Ban bang fai i Si Bun Rueang

magunnar

Forumveteran
20150606_110419.jpg
20150606_104141.jpg
20150606_103233.jpg
20150606_103145.jpg
20150606_114345.jpg
20150606_072700.jpg
20150606_110405.jpg
20150606_073049.jpg
20150606_115507.jpg

Underbara bilder magunnar!

Det är väl antagligen detta som gör att vi dras till Thailand. Om vi tänker på Sverige, underbart land jag älskar det, men vi har få skall vi säga dessa färgsprakande event.

När jag är i Thailand så nog är det mer eller mindre varje dag något liknande, Thai älskar event och fest samt firande av något.

Klimatet här tillåter ju inte detta, så det kan ju vara en förklaring, men i länder som Thailand, Indien eller andra subtropiska länder där är språket färger, glädje och fest där människor lever ut sin just glädje.

Vi kan ju tycka att de hänger sig till trolldom, animism och lönlöst troende på konstigheter, men det ger dem glädje.

Vet här i Malmö, i augusti har vi festival, så jävla tråkigt, inhägnat, avspärrat omgärdat av poliser samt regelverk och allt skall vara så jävla korrekt. Hur skall man kunna tro att det skall infinna sig en feststämning och glädje, med sådant arrangemang?

De äter sina jävla samma förbannade korvar varje år och lyssnar på Tim Baktu och tror att de har roligt samt köper dyr öl.

Det värsta med Sverige och festligheter är att det drar fram alla giriga jävla förbannade skurkar som bara lägger på 500% på allt för att bara tjäna pengar, men de vill inte ge glädje till människor.

I Thailand är det tvärtom, vid festligheter är allt minst 50% billigare

Frugan pratar med familjen där nere just nu och dom har varit nere och firat. Jag tycker mig se att bilderna är från parken vid amphur, dom har precis kommit hem därifrån.

Nu börjar den jobbiga tiden när riset skall planteras och man hoppas på goda regn. Det är vad Bung Ban Fai står för enligt frugan.

Frugan pratar med familjen där nere just nu och dom har varit nere och firat. Jag tycker mig se att bilderna är från parken vid amphur, dom har precis kommit hem därifrån.

Nu börjar den jobbiga tiden när riset skall planteras och man hoppas på goda regn. Det är vad Bung Ban Fai står för enligt frugan.

hahaha, ja berra, nu får gubbarna lyfta sina arsel och jobba lite, hitintills har de bara sippat lao kao i 6 månader...hahaha

Inte bara gubbarna som får jobba nu, även gummorna får lyfta på sina arslen och snällt hjälpa till
Tror det är prisis tvärt om, inte ofta man ser gubbar på fälten, mest damer över femtio.
Gubbarna kör sina järnoxar, pojkarna sina traktorer.

Senast redigerad av en moderator:
Precis, nu kan dom inte skylla på att man väntar på att ris sesongen börjar, nu får alla hjälpa till

Ursäkta min okunnighet men är det den festivalen man kallar "rocket festival" ??

Är "ban bang fai" samma som "bun/bung bang fai"?
När jag googlat dyker lite olika stavningar upp nämligen, därav min förvirring. :)

Stötte på de här klippet på Facebook typ förra sommaren.
Är från Bun Bang Fai. Vilket år och vart i Thailand vet jag dock inte.

Men en häftig raket är det :)

Liknande trådar

S
Svar
0
Visningar
2 K
Salinee87
S
A
Svar
1