Arbete för faranger

Det finns gott om tid i templet för att lära sig telefonens alla funktioner.

Då är det templet som gäller för mig. Jag kan ju redan göra upp eld, supa, lata mig och äter mig mätt på myrägg.

Gällandes trådskaparen så tror jag att han ordnar det på sitt sätt.
Så länge han har en inkomstkälla så klarar folk av det mesta.
Det är ju inte så att man är handikappad bara för att man är från Sverige. Inte ens stockholmare är handikappade, även om vissa verkar tro det.

Det var ju lite tanken med trådstarten, just att få uppslag till arbete. ;) Mycket klarar jag av på egen hand eller med hjälp från kvinnan i Thailand, men försörjning är det knixigaste. Ingenting är omöjligt: det handlar oftast bara om tålamod, vara öppen för förslag, lite tur och att vara väl förberedd. Materiellt har jag satt min ribba lågt, för jag behöver inte en massa lull-lull.
Jag är fortfarande öppen för förslag på vad jag kan jobba med. Skriv här i tråden eller via PM.

Det var ju lite tanken med trådstarten, just att få uppslag till arbete. ;) Mycket klarar jag av på egen hand eller med hjälp från kvinnan i Thailand, men försörjning är det knixigaste. Ingenting är omöjligt: det handlar oftast bara om tålamod, vara öppen för förslag, lite tur och att vara väl förberedd. Materiellt har jag satt min ribba lågt, för jag behöver inte en massa lull-lull.
Jag är fortfarande öppen för förslag på vad jag kan jobba med. Skriv här i tråden eller via PM.
Att det skulle finnas mer förslag till arbete än det du redan fått tvivlar jag på.

Det är i så fall i Bangkok men det är inte ett första val för er.

Grundprincipen är att du inte får jobba med något en thailändare kan utföra.
Då blir det inte så många alternativ kvar.

Pengar för att investera i någon affärsidé verkar saknas.

Flytta till ett land man aldrig besökt och tro att det löser sig är inte att rekommendera.
En bra buffert för sex månader behövs.
75-100k kronor lär behövas som mjukstart.

Senast ändrad:
Tomas Terräng eller terängaxel drev ju någon typ av Jeep safari in nordvästra Thailand men det var ju länge sedan kanske omöjligt numera

Ja tror att de bästa är att jobba och spara sen när man har en rätt så bra slant kan man flytta hit. I dag tror ja att thai är ganska utbildade och kreativa svårt att konkurrera med. Sen vågar dom satsa och ta större risker än vad vi kan, men vist allt går. Om man inte satsar vinner man aldrig.

Jag tror att det kan bli dåligt med tips på jobb. Hade funnits något "vettigt" som man tror på så är det många fler på detta forum som skulle bo i Thailand och försörja sig där.
Krister kör ju med sitt, men det krävs en del pendlande till Europa.
SatanG har ju jobbat i Thailand offshore, men det är ju inte alla som bara kan kliva på ett sådant jobb.

Norge offshore med 2v jobb och 4v ledig är ett alternativ om det bara är tid man vill spendera i Thailand

Ja tror att de bästa är att jobba och spara sen när man har en rätt så bra slant kan man flytta hit. I dag tror ja att thai är ganska utbildade och kreativa svårt att konkurrera med. Sen vågar dom satsa och ta större risker än vad vi kan, men vist allt går. Om man inte satsar vinner man aldrig.
Nu är trådstartaren utan jobb även i Sverige så då blir det inte så många kronor på sparkontot.

Tja vill inte va negativ men kan man inte få ett jobb i Sverige blir de nog inte lättare i Thailand. Men man ska aldrig säga aldrig,

Jag har tiden att fundera på hur jag kan få en sysselsättning som fungerar. Och jag är medveten att det är svårt att få till det i Thailand med jobb. Det är ju därför jag frågar här på forumet. Annars löser jag det mesta på egen hand. Och förstås... Hade jag haft en djup kassakista, hade jag inte behövt oroa mig över försörjning.

Jag har några saker kvar som jag hoppas ska kunna lösa sig inom sinom tid. Jag är inte den som ger upp i första taget, vilket jag hoppas att ni har förstått.

Jag har tiden att fundera på hur jag kan få en sysselsättning som fungerar. Och jag är medveten att det är svårt att få till det i Thailand med jobb. Det är ju därför jag frågar här på forumet. Annars löser jag det mesta på egen hand. Och förstås... Hade jag haft en djup kassakista, hade jag inte behövt oroa mig över försörjning.

Jag har några saker kvar som jag hoppas ska kunna lösa sig inom sinom tid. Jag är inte den som ger upp i första taget, vilket jag hoppas att ni har förstått.
Att ha en positiv syn och visioner kan fungera till en viss gräns.

Jag är förstås nyfiken hur du försörjer dig som arbetslös i Sverige, A-kassa ger inte mycket för att betala hyra, mat, personliga artiklar, resor, försäkringar mm?
Nu kan man bo hos någon så det blir billigare.

Att ha en positiv syn och visioner kan fungera till en viss gräns.

Jag är förstås nyfiken hur du försörjer dig som arbetslös i Sverige, A-kassa ger inte mycket för att betala hyra, mat, personliga artiklar, resor, försäkringar mm?
Nu kan man bo hos någon så det blir billigare.
Ja. Undra kan man alltid göra.
Vill inte gå in för personligt här på forumet, men ja, jag har a-kassa. Jag lever väldigt snålt, vilket betyder att jag inte har bil, företar inga onödiga resor och handlar billig mat på extrapris. Kontroll över utgifter har jag. Kan man inte öka inkomster, får man dra ner på utgifter. Jag komponerar maträtter utifrån extrapriser. Ibland blir det bara ett nudelpaket och ett ägg (kostnad 6 kronor). Jag värderar varje liten grej jag köper som antingen "ej nödvändig", "bör" eller "skall". Man kan överleva på en minimalistisk budget.

Ja har läst dina inlägg. Jag tror du gör best i att stanna där du är, i Thailand fins inga skyddsnät. Spara i hop om de går till en semester resa hit ner, sitt inte hemma och dröm. Du bör även veta att här vill alla gifta upp sej, om hon får en man som bara drömmer blir de nog inte så långvarig. Kan bara hoppas på de bästa för dej

Finns knappast någon kvinna i Thailand som vill leva på en minimal budget och bara med det nödvändigaste med en Farang.

Har du inte förutsättningar att ge din kvinna ett bättre liv och högre standard än det hon har nu, så glöm detta.

Att bli tillsammans med en Farang har förväntningar att ge ett bättre liv och högre standard.

Inte så lätt att sätta sig in i hur en kvinna i ett främmande land tänker.
Ännu svårare med hennes familj och deras förväntningar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp