Corona viruset sprider sig

Hej

Coronaviruset och det minskade resandet får många effekter, i Chiang Mai tvingades närmare 100 taxichaufförer lämna tillbaka sina bilar eftersom inkomsterna har halverats,detta gjorde att dom inte klarade av sina avbetalningar på bilarna.

1583391686778.jpeg

Mvh isan lover

Från dagens SvD:

Enligt en kinesisk studie som baseras på 44 672 fall är dödligheten 14,8 procent bland människor över 80 år, 8 procent för dem mellan 70 och 80 år och 3,6 procent mellan 60 och 70. För dem som är yngre än 50 är ligger dödligheten på under 0,5 procent.
0,5% det är större risk att jag dör av att få en grenjävel i huvudet när jag går ut från containern för att pissa...

Jag har fattat det som att bada i pool är ingen fara för spridning av Corona.
Någon som har annan info?
Trögt att hitta pålitlig info om detta.

/ SatanG

Hej

Coronaviruset och det minskade resandet får många effekter, i Chiang Mai tvingades närmare 100 taxichaufförer lämna tillbaka sina bilar eftersom inkomsterna har halverats,detta gjorde att dom inte klarade av sina avbetalningar på bilarna.

1583391686778.jpeg

Mvh isan lover
Visar väl hur sårbart samhället är för förändringar. Vi kommer att den hårda vägen få lära oss att Kina har mycket vital tillverkning av många produkter inom skilda sektorer. Dessutom kommer vi att se att allt som har med resor och förflyttningar att göra är omfattande. Blir krisen långvarit får det stora konsekvenser. Trump har all anledning att vara rädd inför sitt planerade omval. Går ekonomin ner riskerar han att få skulden.

Nu åker alla som ankommer från riskländer i karantän.

healthy people returning from Covid-19 risk countries would now be quarantined at specific and guarded facilities.

Vakande i morse med ont i halsen och lite feber, ja ja, bara att åka till firman och svetsa en skopa åt YB Sprängtjänst! :nerd_transparent:
Lite influensa får man inte dö av tycker jag!!

Hej! Hoppas inte... :rolleyes: men vi är förberedda att skydda oss så gott det går. FFPP3 partikelfilter med för filter, tvättbart i väteperoxid 2%;). Billig lösning i längden samt sparar skav såren på näsan @Krister . Verkar vara det enda Ahlsell har kvar nu när allt i maskväg skickats till Kina tidigare via order...???

20200229_191430.jpg

Thailand Soso:angry_transparent:

Herregud, man tar sig för pannan. Vilken hysteri, det är fanimej otroligt. Nu skall sjöfolk sättas i karantän utöver den dom redan sitter i ombord. Det är nog få som har så mycket regler och koll som vi. Ni som är så rädda, gräv skyddsrum fort som fasen, kryp ner där och stanna kvar tills epidemin är över. Men glöm för allt i världen inte att stänga av ventilationen, någon smittad kan ju passera förbi och råka nysa samtidigt. :eek:

Har funderat på vad du svarat. Till att börja detta är inte personligt.
Men läser att som exempel nu enbart i Italien sätter de i åtgärder i omfattning 5 miljarder euro. För att hindra smittan. Många kommer då se eventuellt sänkta löner kanske kommer deras jobb försvinna.
Att då som exempel inte kunna tänka sig under en begränsad tid arbeta på andra villkor som 6 eller 12 månaders mönstringar. Ser iallafall jag som märkligt på gränsen till själviskt. Att du tycker detta Corona viruset är trams är enligt mig själviskt.
Dessutom är det viktiga jobb ni har skulle skapas stora problem om det av någon anledning blir stopp pga sjuka människor.

Senast ändrad:
Men läser att som exempel nu enbart i Italien sätter de i åtgärder i omfattning 5 miljarder euro. För att hindra smittan. Många kommer då se eventuellt sänkta löner kanske kommer deras jobb försvinna.
Att då som exempel inte kunna tänka sig under en begränsad tid arbeta på andra villkor som 6 eller 12 månaders mönstringar. Ser iallafall jag som märkligt på gränsen till själviskt. Att du tycker detta Corona viruset är trams är enligt mig själviskt.
Dessutom är det viktiga jobb ni har skulle skapas stora problem om det av någon anledning blir stopp pga sjuka människor.

Mer logiskt vore väl isf att stoppa alla som åker kommunalt från att åka fram och tillbaka till jobbet varje dag?

/ SatanG

Även om siffrorna ännu inte är "Stora" (allt är ju relativt) så utgör sjukdomen en rejäl belastning på vårdapparaten och dess påverkan på den ekonomiska aktiviteten behöver väl knappast nämnas.

Nuläget
Mer Fake News (klippt från Samhällsnytt, och då är det per definition propaganda):

untitled2.jpg

Även om siffrorna ännu inte är "Stora" (allt är ju relativt) så utgör sjukdomen en rejäl belastning på vårdapparaten och dess påverkan på den ekonomiska aktiviteten behöver väl knappast nämnas.

Nuläget
Mer Fake News (klippt från Samhällsnytt, och då är det per definition propaganda):

untitled2.jpg
De har väl avlidit av lunginflammation som de gör här i Thailand, med flera länder för att hålla nere antalet sjuka och döda.

Mer logiskt vore väl isf att stoppa alla som åker kommunalt från att åka fram och tillbaka till jobbet varje dag?

/ SatanG

Det är väl knappast jämförbart. Det är spridningen det skapar de försöker ju hålla det så begränsat som möjligt för att där sätta in de största krafterna. Hade detta gjorts direkt hade det varit mycket lättare att hjälpa dem som blir sjuka. Nu blir alla sjuka samtidigt över hela världen.

Skulle du, i vår situation, kunna säga till din fru att du skall vara borta i 6 månader? Fullständigt otänkbart och har absolut ingenting med själviskhet att göra. Då måste man först och främst stoppa all flygtrafik i hela världen, att attackera vår förhållandevis lilla grupp är enbart löjligt.

Skulle du, i vår situation, kunna säga till din fru att du skall vara borta i 6 månader? Fullständigt otänkbart och har absolut ingenting med själviskhet att göra. Då måste man först och främst stoppa all flygtrafik i hela världen, att attackera vår förhållandevis lilla grupp är enbart löjligt.
Ja tycker att det är värt det hela världen är upptagen med att begränsa Corona för att hinna med att behandla dem som blir sjuka på ett värdigt sätt.

Viruset sprids inte vis luft så att andas i ett flygplan utgör ingem ökad risk...frågan är hur fan undviker man flygålatser

Tillbaka
Topp