Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

"Långeman " sa:
Hej !
janne heter jag inte men förstår vad du syftar på.
Varje stopp som var efter 250 km så var det så ordnat att vi kunde äta samtidigt som vi tankade, restaurand bredvid, vi växlade , men det tog ändå 1.5 tim.
Hotellet var sponsor NAGAWORLD Phom Phen
2 middagar och 2 fruostbuffeer ingick. Lunchen i Siam Reap likaså, kostnad för var och en 3800 tbh / hoj + soppa. Billigaste hotellrummet kostar annars 9500Tbh/natten Sedan fick vi 2 T-shirt+1 långarmad tröja.

Okey då e jag me Långeman ;) vet ju själv vilken tid det tog när det va dags o tanka o äta ...

Kanske skulle ta lite svenskt stål till Thailand om man vill kunna se sig omkring ibland.

Jag funderade på er som kör mc och är i Sverige. Åker ni på mc-träffar här?
Ex. Jönköping,Västervik och High chapparall.

"Kycklingen " sa:
Jag funderade på er som kör mc och är i Sverige. Åker ni på mc-träffar här?
Ex. Jönköping,Västervik och High chapparall.

Va några år sen som ja va på några hoj träffar här hemma

Sitter å klurar på vilken hoj man ska köpa när man flyttar ner.
Honda är väl säkraste märket i Thailand och man kan ju inte säga annat än att VT1300CX '12 - Fury är riktigt läcker 8)

Visa bilaga 31950

"FA " sa:

Mycket fina Yamaha Rodstar 1600 -1900 börjar dyka upp i Thai ligger på450-700000 för dom nyare mod. Helt nya kan man INTE köpa här bara bättre beg.
Själv åker jag Yamaha 1100 cc det räcker gott, den slår alla HD under 1600 cc

Min Yamaha 1100cc.jpg

;D Nära nu , lagom att komma ner efter den där sketna Songkran när folk bara super , man kan ändock inte åka hoj under två veckor .....

Men om lite drygt två veckor .......

Bilagor

"Sketna songkran"....??? upp till dej....innebörden...du som älskar Thailand...vet du den??..............

Areeya

Jag vet att Songkran är en stor högtid ,att Thaiarna älskar denna högtid , att de därför super skallen av sig samt medverkar till att ca 300 människoliv går till spillo pga , att folk inte kan använda insidan på skallen .. Det är "sketet" >:(

Måste det vara motorfordon som det skrivs om i den här tråden?
Jag har från en anonym källa fått en bild på en av oss alla välkänd och våghalsig cyklist som borde ha undvikit GT under cykelturerna. :) (Jädrans va gött det känns att tracka den gubben :) )

cyklist.jpg

SONGKRAN vad gör man då om man inte kan Rida Bike??
Finns kanske många alternativ, mitt eget är att putsa på Biken. Just nu en paus på putsandet, håller på att polera ekrar med metallpolich, har tagit bort framhjulet och bromsskivorna så det går att komma åt bättre.
Vad gör ni andra Bikers under Songkran, vägrar ni också som jag att bevista dessa "Festligheter" själv håller jag mig hemma.

"Långeman " sa:
SONGKRAN vad gör man då om man inte kan Rida Bike??
Finns kanske många alternativ, mitt eget är att putsa på Biken. Just nu en paus på putsandet, håller på att polera ekrar med metallpolich, har tagit bort framhjulet och bromsskivorna så det går att komma åt bättre.
Vad gör ni andra Bikers under Songkran, vägrar ni också som jag att bevista dessa "Festligheter" själv håller jag mig hemma.

Jag var hemma över Songkran i år men nästa år blir det definitivt en lugn MC-tur i bergen i norr. Det här komprimerade festandet med hela släkten är rimligt kul!

Ni som bor där nere och kör BIL har ni tagit thailändskt körkort? Vet ju hur det brukar funka med poliser osv men om man ska va lite hård så krävs det ju om man har visa längre än 3 månader.

Thailand

Enbart svenskt körkort räcker inte. Komplettera med ettårigt internationellt körkort IKK, annars riskerar du böter. Treåriga IKK godkänns inte. För längre vistelser än tre månader krävs thailändskt körkort.

Thailand kräver körkort för alla motorfordon, även mopeder. För moped fordras AM eller annan A-behörighet.
B-behörighet brukar accepteras, i alla fall för turister. Äldre förarbevis för EU-moped kan fungera om det är översatt till engelska. Mopeduthyrarna vill sällan titta på körkortet, det är polisen som då och då gör kontroller.

Tillbaka
Topp