"b-tung " sa:
Ja och kör man med dubbelnick så blir man bannad, så vi kan väl slå fast att det INTE är Insayt
B-tung, det där med bannad är ju meningslöst, man kommer ju runt det hur lätt som helst, men det är ju så i alla forum. Jag har ju mest deltagigt i Thaiforum som är på thai och inte västerländska.
Det är likadant, alla moderatorer i alla forum har blivit tillsatta av "brödrarskapsmentalitet" och inte på grund av att de vet vad publicism är och vilka regeler som gäller där, utan de använder kvasten godtyckligt, där de passar dem själv.
De flesta moderatorer på alla forum speciellt Thai, är i mitt tycke suspekta, de har en syn på människor som är urbrukt, lägger sig platt och vet inte hur de skall resa sig.
Jag deltar i forum som google กูรู, där finns människor som inte häcklar samt generaliserar som man gör i många forum, i västerländska forum är man stor och vet bäst och det finns människor som är centrum i universum som vet bäst för alla.
De västerlänningar som bosätter sig i Thailand vet bäst och alltid nedvärderar Thailändare. En dag vill dessa gubbar uppdaga att de får en spark i gluteus maximus ut från Thailand och då är de inte så stora i käften längre.
Dessa gubbars syn på mänskligheten och kvinnor vill bliva deras grav, de män som tar en kvinna ifrån vilket andra land som helst men respekterar och inte häcklar andra kvinnor är mina vänner.
De män som använder substitut för sin egen oförmåga att respektera kvinnor från alla länder utan hänger sig till att på sin egen förträfflighet få andra att tro att de är bäst, men samtidigt respekterar de inte kvinnan.
När jag ser andra forum, jag har börjat titta på det, som jag sa jag är mest med i Thai forum på Thai, men nu har jag läst lite i svensa thaiforum.
Jag får säga att mentaliteten samt diskussionerna är under alla kritik. Gamla gubbar på 60 år diskuterar som 14 åriga pojkar. Vad tänker ni egentligen, hur tänker ni, vad har ni för uppfostran.
Kvinnosyn är ju en stor fråga, här ser jag ju ett stort problem, i de forum på thai som jag är med i, ser jag aldrig dess påhopp på kvinnosyn som i dessa svenska forum om thailand.
Jag har ju sett trådar här som heter "Hata falangkärringar", men vad är detta? Är detta mänskligt och brukligt, alltså jag fattar inte hur äldre människor som ni kan hänge er till slika saker och att moderatorer kan tillåta slika saker är en mer anmärkningsvärt, men man kan banna människor på grund av att det passar inte moderatorer.
Vi vill ju gärna tro att Thalländare har en förvriden syn på kvinnor, men i de forum som jag deltar i på Thai, har jag aldrig varit med om att man i ordalag som i sve nska thaiforum häcklar samt har en kvinnosyn som man inte har i de forum som jag deltar i.
Där skickar man lovord, kyssar och en massa älskande ord till alla kvinnor och man respekterar kvinnor samt man benämner dem med
เธอ, vilket är vackert och respekterande.
Jag vill tro att Yingluck Shinawatra en dag vill genomföra sin ide om jämlikhet. Alltså sparka ut alla västerländska gubbjävlar som inte respekterar Thailand och dess kvinnor.
MrShy