Corona viruset sprider sig

Hej

Ja att resa hem och vaccinera sig är ju alltid ett alternativ och det gör ju uppenbarligen en del, men det verkar finnas ganska många expats av vitt skilda nationaliteter som vill att respektive land ska ombesörja vaccinationer i Thailand, men här går uppfattningarna isär.

En del expats tycker att dom borde kunna få ta del av hemlandets överskott av vaccin på plats i Thailand medans andra expats är nöjda med den service Thailand tillhandahåller.

Mvh isan lover
Måste vara ett extremt fåtal.

Prestige över att inte klara av det själva.

Förlora ansiktet är en dödssynd som du vet.
Även erkänna misstag har thai svårt för.

Hej

Att hemlandet förser utlänningar I Thailand med vaccin borde väl t.o.m en Thailändare kunna inse det positiva med, men man ska väl aldrig säga aldrig när det handlar om Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Håller med och just därför blir jag förvånad varje gång man läser inlägg om hur bra vaccinationerna rullar på och hur lätt det är för utlänningar att bli vaccinerade,
Vilka är alla inlägg som du läser här om hur lätt det är för utlänningar att bli vaccinerade i Thailand?

De jag har läst säger att vissa riskgrupper kan få göra det annars är det på samma villkor som thailändare och där går det långsamt.

Hej

Att hemlandet förser utlänningar I Thailand med vaccin borde väl t.o.m en Thailändare kunna inse det positiva med, men man ska väl aldrig säga aldrig när det handlar om Thailand.

Mvh isan lover
Regimen kommer inte att erkänna sina misslyckanden.

Sverige gör rätt som skänker vaccin till Covax-programmet.
Då kan ju Thailand själva ge utlänningar vaccinet som kommer den vägen.

Regimen kommer inte att erkänna sina misslyckanden.

Sverige gör rätt som skänker vaccin till Covax-programmet.
Då kan ju Thailand själva ge utlänningar vaccinet som kommer den vägen.
Thailand ville ju inte gå med i det programmetet. 'Vi har en egen tillverkning av vaccin, se hur bra det har gått'. Idioter! Hur mycket vaccin har det lokala företaget tillverkat hittills? 0 ?

Hej

Håller med och just därför blir jag förvånad varje gång man läser inlägg om hur bra vaccinationerna rullar på och hur lätt det är för utlänningar att bli vaccinerade,

Just med tanke på att det uppenbarligen inte fungerar så bra så har jag förståelse för att en del utlänningar vill ha hjälp ifrån hemlandet.

Mvh isan lover
Thailand har varit sena i starten men nu rullar det på någorlunda bra om de har vaccin. Kapaciteten att vaccinera finns så behövs ingen utländsk inblandning.

Jag tror det finns ett gemensamt problem för alla klagomål och det är Sinovac. Många vill inte ha det, varken thai eller faranger.

Jag läste i Bangkok Post igår att 18,5 miljoner fått en första dos, över 28% av befolkningen, barn inräknade. Räknar man bort de under 18 år blir det betydligt högre %. Drygt 4% har fått 2 doser.

Min tjej, 44 år, fick nyss bekräftat att hon får vaccin nästa vecka eller senast veckan därpå. Det är Sinopharm-vaccin. Hon vill inte ha Sinovac. Hon anmälde sig igår på ett tips om Sinopharm och tog en dag att få bekräftat.

Så för mig och tjejen har det gått fort från anmälan till att få en tid.

Så alla klagomål kommer antagligen från gnällspikar, thai eller farang, som inte vill ha Sinovac och inte ens har anmält sig för vaccin utan trott att någon ska knacka på dörren och erbjuda Pfizer eller Moderna-vaccin och det borde hänt för ett halvår sen! :cool:

Thailand ville ju inte gå med i det programmetet. 'Vi har en egen tillverkning av vaccin, se hur bra det har gått'. Idioter! Hur mycket vaccin har det lokala företaget tillverkat hittills? 0 ?
Vilken tråkig inställning du har till Thailand och noll koll. AZ-vaccinet som tillverkas i Thailand är det AstraZeneca som står för. De har som alla andra vaccintillverkare haft problem med lovade leveranser ibland.

Thailand har varit sena i starten men nu rullar det på någorlunda bra om de har vaccin. Kapaciteten att vaccinera finns så behövs ingen utländsk inblandning.

Jag tror det finns ett gemensamt problem för alla klagomål och det är Sinovac. Många vill inte ha det, varken thai eller faranger.

Jag läste i Bangkok Post igår att 18,5 miljoner fått en första dos, över 28% av befolkningen, barn inräknade. Räknar man bort de under 18 år blir det betydligt högre %. Drygt 4% har fått 2 doser.

Min tjej, 44 år, fick nyss bekräftat att hon får vaccin nästa vecka eller senast veckan därpå. Det är Sinopharm-vaccin. Hon vill inte ha Sinovac. Hon anmälde sig igår på ett tips om Sinopharm och tog en dag att få bekräftat.

Så alla klagomål kommer antagligen från gnällspikar, thai eller farang, som inte vill ha Sinovac och inte ens har anmält sig för vaccin utan trott att någon ska knacka på dörren och erbjuda Pfizer eller Moderna-vaccin och det borde hänt för ett halvår sen! :cool:
Hej

Möjligt att du har rätt, kanske är det bara gnällspikar ifrån olika länder som klagar.

