Blommor som hobby.

Nya kommer när det blir mer fukt på nätterna.

b1.jpg

SAM_3843.jpg

SAM_3871.jpg

Senaste inlägget var något fel på. det laddades inte korrekt så jag tog bort det. Hoppas det ska fungera bättre nu :D

Väldigt vilka vackra blommor du har, blommar de flesta året om eller är det som i Sverige att olika blommar på olika årstider?

"Kycklingen " sa:
Väldigt vilka vackra blommor du har, blommar de flesta året om eller är det som i Sverige att olika blommar på olika årstider?
Dom kommer i olika omgångar. Vissa gillar tort väder andra gillar fuktigt. Sen kan man tvinga dom att blomma med växtnäring och skuggig plats. Det finns flera bilder men dom är med hög upplösning så jagb måstem göra om dom så det går att skicka dom

Kunde inte låta bli.
Understa bilden tog jag för 3 år sedan när vi var till Trang där dom har varje år blommning av Elefant orkidéen som den heter i Thailand. Hela området dofftade varje gågata var full av blommor. Man kan köpa blommor från deras odling,

bl1.jpg

ork.jpg

Vad heter blomman?
Jag har fått en blomma och det var förra året.Väldoftande och slår ut i fullblom klockan 01:00

SAM_3044.jpg

Otroligt fina bilder. Visade min fru hon vill att vi har det lika fint som ni har det. Kan du ordna utbildning :)

Jag gillar blommor, dock hatar jag ogräs :)

Krävs väl lite planering att ha något som blommar hela tiden.

Har du översiktsbild på din trädgård.

"Farang53 " sa:
Vad heter blomman?
Jag har fått en blomma och det var förra året.Väldoftande och slår ut i fullblom klockan 01:00
Svaret på blomman är: Nattens prinsessa (Selenicereus pteranthus)

Hos mig har det vara börjat knoppa lite på buskar och träd så jag får visa förra årets bilder istället.
En syren och ett äppelträd i min trädgård.

image.jpg

image.jpg

Kycklingen gör inget om det e förra årets vi vet ju att snart e vi där

Farang ser ju ut som du har samma färdighet som en av dom gamla medlemmarna hade med blommor o bin

Tillbaka
Topp