Blommor som hobby.

Kycklingen, Det är alltid fint med bilder på växter. Vi är nog fler som som uppskattar bilder på naturen från Sverige för det lär väl inte bli att man får uppleva dom i verkligheten om man nu har valt att sanna här i landet.

Hemma i syd.

sam2.jpg

sam1.jpg

sam3.jpg

Det går inte att ha sin trädgård som vi har det Sverige allt ska vara rakt och strukturerad här gåller det bara att det blommar och att det får plats om inte så trycker man dit dom.

Vilken blomsterprakt, väldigt tjusigt. Dom bilderna vågar jag inte visa för frugan, då blir det dyra inköp till sommaren när vi kommer ner. :wai:

"Berralund " sa:
Vilken blomsterprakt, väldigt tjusigt. Dom bilderna vågar jag inte visa för frugan, då blir det dyra inköp till sommaren när vi kommer ner. :wai:
Köpa? Ni ska passa på och nypa skott från blommor när ni är ut äter eller besöker en granne. Det tar tid att driva upp men samtidigt så är det kul att se om man lyckas.
En del blommor har vi köpt men då är det sticklingar som vi driver upp själva. OTOP blomstermarknad har gott om sticklingar och det är inte dyrt. Men vill man ha dom blommande den dagen man tar hem dom så kan det komma att kosta en hel del.

Problemet är att vi bara stannar i fem veckor och hon har inte tålamod att vänta, vill att det skall bli fint direkt. Sen är jag inte helt säker på att svärmor, svärfar och svägerska tar hand om det hela när vi har åkt hem.

Men visst kan man nypa sticklingar och en del tar vi naturligtvis med oss från det gamla huset som bara ligger 100 meter från nybygget. Men en sådan prakt som din lär vi nog aldrig få.

"Berralund " sa:
Problemet är att vi bara stannar i fem veckor och hon har inte tålamod att vänta, vill att det skall bli fint direkt. Sen är jag inte helt säker på att svärmor, svärfar och svägerska tar hand om det hela när vi har åkt hem.

Men visst kan man nypa sticklingar och en del tar vi naturligtvis med oss från det gamla huset som bara ligger 100 meter från nybygget. Men en sådan prakt som din lär vi nog aldrig få.
Det är många som inte blommar men det kan bero på att dom inte trivs i omrädet. Det har tagit mig 10 år att få fram en del av blommorna och alla blommar inte men det är grönt.
Om du vill ha dina blommor levande så lär du vara närvarande det går inte att förlita sig på släkten ( gäller inte alla).

Den är vit på morgonen och ändrar färg till kvällen då den är röd

bl-vert.jpg

Flera. Om man fick med dofterna av en del blommor. Ni som bor här känner säkert till en del av blommorna. Det har blivit en del blommor men nu får det räcka tills jag hittar en ny sort som skulle passa in någonstans. :nod:

sam14.jpg

sam15.jpg

sam16.jpg

sam17.jpg

Svärmorstunga som blommar det har jag aldrig fått i Sverige.
Den här bilden tog jag förra året i november

1912498_10152217250892863_1583538577_n[1].jpg

För 5 dagar sedan hittade vi ett par blomsterlökar i naturen så vi tog hem dom. Nu har en slagit ut i blom. Det fanns många av dom så vi tog inte alla.

1-2 vert.jpg

Tillbaka
Topp