Bangkok rankat som världens främsta stad för bedrägerier och ficktjuveri

Anmäl det då, det är olagligt att inte sätta prislapp på varor i butik sen par år tillbaka, också något som infördes av juntan.
På marknad är priset förhandlingsbart.
Jag har bott permanent i Pattaya i 15 år fram tills jag flyttade till Sverige för 4 månader sen och det där med att mest Indier och Pakistanier som begår brott är nog eget påhitt.
Haha Var ska jag anmäla det? Jag förklarar en sak 10 ggr får ändå fel vara i handen dessutom några veckor visit är väl inte värd att slösa bort med sånt detektiv.
Det är Thailands uppgift att se till att få bättre plats i rankingen inte jag.
Men jag håller med dig det finns mycket propaganda mot Indier för att de flesta snålar.

Haha Var ska jag anmäla det? Jag förklarar en sak 10 ggr får ändå fel vara i handen dessutom några veckor visit är väl inte värd att slösa bort med sånt detektiv.
Men jag håller med dig det finns mycket propaganda mot Indier för att de flesta snålar.
Då är det nog mer dig det beror på, jag brukar bara behöva gå in i butik i Pattaya och visa en gång vad jag vill ha om jag är så handikappad så jag inte kan hitta det jag söker efter själv.
Handlar jag iofs bara i butiker med prislapp och jag vet var jag skall gå.
Sen handlade rankingen om ficktjuvar inget annat och den var från ett "mäns resemagasin" om man läser artikeln i början av tråden.
Som sagt i Barcelona hade jag och polare knappt varit i 10 timmar innan jag blev rånad med kniv och sen senare på kvällen råkade polaren ut för ficktjuvar, han stoppade dom dock med händerna i fickorna.
Aldrig råkat ut för liknande i Pattaya, dock existerar det där med men det lär inte ligga på topplistan internationellt.

Du skall anmäla det hit.
Du slösar ju ändås på tid med att skriva om det här.

You can report wrong pricing in Thailand by calling the 1569 hotline, which is operated by the Ministry of Commerce's Department of Internal Trade. Other options include contacting the Office of the Consumer Protection Board (OCPB), the Thailand Consumers Council (TCC), or in cases of online scams, the Anti-Online Scam Center at 1441.

Då är det nog mer dig det beror på, jag brukar bara behöva gå in i butik i Pattaya och visa en gång vad jag vill ha om jag är så handikappad så jag inte kan hitta det jag söker efter själv.
Handlar jag iofs bara i butiker med prislapp och jag vet var jag skall gå.
Sen handlade rankingen om ficktjuvar inget annat och den var från ett "mäns resemagasin" om man läser artikeln i början av tråden.
Som sagt i Barcelona hade jag och polare knappt varit i 10 timmar innan jag blev rånad med kniv och sen senare på kvällen råkade polaren ut för ficktjuvar, han stoppade dom dock med händerna i fickorna.
Aldrig råkat ut för liknande i Pattaya, dock existerar det där med men det lär inte ligga på topplistan internationellt.
Jag skrev inte vilket som är bättre jag citerade en kompis som flyttade hit 1998 och pratar flytande thai och kan mycket om Thailand. Även själva thai folket kallar höga priser för farngpris så läs mellan raderna

Jag skrev inte vilket som är bättre jag citerade en kompis som flyttade hit 1998 och pratar flytande thai och kan mycket om Thailand. Även själva thai folket kallar höga priser för farngpris så läs mellan raderna
Ja det finns helt klart farangpriser, det finns också kvalitetsvaror.
Det är även dyrare på beachroad än 3 gator upp pga lägeskostnader.
Om han pratar flytande thai och inte kan få rätt vara efter 10 förklaringar så som sagt, säger mer om han än thailand.
För 15 år sen var det mycket som fortsatt var svårt att få tag på i hela Thailand, idag går det mesta att hitta och på en farangort som Pattaya utan problem idag.
Men så finns det dom som bara rör sig mellan bostad och bar, dom finner oftast inte nåt och dom tror fortsatt dom måste ta med sig flera resväskor fulla till Thailand.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp