Arbete för faranger

Hej

Hur man vill bli betraktad och bemött är ju lite upp till var och en, men jag vidhåller att man själv har möjligheter att påverka detta.

Min erfarenhet ifrån länder som Thailand, Indien, Laos och Indonesien m.fl är att man väcker mest uppmärksamhet direkt när man som vinterblek utlänning kliver av planet och beger sig ut bland folk, då stirrar folk

När man har varit på plats ett tag och fått lite färg så avtar väl oftast stirrandet och uppmärksamheten, men man ska nog inte utesluta att även hur man agerar och uppför sig påverkar den uppmärksamhet man väcker.

Mvh isan lover

Du spårar ur ganska rejält med tanke på vad det ursprungligen handlade om.

Ser man en björn på gatan i Sverige så kan jag ge mig fan på att björnen får uppmärksamhet.
Din poäng är att om björnen beter sig som övriga människor så slutar folk att titta.

Jag kan lova dig att folk skulle stirra mer på björnen om den stod i kön till Systembolaget och just hade fickparkerat innan dess.
Det om något har väl väckt uppmärksamheten av människorna runt om.
Bara för att björnen beter sig som folket gör ju inte saken mindre anmärkningsvärt.

Aha nu förstår jag skokräm i håret ja kanske en bra idé 555
Klart att folk tittade första gången jag kom till byn men när vi kommer nu så vinkar dom glatt å så är det bra med det
Inget man behöver göra stor sak av
Barn tittar så klart nyfiket i början

Folket blir vana med dig om du så äter thaimat, plogar åkern eller bara finns till i krokarna.
Byt by och folk tittar igen.

Du spårar ur ganska rejält med tanke på vad det ursprungligen handlade om.

Ser man en björn på gatan i Sverige så kan jag ge mig fan på att björnen får uppmärksamhet.
Din poäng är att om björnen beter sig som övriga människor så slutar folk att titta.

Jag kan lova dig att folk skulle stirra mer på björnen om den stod i kön till Systembolaget och just hade fickparkerat innan dess.
Det om något har väl väckt uppmärksamheten av människorna runt om.
Bara för att björnen beter sig som folket gör ju inte saken mindre anmärkningsvärt.
Hej

Enligt mig är skillnaden mindre människor emellan än mellan björnar och människor.

Detta ger möjligheter till anpassning och att via lärdom bättre smälta in i den miljö man vistas i..

Mvh isan lover

Hej

Enligt mig är skillnaden mindre människor emellan än mellan björnar och människor.

Detta ger möjligheter till anpassning och att via lärdom bättre smälta in i den miljö man vistas i..

Mvh isan lover

Den miljö man vistas i. Helt enig, och som jag även nämnde till In-ka så är den miljö han befinner sig i van med att se honom där. Han har blivit en del av miljön...och det blir man.
Flytta till Akha-folket, så är du en "attraktion" till en början, men tjusningen med dig avtar med åren (faktiskt bara veckor).

Jag har varken suttit med kostym eller guldkedjor runt halsen, men även i Korat så blev man en attraktion, det hade inte hjälp om man så var brunbränd. Hade jag dessutom stått och dansat någon traditionell thaidans så hade det varit ännu mer uppståndelse.

Saken är nog den att du bara vill framhäva att du lever som thailändarna och du tror att du är något unikum.
Jag lever också som thailändarna, jag äter samma mat, dricker mig full och latar mig på dagarna. Jag har anpassat mig riktigt bra faktiskt.

Den miljö man vistas i. Helt enig, och som jag även nämnde till In-ka så är den miljö han befinner sig i van med att se honom där. Han har blivit en del av miljön...och det blir man.
Flytta till Akha-folket, så är du en "attraktion" till en början, men tjusningen med dig avtar med åren (faktiskt bara veckor).

Jag har varken suttit med kostym eller guldkedjor runt halsen, men även i Korat så blev man en attraktion, det hade inte hjälp om man så var brunbränd. Hade jag dessutom stått och dansat någon traditionell thaidans så hade det varit ännu mer uppståndelse.

