zedo.. Inte bara Svenskar , utan faranger överlag oavsett nationalitet , Och ganska lätt att känna igen en farang som har nått gränsen för alkoholberoende , När de dricker ett antal starköl eller drinkar varje dag , många 10 öl eller motsvarande och samtidigt påstår att de tar en vit månad då och då , eller att de dricker varannan dag och påstår då levern kan reparera sig
555 , detta hörde jag häromdagen av en notorisk alkoholist .. Detta gäller naturligtvis de som bor här nere , inte turister som semester super för att sen vara nyktra, Problemet är ju inte heller så enkelt som många tycks tro, Vi kan återkomma till detta med försäkringar , massor med faranger utan sjukvårdsförsäkring här nere super sönder sig , sedan till sjukhus med olika problem, som de sedan ofta inte kan betala . Sitta still vid stenbordet dagarna i ända , röka samt supa i värmen skapar stora problem för en gammal kropp som slitit illa genom åren ,, Sprit samt öl är ju lättillgängligt och relativt billigt , ca 55 bath på en bar för en öl , 10 öl blir det för många , dels blir de ofta feta ,samt sen svullna ben samt fötter , taskig cirkulation med proppar som följd,, Jag vill inte håna någon , men förbannat dumt är det , Just de som gapar högst över inlägg på facebok eller i forum brukar ofta veta om att de kanske befinner sig i farozonen
man kan bli sjuk utan att missköta sig , så varför , VARFÖR ???Och sen skriva dumma inlägg , Men nu räcker det för mig om detta , får ta en helv massa skit för att jag hackar på vänner om detta , men ett par har tänkt om , så det har klart varit värt det