Hotell i Bangkok?

 

Audirs2

Forumveteran
På vilka hotell brukar ni bo på när ni är i Bankis?
Frugan känner dom som har det här så det blev bra pris sist vi var här!

1490713405846.jpg
 
Beror helst på vad man vill ha ut av sin vistelse i Bangkok.
Själv har jag inte haft någon önskan att stanna och göra något, utan bara haft ärenden.
The Promenade, lite slitet men vill man bara sova och sedan lämna platsen, funkar det.
Bekvämt avstånd från Ambassaden finns Atlas. Tror de ligger på runt 700 bath för dubbelrum nu. Var ca 1100 bath före pandemin.
Finare, väl fungerande wifi etc. Men fortfarande bara för övernattning beroende på en egna önskemål.
Vill man stanna i Bangkok och ha en upplevelse, tror jag man skall välja finare hotell som är mer ordnade vad gäller service etc.
Men där känner jag inga, jag har själv en preferens för att leva som lokalbefolkning när jag reser.
 
Senast var det Chatrium nere vid floden efter en rekommendation från @PanPan . Och vi var mycket nöjda så kommer säkert att bo där igen om Bangkok blir aktuellt.
Där har jag bott i tre nätter med indier och Mellanösternfolk och gratisbåten vid bryggan var den enda bonusen, varje kväll hamnade jag ändå på Nana eller Patpong så det finns bättre ställen på närmare håll.
 
Alla som har varit i Bkk verkar rekommendera där dom bodde...

Men som Berra skrev Chatrium e bra. Inget snack.. men ligger en bit bort och har ingen tunnelbana i närheten. Däremot är det fint att ta flodbåten till Asiatique på kvällen
Jag har bott på det gamla Baiyoke en gång i tiden. Men kan inte rekommendera det eftersom det var väldigt slitet. På den tiden i alla fall.
 
 

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar
3 K
A
P
Svar
38
Visningar
6 K
Hans Svensson
H
G
Svar
14
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
kjell.t
K
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
I
Svar
6
Visningar
3 K
ingo17
I
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
32
Visningar
13 K
broder Tuk Tuk
B
 
Tillbaka
Topp