Vad det gäller Sinovac och AZ så är det säkert så att många utlänningar skulle föredra något av dom vaccin som man numera använder sig av i EU och Nordamerika.

Mvh iAnlover

Vilken tråkig inställning du har till Thailand och noll koll. AZ-vaccinet som tillverkas i Thailand är det AstraZeneca som står för. De har som alla andra vaccintillverkare haft problem med lovade leve

Hur många sprutor/injektioner har fabriken som vi inte kan nämna (utan att bli anklakade och inspärrade i finkan i årtionden?

Ang. "om de har vaccin", de har inget fungeranande.

"Drygt 4% har fått 2 doser." Lycka till med din Sinovacspruta.... ock skydd efter den..

Senast ändrad:
Hej

Möjligt att du har rätt, kanske är det bara gnällspikar ifrån olika länder som klagar.

Vad det gäller Sinovac och AZ så är det säkert så att många utlänningar skulle föredra något av dom vaccin som man numera använder sig av i EU och Nordamerika.

Mvh iAnlover
Vill ha och vill ha. Kan du ge mig en Mercedes? Oberoende vilket vaccin man får så får man va nöjd med det lilla ibland. De faranger i norr får Sinovac som första och AZ som andra enligt information på nätet. Jag får AZ som första och andra. Ger bättre skydd än ingenting antar jag. Nästa år så kommer Moderna vaccin på privata sjukhus och jag kan tänka mig en tredje dos då som jag får betala för.

Är jävligt trött på negativa uttalande om Thailand. Passar det inte att vara här med de villkor som gäller så är det bara att åka hem!

Vill ha och vill ha. Kan du ge mig en Mercedes? Oberoende vilket vaccin man får så får man va nöjd med det lilla ibland. De faranger i norr får Sinovac som första och AZ som andra enligt information på nätet. Jag får AZ som första och andra. Ger bättre skydd än ingenting antar jag. Nästa år så kommer Moderna vaccin på privata sjukhus och jag kan tänka mig en tredje dos då som jag får betala för.

Är jävligt trött på negativa uttalande om Thailand. Passar det inte att vara här med de villkor som gäller så är det bara att åka hem!
De som klagar mycket på Thailand brukar klaga ännu mer på Sverige så det är inte ett alternativ heller för dom....

Hur många sprutor/injektioner har fabriken som vi inte kan nämna (utan att bli anklakade och inspärrade i finkan i årtionden?

Ang. "om de har vaccin", de har inget fungeranande.

"Drygt 4% har fått 2 doser." Lycka till med din Sinovacspruta.... ock skydd efter den..
Du verkar ha svårt med att förstå en text och förstå vad som det innehåller.

För det första, jag har fått Az-vaccin.

För det andra är det inga problem att nämna att kungahuset äger företaget som tillverkar vaccinet utan att hamna i fängelset.

För det tredje så fungerar AZ vaccin men inte lika bra som de amerikanska.

För det fjärde så började man vaccinera även med Pfizer denna vecka. 150.000 doser dessutom reserverad för utlänningar.

För det femte så tror jag att din negativa attityd som du uttrycker kan eventuellt leda till problem i Thailand och det har inget med vaccin att göra. Kanske dags för dej att byta land eller stanna i Sverige. Ja, för du är inte i Thailand nu, det har du visat många gånger att du har noll koll på läget här. Ta det lugnt med spriten!

Du verkar ha svårt med att förstå en text och förstå vad som det innehåller.

För det första, jag har fått Az-vaccin.

För det andra är det inga problem att nämna att kungahuset äger företaget som tillverkar vaccinet utan att hamna i fängelset.

För det tredje så fungerar AZ vaccin men inte lika bra som de amerikanska.

För det fjärde så började man vaccinera även med Pfizer denna vecka. 150.000 doser dessutom reserverad för utlänningar.

För det femte så tror jag att din negativa attityd som du uttrycker kan eventuellt leda till problem i Thailand och det har inget med vaccin att göra. Kanske dags för dej att byta land eller stanna i Sverige. Ja, för du är inte i Thailand nu, det har du visat många gånger att du har noll koll på läget här. Ta det lugnt med spriten!
Ligger en del sanning i de där

De som klagar mycket på Thailand brukar klaga ännu mer på Sverige så det är inte ett alternativ heller för dom....
Tja, det är ju en viss skillnad på att vara gäst i Thailand och tyckande om Sverige. Jag tror att grunden på klagandet om Sverige grundar sig i att en del av det politiska etablissemanget tror att deras värderingar ska gälla för evigt och är orörbara. I en demokrati bör alla få uttrycka sin åsikt utan att bli nedvärderade. Det är bara de döda och enfaldiga som inte ändrar åsikt. Ändrar en majoritet i Sverige åsikt som inte stämmer med tidigare generationer så borde styret acceptera det. Idag är det det gamla gardet med gamla värderingar som kastar nedsättande saker omkring sig och verkar ha glömt vad ordet "demokrati" står för.

Tillbaka
Topp