Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kho liphe job 2 do säger jag kör de på youtube o få drömmar gubbar

Säger som tjejen o my Buddha, hahaha kan inte förstå riktigt, ok men han måste nästan berört er innan när det går till den hatnivån ok han kan skriva helsika åt skogen ibland och utlämnande men orka bry sig.
Bli kallad nybörjare och starta världskrig bara för det tex. tillhör ja ju dom som tycker Hans borde ha mer än nybörjar stämpel kanske till och med en förmyndare.
Men att bli så påverkad av en människa, vilket förhållande hade ni innan?
Blev själv sur när han kalla mig djuping i sin blogg men inte till den grad så det utvecklas till hat, låter nästan som ni blivit svikna av Hans Shenke.

Jag fick en mycket bra bild av den mannen från begynnelsen , hjälpte mig mycket innan min flytt till Thailand , mycket hjälpsam . Först vid ett annat tillfälle långt senare "ballade han ur helt" att inte förstå att jag hellre hjälper min son i Pattis än att åka till en djäkla bar mitt i ödemarken (farangmöte) gorde mig mycket förbryllad.. När han sen skriver offentligt om detta har han klivit över gränsen för vad jag kan acceptera av mina vänner ..tråkigt , för annars tyckte jag mycket bra om "Cumulus" ;)

"cumulus " sa:
Det går inte att skicka PM till dig Länshultaren... men det fixar du lätt. Om du gör så här så skall jag skicka ett PM till dig om du vill.

a - klicka på ditt nicknamn
b - klicka på ändra i profil
c - välj kompisar/ignorerande
d - klicka å "redigera kompislistan"
e - och där lägger du till dom som du kan tänkas ta emot PM ifrån...
Klart
du kan skicka

"Jonas " sa:
Jo vill minnas att någon skrev negativt i sin blogg eller om det var i en forumstråd för nåt år sen om dessa som vänder hem och nyttjar den Svenska sjukvården. Men går att ändra sig när det passar o man själv råkar ut för nåt verkar det som, sånt man skall tänka på innan man skriver ibland..
Har jag iofs inget själv imot det en pensionär som fortsatt betalar skatt skall också ha rätt till sjukvård var han än bor. Har man betalat skatt i hela sitt arbetsföra liv så skall man ha den rätten.

ja jag minns det också!! men det han skrev var väl om den där svensken som flyttade till Australien som 20 åring, och endast återvände under de nästföljande 45 åren för 2 begravningar, och han lade inte en endaste skattekrona i Sverige...

han åkte hem för hans fru (thai) blev gravid, och de ville göra barnet till svensk...han menade på som svar på en fråga, varför inte åka till Australien där han varmedborgare?? - "Nä de har inget att erbjuda mig"..

Då vet jag att det reagerades i bloggen över detta, och i det sammanhanget så kändes det fel ifrån bloggskrivaren att man ramlar hem och nyttjar systemet....
Det var nog det du läste..

"Jonas " sa:
Säger som tjejen o my Buddha, hahaha kan inte förstå riktigt, ok men han måste nästan berört er innan när det går till den hatnivån ok han kan skriva helsika åt skogen ibland och utlämnande men orka bry sig.
Bli kallad nybörjare och starta världskrig bara för det tex. tillhör ja ju dom som tycker Hans borde ha mer än nybörjar stämpel kanske till och med en förmyndare.
Men att bli så påverkad av en människa, vilket förhållande hade ni innan?
Blev själv sur när han kalla mig djuping i sin blogg men inte till den grad så det utvecklas till hat, låter nästan som ni blivit svikna av Hans Shenke.

hahah håller med dig Jonas, den killen måste verkligen ha satt sitt fotavtryck här... men de hade väl inget liv kan man kanske gissa sig till eftersom de reagerar och skriver ås mycket strunt.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Möjligt, men viktigaste i det jag skrev var väl att varje Svesnk som arbetat hela sitt arbetsföra liv och skattat för det skall också ha full rätt tillsjukvård, vem som skrev vad annarz är rätt ointressant bara ett påpekande ju ingen åsikt.

"Phonta " sa:
Jag fick en mycket bra bild av den mannen från begynnelsen , hjälpte mig mycket innan min flytt till Thailand , mycket hjälpsam . Först vid ett annat tillfälle långt senare "ballade han ur helt" att inte förstå att jag hellre hjälper min son i Pattis än att åka till en djäkla bar mitt i ödemarken (farangmöte) gorde mig mycket förbryllad.. När han sen skriver offentligt om detta har han klivit över gränsen för vad jag kan acceptera av mina vänner ..tråkigt , för annars tyckte jag mycket bra om "Cumulus" ;)
Instämmer med dig. Jag tyckte mycket om honom till en dag när vi skämtade då passade han på att sticka in kniven och i och med den efterföljande email konversationen brände han alla broar. Jag såg ju vad som hände dig och förstod inte vad som pågick.

Man behöver ju inte gilla varandra men man kan ju ändå agera med lite sunt förnuft. Alla kan vi ha dåliga dagar, men ett förlåt är ju det minsta man kan kräva.

"Janne " sa:
Instämmer med dig. Jag tyckte mycket om honom till en dag när vi skämtade då passade han på att sticka in kniven och i och med den efterföljande email konversationen brände han alla broar. Jag såg ju vad som hände dig och förstod inte vad som pågick.

Man behöver ju inte gilla varandra men man kan ju ändå agera med lite sunt förnuft. Alla kan vi ha dåliga dagar, men ett förlåt är ju det minsta man kan kräva.

Ledsen över att det blivit så Janne för jag gillar det du skriver :thumbsup:...men får väl läsa det du skriver här! För övrigt du kan väl "sticka" tillbaka....vässa kniven :nod:

"Phonta " sa:
Även vad jag ansåg en längre tid, tills jag insåg att endast hans vilja är rådande ....

Undanber mig dessa bekanstskaper :eek:

Ja, det gäller ju att umgås med folk som håller med. Kanske därför ni två inte går ihop... :xmas_smiley:

Grattis förresten till din positiva tråd om Thailand :thumbsup:

Jag har nu städat upp lite bland OT-inlägg i några trådar. Det vore trevligt om ni fortsätter att skriva OT i denna tråd. Vissa trådar är viktiga och förtjänar att hållas seriösa. Inga inlägg har raderats. :wai:

"Jonas " sa:
Jag har lite ny info angående dom försäkringarna från en kille som brukar ha stenkoll och bott här i 18 år. Men visste inte riktigt var jag skulle lägga det.

"på vissa goverment sjukhus så godkänner dom nu faranger att registrera sig som pasient,problemet för dig är att du behöver ha resident visa och att det är plåster sjukvård som gäller,typ 4-5 timmar i kö för att få ut alvedon"
:thumbsup: ;)

"areeya " sa:
Ledsen över att det blivit så Janne för jag gillar det du skriver :thumbsup:...men får väl läsa det du skriver här! För övrigt du kan väl "sticka" tillbaka....vässa kniven :nod:
Jo tråkigt är det, men det är inte värt att utsätta sig för sånt när man har familj och barn att ta hand om, och trevliga vänner.

Gillar det du skriver också både här och på andra ställen.

"Janne " sa:
Jo tråkigt är det, men det är inte värt att utsätta sig för sånt när man har familj och barn att ta hand om, och trevliga vänner.

Gillar det du skriver också både här och på andra ställen.

Tack Janne! Men som sagt....Legolas är ju inte den ende som skriver....många saknar dej!...som undertecknad! Ha det bra och hoppas vi möts så småningom i "landet på låtsas"!

Areeya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
706
trollet
T

Tillbaka