China Town i Bangkok.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

A

anonymous

Gäst
Om man skall besöka China town i bangkok, var skall man gå, vad skall man se där inne, vilken tid på dygnet är bäst.

Vi var vid China town en gång mitt på dagen men tyckte inte det var något speciellt, en gata med massa guldbutiker, men inget mer, men tror inte vi var i rätt del eller så är det inget att ha?

Så om någon vet och kan berätta lite om vad som gör china town speciell och vart man skall gå så man får se det speciella.
Helst idag så jag kan gå och se ikväll ;)

Vi var där förra gången. Tog en taxi dit för att hamna rätt. Men hade samma upplevelse som dig. En gata med massa med guld.

Var där även 1998 och minns en helt annan bild med massa med små affärer som sålde allt möjligt. Så tyvärr kan jag inte hjälpa till men skulle också vilja veta.

Ja jag läste något om att på dagen mest känd för sina guldbutiker och på kvällen för sina marknader.

China Town är mycket mer en guldsmed butik , här har dom allt du kan önska dig

Inlägget har redigerats av forumvärd/moderator
Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot användaravtalet/forumreglerna och har därför tagit bort de berörda bilderna.

Intrång i upphovsrätt
Det är enligt svensk lag i regel inte tillåtet att publicera bilder som du inte själv har upphovsrätten till. Se Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk. För att använda en bild i ett inlägg måste du äga rättigheterna till bilden, antingen genom att det är du som är fotografen eller att du har ett skriftligt medgivande från fotografen. Om du publicerar en bild som du inte själv äger är det nödvändigt att i ditt inlägg ange att du har givits tillstånd till publiceringen av upphovsrättshavaren. Du anger tydligt vem som givit dig tillstånd för publiceringen och när det gjordes (i varje inlägg som bilden förekommer) enligt följande mall: Bilden är publicerad med tillstånd som skriftligen givits mig av upphovsrättshavaren Nils Nilsson den 2013-01-01. Om du utelämnar uppgift om tillstånd från upphovsrättshavaren och det bedöms att det inte är din egna bild tas den bort i förebyggande syfte.

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR
Om du laddar upp bilder, se till att det är dina egna så blir det inga problem. Vi är skyldiga att ta bort uppladdade bilder om vi misstänker att den som laddat upp bilden inte äger rättigheterna att publicera den. I annat fall riskerar både vi och den som publicerat bilden att få betala skadestånd.

Senast redigerad av en moderator:
Jag besöker gärna China Town i Bangkok. Men man måste våga sig in i de smala gränderna runt Yaowarat road. Där finns det mycket att se och lukta på!

Thai 2012 (2).jpg

Thai 2012 (7).jpg

Thai 2012 (10).jpg

Thai 2012 (11).jpg

Thai 2012 (12).jpg

Thai 2012 (23).jpg

Thai 2012 (24).jpg

Liknande trådar

A
Svar
32
Visningar