Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"b-tung " sa:
Ja och kör man med dubbelnick så blir man bannad, så vi kan väl slå fast att det INTE är Insayt ;)

B-tung, det där med bannad är ju meningslöst, man kommer ju runt det hur lätt som helst, men det är ju så i alla forum. Jag har ju mest deltagigt i Thaiforum som är på thai och inte västerländska.

Det är likadant, alla moderatorer i alla forum har blivit tillsatta av "brödrarskapsmentalitet" och inte på grund av att de vet vad publicism är och vilka regeler som gäller där, utan de använder kvasten godtyckligt, där de passar dem själv.

De flesta moderatorer på alla forum speciellt Thai, är i mitt tycke suspekta, de har en syn på människor som är urbrukt, lägger sig platt och vet inte hur de skall resa sig.

Jag deltar i forum som google กูรู, där finns människor som inte häcklar samt generaliserar som man gör i många forum, i västerländska forum är man stor och vet bäst och det finns människor som är centrum i universum som vet bäst för alla.

De västerlänningar som bosätter sig i Thailand vet bäst och alltid nedvärderar Thailändare. En dag vill dessa gubbar uppdaga att de får en spark i gluteus maximus ut från Thailand och då är de inte så stora i käften längre.

Dessa gubbars syn på mänskligheten och kvinnor vill bliva deras grav, de män som tar en kvinna ifrån vilket andra land som helst men respekterar och inte häcklar andra kvinnor är mina vänner.

De män som använder substitut för sin egen oförmåga att respektera kvinnor från alla länder utan hänger sig till att på sin egen förträfflighet få andra att tro att de är bäst, men samtidigt respekterar de inte kvinnan.

När jag ser andra forum, jag har börjat titta på det, som jag sa jag är mest med i Thai forum på Thai, men nu har jag läst lite i svensa thaiforum.

Jag får säga att mentaliteten samt diskussionerna är under alla kritik. Gamla gubbar på 60 år diskuterar som 14 åriga pojkar. Vad tänker ni egentligen, hur tänker ni, vad har ni för uppfostran.

Kvinnosyn är ju en stor fråga, här ser jag ju ett stort problem, i de forum på thai som jag är med i, ser jag aldrig dess påhopp på kvinnosyn som i dessa svenska forum om thailand.

Jag har ju sett trådar här som heter "Hata falangkärringar", men vad är detta? Är detta mänskligt och brukligt, alltså jag fattar inte hur äldre människor som ni kan hänge er till slika saker och att moderatorer kan tillåta slika saker är en mer anmärkningsvärt, men man kan banna människor på grund av att det passar inte moderatorer.

Vi vill ju gärna tro att Thalländare har en förvriden syn på kvinnor, men i de forum som jag deltar i på Thai, har jag aldrig varit med om att man i ordalag som i sve nska thaiforum häcklar samt har en kvinnosyn som man inte har i de forum som jag deltar i.

Där skickar man lovord, kyssar och en massa älskande ord till alla kvinnor och man respekterar kvinnor samt man benämner dem med เธอ, vilket är vackert och respekterande.

Jag vill tro att Yingluck Shinawatra en dag vill genomföra sin ide om jämlikhet. Alltså sparka ut alla västerländska gubbjävlar som inte respekterar Thailand och dess kvinnor.

MrShy

"legolas " sa:
Ja då var det fastslagit att detta är Insayt som är tillbaka i egen hög person... han återkommer till samma saker som han alltid återkommer till.

1. Sin avoghet mot moderatorer
2. Sin exakta, precisa och allenagörande åsikt om Thailand, och Gud nåde om någon
annan än han själv uttrycker en åsikt som han inte gillar.
3- Thailand finns på en piedestal, och inget får "röras" och inget får påtalas om
Thailands låtanden och göranden......

Välkommen tillbaka VPN eller Relakks????

legolas

Jag förstår inte fortfarande vad ni menar med Insayt, vad är Insayt. Vad jag däremot förstått av detta forum är att du Legolas är tydligen den tongivande här, forumets lexikon samt allvetare, mannen som bott i thailand 5 år eller vad det nu är och kan allt om thailand, den gud nåde som motsäger dig kastas i soppåsen.

Jag däremot kan Thai och bott i Thailand hela mitt liv, men nu är i Sverige för min mamma är svenska. Om du tror legolas att du kan bräcka mig när det gäller Thai.

Varför jag hittade denna site är för att jag googlade, för som jag sa jag är mest på Thai-forum och då på Thai, inte svenska.

Legolas jag har lång erfarenhet av Thailand och språket, men jag har inte sett alla dessa forum på nätet, som jag sa jag är medlem i forum på Thai.

Lycka till i Chaiyaphum

MRShy

"MRShy " sa:
är bäst, men samtidigt respekterar de inte kvinnan.
moderatorer.

Jag vill tro att Yingluck Shinawatra en dag vill genomföra sin ide om jämlikhet. Alltså sparka ut alla västerländska gubbjävlar som inte respekterar Thailand och dess kvinnor.

