Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite statistik från morgonens nyhetsflöde.
Sars vs Corona.
Sars låg på 9,8% dödlighet och hittills är siffran för Corona 2,2% av de smittade.
Dock bara en och samma riskgrupp än, äldre och svaga.
Någon avliden utanför Kina????
USA tar hem 500 medborgare och sätter dom i karantän på en flygbas.
På en hyfsat liten grupp som har sökt läkarvård ja.
Håller med, det tjänas pengar på larm, liksom allt som slår igen om stort. Det är miljarder I spel, se bara på Greta hajpen.På en hyfsat liten grupp som har sökt läkarvård ja.
Jag har en ny teori, follow the money, det är 3M som står bakom detta, fatta hur många ansiktsmasker de har sålt senaste veckorna![]()
Mot din teori står att flera experter hävdar att det är farligt att äta och handskas med vilda djur och med dem följer sjukdomar. Djuren han ha div farligheter i pälsar mm och att när man hanterar dem sprids sjukdomar. Dags för sundare matvanor. Träffade en svensk man här som hört att det nya modet är att äta nyfödda råttor som levande stoppas in i munnen. Ska motsvara en asiatisk variant av ostron. Har fått en större förståelse för veganer efter den historien.På en hyfsat liten grupp som har sökt läkarvård ja.
Jag har en ny teori, follow the money, det är 3M som står bakom detta, fatta hur många ansiktsmasker de har sålt senaste veckorna![]()
Hmmm, missade jag något när jag var i Isaan?Träffade en svensk man här som hört att det nya modet är att äta nyfödda råttor som levande stoppas in i munnen. Ska motsvara en asiatisk variant av ostron.
Jag har hittat en liten 50 milliliters hand desinfektions flaska som jag får ha i handbagaget för att kunna sprita händerna t.ex. efter att satt mina fingrar på t.ex. fingeravtrycksläsarna. Räknar med att det står desinfektionsmedel vid dessa dock när jag om en vecka tar en snabb vända in i Thailand innan jag och min sambo flyttar till Sverige senare samma dag. Har även plockat med 5 omgångar tunna engångs gummihandskar till mig och min sambo då kontakt med virus med händer och sedan vidare till ansiktet är en mycket vanlig smittväg.Hmmm, missade jag något när jag var i Isaan?
Om t.ex. Thailand nu är så orolig för att utlänningar ska spridas sjukdomar i landet. Varför låter man då alla utlänningar kladda med fingrarna på en fingeravtrycksläsare utan att rengöra den? Känns ju som ett utmärkt sätt att se till att SAMTLIGA utlänningar blir potentiella smittbärare?
Folk köper 3m masker och handsprit för det vilda men inget av detta biter mot virus.Jag har hittat en liten 50 milliliters hand desinfektions flaska som jag får ha i handbagaget för att kunna sprita händerna t.ex. efter att satt mina fingrar på t.ex. fingeravtrycksläsarna. Räknar med att det står desinfektionsmedel vid dessa dock när jag om en vecka tar en snabb vända in i Thailand innan jag och min sambo flyttar till Sverige senare samma dag. Har även plockat med 5 omgångar tunna engångs gummihandskar till mig och min sambo då kontakt med virus med händer och sedan vidare till ansiktet är en mycket vanlig smittväg.
Jag tror att det är alldeles för tidigt att sätta siffror på dödlighetsprocent mot insjuknande. Även om risken att dö inte visar sig vara så stor så verkar det som att läget vid ett insjuknande ofta blir allvarligt då det angriper lungorna och det kan gå väldigt fort från insjuknandet tills att läget är allvarligt! Viruset kan även mutera och bli mycket farligare. Nej bättre att ta detta på allvar och om det sedan med ”facit på hand” inte blev så farligt så är ju ingen större skada skett jämfört med alternativet att inte ta på allvar och det blev mycket värre än man ”trodde” det kunde bli.
Jag är inte lika säker. Varför stänger Ryssland gränserna och utfärdar inga visum, varför har många flygbolag redan ställt in alla flyg, varför tar man hjälp av militären för att flyga ut och sätt personer i karantän, varför tilllät man inte 6000 kryssningspassagerare att gå i land i Italien.Verkar livsfarligt detta. Å jag som åker till Thai idag för att umgås med massa utlänningar i Bangkok.
Jag kommer ju dö på fläcken.
Har överlevt svin, fågel, sars osv... så chansar på corona också... jag är mer rädd för chang å leo... de kan sätta hemska spår dagen efter...
Ne, propaganda och business ligger nog bakom denna skräck för en influensa som fått ett eget namn...
Jag är inte lika säker. Varför stänger Ryssland gränserna och utfärdar inga visum, varför har många flygbolag redan ställt in alla flyg, varför tar man hjälp av militären för att flyga ut och sätt personer i karantän, varför tilllät man inte 6000 kryssningspassagerare att gå i land i Italien.
Jag är mest fundersam på varför inteThailand stoppar kineserna. Där kanske det ligger ekonomiska intressen bakom.
Håller med, tror de vet något mer.Jo, jag har tänkte på det också. SAS ställer in sina flyg till Peking och Shanghai osv...
Vet myndigheterna något vi inte vet? Är hela staden Wuhan död? För det som kommit oss till känna är ju inte på något sätt så allvarligt. Inte så många drabbade, inte så många avlidna, dödligheten är inte exceptionellt hög så vad föranleder dessa kraftfulla och utifrån ovan kunskap oproportionella åtgärderna?
Kan det vara propaganda? Förr kom det en influensa varje år, då kallades den för årets influensa. Nu får de exotiska namn och massor av mediatid. Rätt eller fel?
Jag tycker det är konstigt och att reaktionen är oproportionerliga.
Vem tjänar pengar på det?.....Verkar livsfarligt detta. Å jag som åker till Thai idag för att umgås med massa utlänningar i Bangkok.
Jag kommer ju dö på fläcken.
Har överlevt svin, fågel, sars osv... så chansar på corona också... jag är mer rädd för chang å leo... de kan sätta hemska spår dagen efter...
Ne, propaganda och business ligger nog bakom denna skräck för en influensa som fått ett eget namn...
Dom som tillverkar ansiktsmasker lär inte bli fattigare, som ett exempel.Vem tjänar pengar på det?.....
Intressant är att flera länder tycks sätta in militära läkarteam för att komplettera den civila sjukvården.