mackes
Forumveteran
"Phonta " sa:Kul att det blev fart på denna tråd , och välkommen åter Legolas . jag har saknat Dig... Vad gäller detta med att köra folk på flaket så kommer jag aldrig att ta folk på mitt pickisflak , om jag skall ha en pickis vill säga , enda andledningen är ju att jag då kan ställa min Big Bike på denna när jag drar från Isaan ..... ;DNä.. det blir om det blir en bil en begagnad SUV inköpt av en Farang som har ägt den sen den vara ny , annars inget bilköp ... Thai är katastrof med fordon ... Det finns enligt säker polisiär källa tillstånd att ha tvår personer på ett pickisflak , försäkringar omfattar detta , undar om det innefattar ersättning till de som får huvut avslitet när de far in i skogen med 120 km .. kompletta idioter åker på flak inga andra ..Nu när det verkar som om vi säljer huset så vet frun att det finns slantar , då infinner sig genast frågan om bil , glöm ,bara glöm detta minst ett år till när vi kommer ner tänker jag då för mig själv .....Angående MC mekar eller By mekar , aldrig och då menar jag ALDRIG att en By mek får röra min Shadow , dom är totalt okompetenta och outbildade ,drar sönder allt , gå till märkesverkstad med era små MC ,kostar i stort sett ingenting, gå till en riktig Big Bike mek med Er eventuella Big Bike .. finns tyvärr inte många , finns en på Teprasip Road i Pattis och en i Khon Kaen , men den djäveln skall lära sig att inte dra oljefilter med rörtång , djädra puckon är de
![]()
![]()
Nej , jag har nu alla verktyg inklusive MC lyft , så jag skruvar och underhåller själv , jag åker ju Nipponhoj så det blir mest putsa , har iofs med mig ett nytt "nerkuggat"bakdrev till min hoj , räknar med att det kommer att ta ner varvtalet ca 500rpm ,vilket är utmärkt på Highway..![]()
Jajamen, motorintresse finns det!
Jag kör ju som Micke en Lifan V-twin 250 och kan bekräfta att det inte finns en kunnig mek att uppbringa i närområdet, bor man på landet så meckar man själv. Det blir ett stort problem om man lämnar in hojen och "tror" att de gör vad de skall. Jag har bevis för att en av Korats stora verkstäder (där jag köpte hojen) är fullständigt inkompetenta på verkstadssidan. Vi kanske kan göra gemensam sak när du kommer hit

När det gäller 2 personer på flaket, snackar du Thailand då? Jag har förstått att det är förbjudet inom EU och de flesta statera i USA. Här i Thailand är det väl som vanligt, polisen bryr sig inte om att genomdriva lagar om de inte själva tycker det behövs, och det tycker de oftast inte. Omkörning på insidan, köra mot trafiken på fel sida, överlast, hjälm... Listan kan göras hur lång som helst.
När det gäller pickup så tänk på att flaken är korta, jag får inte upp min Lifan på Mitsun trots att den bara är 2-dörrars. Sedan är det faktiskt lugnast att inte ha pickup även om det var bra under byggtiden. Folk kommer att tjata hål i huvudet på dig om att "åka med" på flaket.