MrShy

Yingluck, idé?? den kvinnan e ungefär smart som en fisk så att det skulle komma några ideer från henne har jag svårt att tro :)

Varför banna folk när de kan gå in på CM som gäst och fortsätta med sitt häcklande och skitprat?

"ragnela " sa:
Varför banna folk när de kan gå in på CM som gäst och fortsätta med sitt häcklande och skitprat?

Nej Ragnela,
Som gäst kan du inte skriva några inlägg.
Endast medlemmar kan skriva inlägg.

/gazton

Ragnela, är det inte mr new dawn du syftar på som försöker göra narr av Lego?

Det står ju gäst på samtliga Legolas inlägg nu, kanske att Ragnela inte tänkte på datumet det skrevs.

Så kan det va FA.

Ett inlägg i denna tråden 8/6. Minns inte var de andra var.

"Janne " sa:
Ragnela, är det inte mr new dawn du syftar på som försöker göra narr av Lego?
gnägg gnägg.när jag växte upp var det inte så fett.jag fick kämpa för allt.en gång fick jag 5 kronor av min styvfar.det glömmer jag aldrig.något lego och andra leksaker hade vi aldrig råd med.

"mackes " sa:
Bara så att du vet, det var jag som utnämnde Legolas till "legend", det var avsett som ett skämt och när han såg det sa han till mig att omgående ta bort det vilket jag också gjorde. Tydligen svårt att skämta om så känsliga ämnen.

Macke....Han kallar sig "LEGEND" bl.a. och exempelvis medlemar för "nybörjare" - ENDAST FÖR ATT HÖJA SIG SJÄLV till en nivå där han inte hör hemma! :(
Vet du vad en legend är? Här har du betydelsen enligt Wikipedia..."Legendar, eller legendär, är en person som blivit berömd genom tidigare bedrifter, till exempel den person som en legend avser - denne är därmed legendarisk. Till skillnad ifrån en legend, som är att jämställda med en myt, är en legendar en högst verklig person. Ordet är vanligt inom sportjargong."
Björn Borg, Ingemar Stenmark är legendariska....för att nämna ett par svenskar!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Legend

Christofer Columbus och vikingen Leif Eriksson kan man kalla LEGENDARISKA men knappast någon som suttit och tittat ut över några risfält....och supit...
"Christofer Columbus (italienska: Cristoforo Colombo, spanska: Cristóbal Colón, ursprungligt namn på 1400-talsliguriska: Christoffa[1] Corombo[2] IPA: /kriˈʃtɔffa kuˈɹuŋbu/), född 1451 (någon gång mellan 26 augusti och 31 oktober) Det är okänt var han är född men ett 20-tal platser i Europa påstår att han föddes just där. Död 20 maj 1506 i Valladolid, Spanien, var en genovesisk upptäckare och köpman som med stöd från spanska kungaparet (kung Ferdinand II av Aragonien och Isabella I av Kastilien, "Reyes Católicos") gav sig iväg över Atlanten för att finna en annan sjöväg än vad Vasco da Gama gjorde till Indien. Columbus nådde Amerika år 1492. Han trodde då att han hade funnit en västlig rutt till Indien och befolkningen i Amerika kom därför att kallas indianer.[3][4][5] Upptäckten markerar början av den europeiska koloniseringen av Amerika.

Christofer Columbus var dock inte den förste europén som nådde den amerikanska kontinenten. Vikingarna, med Leif Eriksson[6] i spetsen, hade besökt Nordamerika redan på 1000-talet och portugisen João Vaz Corte Real kan möjligen ha varit där 1472. Medeltida legender talar även om den irländske munken Sankt Brendan. Denne företog långa sjöfärder på 500-talet och det har spekulerats om att också han nådde Nordamerika."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Christofer_Columbus

kommissarie columbo -en legendarisk tv deckare

Columbo var en amerikansk TV-serie från 1968 skapad av Richard Levinson och William Link med Peter Falk i huvudrollen som den något påträngande, men klurige cigarrökande kommissarie Columbo vid Los Angeles mordkommission. Det gjordes totalt 69 avsnitt av Columbo. Serien hade premiär i svensk TV i oktober 1972.

Jag har fått för mig att mackes är ägare för forumet och är den som kan skriva vilken titel medlemmar har, lego är (tror) jag en vanlig medlem som alla andra förutom att han är moderator och där utgår jag att det är mackes som har gett honom
det förtroendet.
Sen att lego enligt hörsägen beter sig som om det vore han som är chefen må vara men jag är ganska säker på att det inte är så.

Nej börjar likna pajkastning nu dagis.....
Inget fel på legolas man måste bara ta han på rätt sätt vi kommer inte heller överens allti han o ja o har våra duster men att sitta o kasta skit hela tiden på legenden tycker jag e lite svagt.....

O Hans du gillar väl inte han bara för att han som mig o några andra sagt vakna ur törnrosa drömmen nu o se dig i spegeln ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
706
trollet
T

Tillbaka
Topp