Corona viruset sprider sig

Halvvägs till målet.
Jag får lägga till 9st flyg till nästa fredag på denna horisontala stapel.
betar av den sakta men säkert.

638216D8-2739-4574-A26C-682977A39A8A.jpeg

Har fått info om att man börjat tillsammans med EU börjat köpa in skyddsdräkter för viktiga personer t ex kungahuset därför att man tror att corona kommer att expandera och att skydd behövs. Svensk dubbelmoral är användbar i många sammanhang.

Har fått info om att man börjat tillsammans med EU börjat köpa in skyddsdräkter för viktiga personer t ex kungahuset därför att man tror att corona kommer att expandera och att skydd behövs. Svensk dubbelmoral är användbar i många sammanhang.
Klart Gurra ska ha en skyddsdräkt! Hur fan ska han annars kunna skydda sig mot pöbelns alla farsoter? Som sann rojalist lägger jag i varje fall lätt några ören på en skyddsdräkt till kungahuset!

Ser lite skillnad på hur smittan uppstått i länder.
Tex Thailand så handlar det mest om utlänningar som kommit hit som turister med den.

I Sverige så verkar det handla om Svenskar som varit på semester och tagit den med sig hem.

Hur man testar och spårar smittade skiljer enormt mellan olika länder och även inom länderna enligt ett inslag från CNA Singapore.

Vissa spårar upp alla som varit i kontakt med en smittad och testar dom.
Andra testar först när någon har symtom och testar inte närstående.

En orsak är att man inte har test-kit och lab i de flesta områden.
Andra orsaker var kostnader för att testa.
Alla som vistas olagligt i världens länder kommer inte att söka sig till sjukvården i första taget.
Det handlar om miljontals människor runt om i världen.

Eventuellt vaccin och mediciner kommer inte heller att vara tillgängliga för alla.

Igår snappade jag upp ett tips. Även om jag tror att jag tidigare haft den rutinen då jag varit rädd att sugats ner i toastolen - ni vet själva - när man spolar på flygplanet, låter det som "faan" och man tror man följer med ner i stolen....se det som ett coronatips från en vän till er alla.....Forbes ger några tips inför själva flygresan. Tidningen har pratat med luftkvalitetsexperten Qingyan Chen, som identifierar flygplanstoaletten som den största virusspridaren.

”Stäng toalocket innan du spolar för att begränsa hur mycket virus som tar sig upp i luften”, säger han

Igår snappade jag upp ett tips. Även om jag tror att jag tidigare haft den rutinen då jag varit rädd att sugats ner i toastolen - ni vet själva - när man spolar på flygplanet, låter det som "faan" och man tror man följer med ner i stolen....se det som ett coronatips från en vän till er alla.....Forbes ger några tips inför själva flygresan. Tidningen har pratat med luftkvalitetsexperten Qingyan Chen, som identifierar flygplanstoaletten som den största virusspridaren.

”Stäng toalocket innan du spolar för att begränsa hur mycket virus som tar sig upp i luften”, säger han
Kanske gäller alla toaletter med lock,så har jag gjort i flera år nu,samt att torka händerne med varmluft =virusspridare så tänker jag

Egentligen blir det ju samma sak, det utgör i alla fall ingen förhöjd risk. Men jag tror på läkarvetenskapen som tror sig veta att med största sannolikhet smittar det via beröring
Dom säger ju olika beroende på var man läser

Hur smittar Corona? Ingen vet med säkerhet.

Smittar den innan sjukdomssymptom? Ingen vet.

Hur lång är inkubationstid en? Ingen vet med säkerhet.

Hur många gånger har den nu muterat? Ingen vet.

Hur många kommer bli smittade? Ingen vet.

Hur stor är dödligheten? Ingen vet.

Listan kan göras lång.

Vad kan du själv göra lyssna till dem som inget vet.

Troligen är det så att det är upptill var och en att vidta egna åtgärder.

Tillbaka
Topp