Saken är nog den att du bara vill framhäva att du lever som thailändarna och du tror att du är något unikum.
Jag lever också som thailändarna, jag äter samma mat, dricker mig full och latar mig på dagarna. Jag har anpassat mig riktigt bra faktiskt.
Där satte du fingret på punkten som är IL. Han vill vara nåt extra i alla lägen, nåt utöver det vanliga som enbart han kan, ett unikum.

Där satte du fingret på punkten som är IL. Han vill vara nåt extra i alla lägen, nåt utöver det vanliga som enbart han kan, ett unikum.

Ja, faranger kan ju inte äta något annat än sauerkraut, falukorv och entrecôte. Ja, om vi bortser från IL själv.

Nu har jag faktiskt lyckats stöta på en del faranger som inte ens låter frun ta in fisksås i huset och det verkar vara vara sådant folk IL har träffat under sina år i både Thailand och Sverige och därmed har han uppfattat sig som unik i denna situation.

Bara på det här forumet så finns det en del folk som både läser och skriver thai, äter de flesta grodor man hittar längs vägkanten och andra saker och dessutom jobbar i Thailand.
Men IL är unik och övriga faranger sitter med guldkedjor, kostym och portfölj på Pizza Hut och hatar Thailand.

”Jag är ju den som…”
Den inledningen känner man ganska väl igen när öppna dörrar ska sparkas upp.

Hej

Du får naturligtvis tro vad du vill och trivs du med att vara en attraktion är det ju helt ok.

Mvh isan lover

Hej

Inte alls och vad jag har kunnat läsa mig till här så har nog trådskaparen stora chanser att lyckas bra, han verkar ha rätt förutsättningar med den inställning han har beskrivit här i tråden.

Mvh isan lover

Det tror jag inte. Fickparkering är ingen svår sak numer med alla varningssystem och kameror och folk har väl slutat åka till Tyskland och hamstra sprit i och med Covid-19 så att stå i kö utanför gröna lyktan är alldagligt.

Hej

Inte alls och vad jag har kunnat läsa mig till här så har nog trådskaparen stora chanser att lyckas bra, han verkar ha rätt förutsättningar med den inställning han har beskrivit här i tråden.

Mvh isan lover

Absolut har han det. Det betyder att du nu tror att det finns två människor på denna jord som klarar av att leva i Thailand och bli ”accepterade”.

Hur många här på forumet är inte accepterade av folket i byn?

Det tror jag inte. Fickparkering är ingen svår sak numer med alla varningssystem och kameror och folk har väl slutat åka till Tyskland och hamstra sprit i och med Covid-19 så att stå i kö utanför gröna lyktan är alldagligt.

Äh, man höjer på ögonbrynen för att björnfan inte bara stal parkeringsplatsen för handikappa…förlåt funktionshin….folk med funktionsvariationer.

Äh, man höjer på ögonbrynen för att björnfan inte bara stal parkeringsplatsen för handikappa…förlåt funktionshin….folk med funktionsvariationer.
Knappast att någon skulle höja på några ögonbryn här i fjollträsk i vilket fall. Kan en korsning mellan krokodil och tax passera som "servicehund" så ser jag inga problem med en björn. Så det vore fullt natuligt att björnen parkerade på handikapp platsen om ägaren inte är i ett tillstånd lämpligt för bilkörning. Vilket ägare till dylika "servicehundar" sällan är.

Jaha å så har den här tråden spårat ur också, jaja jag har också bidragit solly ts

Det vette fan om den har spårat ur.
Vi ger bara våran synpunkt på vad som behövs för att anpassa sig och bli ”accepterad”.
Själv så kan jag ju äta sticky rice, tälja trägubbar med vass kniv och göra upp eld medelst innerslang från en cykel. Man är ju inte någon storstadsbo heller.
Detta gör att jag är accepterad i gruppen och inte som er andra.

Det vette fan om den har spårat ur.
Vi ger bara våran synpunkt på vad som behövs för att anpassa sig och bli ”accepterad”.
Själv så kan jag ju äta sticky rice, tälja trägubbar med vass kniv och göra upp eld medelst innerslang från en cykel. Man är ju inte någon storstadsbo heller.
Detta gör att jag är accepterad i gruppen och inte som er andra.
Vilken grupp?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp