Corona viruset sprider sig

Hej

I Chiang Mai har man normalt närmare 12 000 restauranger men nu under pandemin är det mindre än 2 000 av dom kvar som har öppet, dom anställda uppgick tidigare till 80 000 men nu har bara 16 000 jobbet kvar, dom 12 000 restaurangerna drog in ca 50 miljoner baht per dag men nu är inkomsterna bara 10 miljoner per dag.
Så pandemin och restriktionerna slår hårt mot branschen.

Mvh isan lover

Vilken tur man har som är fullvaccinerad med det bästa vaccinet Moderna :)
Nu bästa alternativet för att motverka covid, ut i friska luften å spela golf;)
Hej

Håller med, det känns oerhört skönt att vara vaccinerad, men det känns samtidigt lite oroande att när vi nu diskuterar en tredje dos av ett bra vaccin här i höst så har en stor majoritet av befolkningen på jorden inte ännu fått sin första dos.

Mvh isan lover

Hej

Håller med, det känns oerhört skönt att vara vaccinerad, men det känns samtidigt lite oroande att när vi nu diskuterar en tredje dos av ett bra vaccin här i höst så har en stor majoritet av befolkningen på jorden inte ännu fått sin första dos.

Mvh isan lover

Och dina prioriteringar är att skicka överskottet till Pelle i Pattaya.
Kan vi inte skicka vaccinet till Syd Sudan?

Och dina prioriteringar är att skicka överskottet till Pelle i Pattaya.
Kan vi inte skicka vaccinet till Syd Sudan?
Hej

Det kan man absolut, men som Svensk ser jag helst att vi värnar vår egen befolkning i första hand, visst är det kanske egoistiskt men jag ser det ändå som naturligt, jag känner själv inte till något land som agerar annorlunda.

Mvh isan lover

Hej

Thailand planerar att även vaccinera barn och tonåringar mellan 3-17 år med Sinopharm.

Mvh isan lover

Thailand har varit sena i starten men nu rullar det på någorlunda bra om de har vaccin.
Sena i starten! Måste väl vara årets understatement.

Just det! De har ju för tusan inget vaccin att tala om beroende på snålhet (Ubåtar måste ju inhandlas). Hur går det med Anutins lögner om att vaccinera 1000 000 personer per dag från och med 1 augusti? Han ligger liiite efter i sina försök...

Sena i starten! Måste väl vara årets understatement.

Just det! De har ju för tusan inget vaccin att tala om beroende på snålhet (Ubåtar måste ju inhandlas). Hur går det med Anutins lögner om att vaccinera 1000 000 personer per dag från och med 1 augusti? Han ligger liiite efter i sina försök...
Hej

Ja Anutin verkar vara väldigt nöjd och han sa nyligen ”att landet var på god väg mot målet att vaccinera 70% av befolkningen och hävdade vidare att varje provins nu har vaccin. Han sa att han ägnade sin tid åt att se till att alla fick en dos och att de sjuka blev omhändertagna”.

Mvh isan lover

Vill ha och vill ha. Kan du ge mig en Mercedes? Oberoende vilket vaccin man får så får man va nöjd med det lilla ibland. De faranger i norr får Sinovac som första och AZ som andra enligt information på nätet. Jag får AZ som första och andra. Ger bättre skydd än ingenting antar jag. Nästa år så kommer Moderna vaccin på privata sjukhus och jag kan tänka mig en tredje dos då som jag får betala för.

Är jävligt trött på negativa uttalande om Thailand. Passar det inte att vara här med de villkor som gäller så är det bara att åka hem!
Jag är hemma. Har du några positiva utlåtanden om Thailand som har hänt under de senaste 7 åren?

Tillbaka
Topp