Corona viruset sprider sig

Kom att tänka på en jag känner som är ledare för ett miljardföretag med fabrik i närheten av pattaya. Ofta får han viktiga kunder på besök, många även svenskar.
-"det blir ett par timmars rundvandring och konferens på fabriken sedan rätt ner till walkingstreet och tre dygns supande och springandes efter h#%#... "
Det blir inte lika intressant med Skype
Nej, om man inbillar sig att man helt kan ersätta fysiska möten med skype, eller dylikt, så är man illa ute. Vi är fortfarande hårlösa apor och är utvecklade för att kommunicera med varandra på samma plats.

Kom att tänka på en jag känner som är ledare för ett miljardföretag med fabrik i närheten av pattaya. Ofta får han viktiga kunder på besök, många även svenskar.
-"det blir ett par timmars rundvandring och konferens på fabriken sedan rätt ner till walkingstreet och tre dygns supande och springandes efter h#%#... "
Det blir inte lika intressant med Skype
Hur mycket mer säljer han på de dagarnas supande?
Är de här resorna förtäckta rekreationsresor? då kanske det inte är så kostnadseffektivt för honom.
i slutändan så är det som ramlar in i plånboken som är mest intressant.

Han jag känner får vid varje tillfälle agera målsman åt dessa kunder som beter sig som finniga tonåringar på finlandsfärjan. Han tycker att svenskarna a värst...
Ja det beteendet verkar vara internationellt när man kommer bort. se bara på våra utsatta områden i Sverige. Att tro att man kan glömma regler för gott uppförande när man är i ett annat land.

Såg att det skall göras en test på om det går under radarn med Corona i Sverige. det skall visst tas ett extra prov på sådana som uppvisar influensa och förkylningssymtom på stickprovssystem. Verkar som om någon tagit till sig om kritiken för att vara för slapp.

Han jag känner får vid varje tillfälle agera målsman åt dessa kunder som beter sig som finniga tonåringar på finlandsfärjan. Han tycker att svenskarna a värst...
Jo, vissa förstår inte att man måste uppföra sig oavsett var man är. Funkar inte att tro att man kan skita i allt bara för att man inte är hemma.

Overkill från Central kanske, stående ambulans om Corona slår till.

Central Covid.jpg

Hej

Italien verkar ha bestämt sig för att sätta 16 miljoner människor i karantän, en nästan obegripligt kraftig åtgärd, hela norra delen av landet kommer att sättas i karantän, militär och polis ska patrullera gatorna för att se till att regler för att hindra smittspridningen följs.

Mvh isan lover

Har jag skrivit tidigare om en global ekonomisk katastrof?

och när det gäller smittspårning, på sikt är det nog bättre att ställa om och spåra friska människor....

Har jag skrivit tidigare om en global ekonomisk katastrof?

och när det gäller smittspårning, på sikt är det nog bättre att ställa om och spåra friska människor....

Jag är mest rädda för karantän och isoleringen och då i värsta fall tillsammans med andra sjuka. Man får hoppas att man blir den förste att insjukna där man befinner sig.

Jag är mest rädda för karantän och isoleringen och då i värsta fall tillsammans med andra sjuka. Man får hoppas att man blir den förste att insjukna där man befinner sig.

Har lite svårt för resonemanget med karantän, låt säga att en eller ett fåtal insjuknar, på ett fartyg eller en semesteranläggning, så sätter man dessa anläggningar i karantän, möjligt att man separat isolerar insjuknade, resten får röra sig fritt och umgås, och med tanke på inkubationstiden, jag kan inte se annat än att flera kommer att bli smittade....

En Google Translate översättning följer

COVID-19: Half a million people visited Thailand from severely affected countries
------------------------------------------------------------------------------------------------

COVID-19: En halv miljon människor besökte Thailand från hårt drabbade länder

Manager publicerade en rapport där de sa att sanningen om besökare från länder som drabbats hårt av Covid-19-utbrottet nu kan avslöjas.

Det var drygt en halv miljon besökare från nio länder som nu ansågs vara särskilt riskabla.

Ingen av de som kom fram gick i karantän, varken obligatorisk eller frivillig.

Dessutom är omfattningen av olagliga arbetare i Sydkorea - de så kallade Little Ghosts - mycket högre än tidigare rapporterats.

Officiella siffror från sydkoreansk invandring till den thailändska regeringen visar att det finns mer än 150 000 illegala thailändska arbetare där.

Många av dessa strömmar tillbaka till Thailand och utnyttjar amnesti fram till juni. Många kan potentiellt smittas med viruset.

Den extraordinära statistiken från thailändsk invandring visar att från 1 till 29 februari ingick 170 000 från Kina. På samma tid var 196 000 kvar.

Andra poster var följande:

Japan 140 000
Sydkorea 58 000
Taiwan 38 000
Hong Kong 37.000
Singapore 34 000
Italien 23 000,
Iran 2000 och
953 från Macao.

Totalt kom det till mer än 507 000 människor från dessa länder som ingen av dem gick in i någon form av karantän, säger chef.

Frågan om Phee Noi eller de små spöken som är olagliga thailändska arbetare är nu mycket stor i Thailand.

Manager sa att inte mycket var känt om dem tidigare - men nu är frasen "Phee Noi" på allas läppar.

Thaivisa konstaterar att antalet olagliga arbetare i fält som pr*stitution och jordbruk under tidigare år tycktes vara cirka 20 000.

Verkligheten är att den är nästan åtta gånger högre.

Officiella siffror från Sydkoreas invandring till den thailändska regeringen säger att det finns 157.439.

Medierna sa att efter att en amnesti tillkännagavs fram till slutet av juni kommer thailändare som arbetar olagligt i Sydkorea att återvända till Thailand mitt i rädsla för att de kommer att smittas.

Channel News Asia rapporterade på fredag att det fanns mer än 6000 fall av viruset i Sydkorea och 42 personer hade dött hittills.

Tillbaka
Topp