Billigaste och bästa flygbolaget?

L

L-G

Gäst
Har rest 3 ggr på 6 mån fram och tillbaka till Thailand senaste tiden och planerar nu en resa till. Denna gång ska min flickvän komma till Sverige. Jag har hittills åkt med Norweigan och jag har hittat bra priser och det har varit direktflyg. Men nu när jag tittar hittar jag inte så bra priser och undrar om det är någon som har bra förslag om hur man kan hitta bra pris. Och om det är ungefär samma pris finns det fördelar med att åka t ex Thai air t ex bättre mat, mer plats eller dylikt. Jag hörde av någon att man ibland kan hitta restplatser bara någon dag innan planet går om man kontaktar flygbolaget. Har någon erfarenhet av detta ?
Hon har precis lämnat in turistvisumansökan och hoppas kunna åka så snart det är klart om ca 2 veckor

Själv är jag en "latmask" och orkar inte att sitta och leta priser..??
Det förändras hela tiden p.g.a. tillgång till billiga platser på planet..

Jag använder mig av en resebyrå (Jorden Resor) och berättar vad jag vill ha..
Sätter ett pris jag godkänner och datum då jag kan åka..
Sen hör dom av sig när det stämmer och resan inbegriper i resegarantin..
Den får du inte om du köper biljetten direkt av flygbolagen..

Har rest 3 ggr på 6 mån fram och tillbaka till Thailand senaste tiden och planerar nu en resa till. Denna gång ska min flickvän komma till Sverige. Jag har hittills åkt med Norweigan och jag har hittat bra priser och det har varit direktflyg. Men nu när jag tittar hittar jag inte så bra priser och undrar om det är någon som har bra förslag om hur man kan hitta bra pris. Och om det är ungefär samma pris finns det fördelar med att åka t ex Thai air t ex bättre mat, mer plats eller dylikt. Jag hörde av någon att man ibland kan hitta restplatser bara någon dag innan planet går om man kontaktar flygbolaget. Har någon erfarenhet av detta ?
Hon har precis lämnat in turistvisumansökan och hoppas kunna åka så snart det är klart om ca 2 veckor
Vad har ni bokat med för bolag nu då? För hon har väl lämnat med en flygbiljettbokning i turistvisumansökan, det är ett krav på turistvisum?
Ju närmare avgång man kommer ju dyrare blir det, jag brukar kolla tex. på travellink.se så ser jag på ett ungefär vilket bolag som har billigast resor för tillfället sen går jag in och kollar på deras hemsida.
Men skall du ha direktflyg så har du ju bara 2 alternativ så borde inte vara så svårt ;)

Själv är jag en "latmask" och orkar inte att sitta och leta priser..??
Det förändras hela tiden p.g.a. tillgång till billiga platser på planet..

Jag använder mig av en resebyrå (Jorden Resor) och berättar vad jag vill ha..
Sätter ett pris jag godkänner och datum då jag kan åka..
Sen hör dom av sig när det stämmer och resan inbegriper i resegarantin..
Den får du inte om du köper biljetten direkt av flygbolagen..

Självklart gäller inte resegarantin om du bokar via flygbolag då den bara gäller på paketresor, dvs flyg och hotell och om resebyrån går i konken.

Insättningsgarantin gäller inte pengar i madrassen. 555555...

Självklart gäller inte resegarantin om du bokar via flygbolag då den bara gäller på paketresor, dvs flyg och hotell och om resebyrån går i konken.

Insättningsgarantin gäller inte pengar i madrassen. 555555...
Du behöver inte köpa hotell med biljetten för att garantin ska gälla...

Senast redigerad av en moderator:
Resorna är dyrare ju närmare "industrisemestern" man kommer.

Min bror o svägerska åkte idag Göteborg-Bangkok, dit med KLM och hem med air france d 10/7. 2 biljetter med skapliga bolag T/R gav dom 9200kr.

Själv börjar min semester omkring 21/7 och då är priserna nästan dubbelt upp.

En fråga till er som flyget Norwegian.
Är det alltid separata priser på bagaget?
Hittade en billig resa i november ända tills jag förstod att det tillkommer 1100kr/40kg × 4 väskor stängde ner direkt:mad:

Hittade en billig resa i november ända tills jag förstod att det tillkommer 1100kr/40kg × 4 väskor stängde ner direkt:mad:

Jo om man inte köper ett paket. En väska per 20 kg kostar väl 299 enkel. 40 kg kan väl inte ha med sig.

Norwegian har ju nått som heter Low Fare bara handbagage å ingen mat, Low Fare + bagage + mat, Premium dubbel Bagage mat dryck tillgång lounge mm kort å snabbt sagt fotboll nu :):wai::wai:

Vad har ni bokat med för bolag nu då? För hon har väl lämnat med en flygbiljettbokning i turistvisumansökan, det är ett krav på turistvisum?
Ju närmare avgång man kommer ju dyrare blir det, jag brukar kolla tex. på travellink.se så ser jag på ett ungefär vilket bolag som har billigast resor för tillfället sen går jag in och kollar på deras hemsida.
Men skall du ha direktflyg så har du ju bara 2 alternativ så borde inte vara så svårt ;)

Oupps, visste inte att det var ett krav för turistvisum. Ingen har frågat efter det men vi har angett datum för resan.
Lämnade in visumansökan i fredags så vi får väl se hur det går :confused:
Ja, jag har märkt att det blivit dyrare på Norweigan ju närmare datumet man kommer men jag tänkte att de kanske rear ut sista platserna sista dagen eller nåt.

Jag såg att jag sparar 2000 kr jämfört med Norweigan om jag köper biljett via med Ukraina bolag med mellanlandning i Kiev 2tim total restid ca 14 tim. Är det någon som provat det?

Oupps, visste inte att det var ett krav för turistvisum. Ingen har frågat efter det men vi har angett datum för resan.
Lämnade in visumansökan i fredags så vi får väl se hur det går :confused:
Ja, jag har märkt att det blivit dyrare på Norweigan ju närmare datumet man kommer men jag tänkte att de kanske rear ut sista platserna sista dagen eller nåt.

Det finns inget sånt krav.
Kolla här i länken istället, det står exakt vad som krävs.
https://www.vfsglobal.se/Thailand/Tourist.html

Korrigering: Det är jag som ska läsa. För turistvisum verkar det krävas flygbiljett. Jag tänkte på besöksvisum.
Låter originalkommentaren stå kvar om fler tänker som jag.

Senast ändrad:

Det kravet är borttaget sen ett tag tillbaka.

Korrigering: Sorry, det är jag som inte har koll. Jag tänkte självklart på besöksvisum. För turistvisum har du ju rätt.
Låter originalkommentaren stå kvar om fler tänker som jag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
19
Visningar
1 K
Raderad medlem 9942
R
R
Svar
37
Visningar