Kort resa till Ban Nonsawan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Akta dig, ta det vackert, de känner ju av direkt att detta är en "falanghund" och det är ju då "fair-game" som amrisarna säger.... ;D ;D ;D

Rätt ras för att inte bli påhoppad, hon blir troligast den som får styra i gatan

Väl framme i Udon Thani blev man mött upp av 6 personer som alla åkte inne i pickupen, inget ovanligt med det såklart.. ;)
När jag klev in så blev det alltså 7 personer inne i en pickup..

På vägen till byn så stannade vi till i Akat Amnuai på marknaden och handlade lite mat och just här skulle jag önska det fanns lukt-bilder, för det luktar inte mumma inne på marknaden direkt.

Plast-sonen passade ju på att få med sig några leksaker samtidigt då farangen betalar så klart..

P4070021.jpg

P4070023.jpg

P4070024.jpg

Nu kommer jag äntligen fram till huvudanledningen för hela resan..

Lilla Puum född 31/3 2012 Kl. 09:05 efter två timmars värker på Sjukhuset i Akat Amnuai.

Vitala (och nödvändiga?) data: 3750g, 54cm lång..

Om ni gissar på att jag kommer att publicera så gott som alla bilder jag får ckickat till mig, så gissar ni rätt. ;D

P4070025.jpg

Tackar för alla gratulationer!

Självklart måste det ju firas lite lätt och låda Leo köptes in. Inte helt fel att sitta i värmen och dricka lite med ungdommerna.

Det är lika roligt varje gång att se hur snabbt det går att få vissa Thailändare på snurren och engelska vokabulären blir bättre och bättre.. ;)

Och ett seriöst Thailändskt öl-glas var värd en bild.. ;D

P4070026.jpg

P4070027.jpg

P4130212.jpg

Tackar för alla gratulationer, det värmer!! :thumbsup: :thumbsup:

Och så fick man se ett riktigt sidovagnsbygge ala Thailand.
Lägg märke till den fantastiska infästningen.. ???

Som ni säkert kan gissa så blev det inte så mycket resande runt denna gången då Puum är så liten och modern ständigt är halvsovande, men det blev en liten tur för att byta däck på bilen och då fick man ju se lite hur fantastisk bra engelska man kan prestera i Thailand.

På bild 2 står det faktisk "Automatic intelligent nitrogen inflator" tro det eller ej.. ;D
På bild 3 står det "Work indicator", eller skulle ha stått kanske.. ;D

P4180329.jpg

P4190345.jpg

P4190347.jpg

Lite songkran firande hanns med men huvudsyftet med resan var ju Puum.

Annars hände det inget spännande och hemresan blir ju endast resan hit fast baklänges, så här avslutas denna resberättelse med några bilder till på huvudpersonen..

Mvh
Peo

P4150251.jpg

P4170313.jpg

P4090038.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar