F
Farang53
Gäst
Dom här bilderna är inte tagna nu men dom finns hos mig. Bilderna är tagna olika perioder under året så jag har samlat dom i en mapp så det ska bli kul att se om dom blommar om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
"Farang53 " sa:Snyggt jobbat Jo-Be. Man ska inte kasta bort dom bara för att det inte ser ut att finnas liv i dom. Dom är seglivade så det är bara att vänta ut dom.
"Bossej " sa:Fina orchideer Jo-Be.
I December forra året satte jag en liten uttorkad planta i en skreva uppe på stammen på ett stort träd vi har bakom huset.
Nu nio månader senare slog några jättefina blommor ut.
Om jag har tur har jag en stor fin blomma där om några år.
Orchider gillar ju att klättra på trädstammar och ta sin näring från trädet.
Farangen53, du har ju lite koll på vad för grönsaker växer i LOS, jag bara undrar vad de andra blomorna är för några, rosen går inte att ta fel på att den tillhör rossläktet, men de 2 andra?"Farang53 " sa:Det var en fin ros, Tack för att du lägger ut bilder, här har det varit dåligt med det men jag ska ta mig i kragen och lägga ut några framöver.
"Farang53 " sa:Porslinsblomman (Hoya)
jag plockar sticklingar ute i naturen och efter 6 månader så börjar dom blomma. har flera färger men det är bara en som blommar nu.