Tallviking
Forumveteran
Alla är vi somalier/etiopier från början......Ursprungligen så härstammar vi alla från nuvarande Afrika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alla är vi somalier/etiopier från början......Ursprungligen så härstammar vi alla från nuvarande Afrika.
Låter afrikanskt i mina öron...Alla är vi somalier/etiopier från början......
Afrika består av väldigt mycket mer än somalien/etiopien (vilket är där mänsklighetens vagga stod)Låter afrikanskt i mina öron...
Så du hävdar att de länder du nämner (som byter namn oftare än gemene man byter kalsonger) inte tillhör/tillhörde det vi numera kallar Afrika? Vi är alla släkt med //, like it or not.Afrika består av väldigt mycket mer än somalien/etiopien (vilket är där mänsklighetens vagga stod)
Nej. Jag hävdar bara just det jag skriver och inget annat. Lär dig läsa.....Så du hävdar att de länder du nämner (som byter namn oftare än gemene man byter kalsonger) inte tillhör/tillhörde det vi numera kallar Afrika? Vi är alla släkt med //, like it or not.
Med andra ord Afrika.Nej. Jag hävdar bara just det jag skriver och inget annat. Lär dig läsa.....
En väldigt liten del av afrika längst upp i högra hörnet. Afrika består av vääääldigt mycket mer. Du likställer väl inte samer med greker, ukrainare och spanjorer bara för att dom alla kommer från Europa ?Med andra ord Afrika.
Filippinerna har också använt mycket Sinovac och har bra uppföljning.Hej
Regimen försvarar Sinovac och hävdar att det fungerar ok.
![]()
Government says Sinovac works, despite claims of lower efficacy against variants
Amid growing calls for more mRNA doses to combat the spread of the Delta variant, the Thai government continues to defend Sinovacthethaiger.com
Mvh isan lover
HejFilippinerna har också använt mycket Sinovac och har bra uppföljning.
Väldigt få med Sinovac behöver vård på sjukhus utan får milda symptom.
En del studier talar för att mängden antikroppar avtar snabbare än med AZ.
Pfizer och Moderna har inte så många fått än.
Ja utan Sinovac hade inte många boende inom ASEAN fått något vaccin allś.Hej
I Thailand är läkarna inte lika imponerade av Sinovac som Regimen, men det är säkert bättre än inget alls.
Mvh isan lover
HejJa utan Sinovac hade inte många boende inom ASEAN fått något vaccin allś.
I Filippinerna är det AZ som ingen vill ha.
Dom bättre mRNA vaccinerna som kräver extrem kyla fungerar inte på landsbygden så dom kan boende utanför större städer glömma.
Tyvärr så är det ett stort problem med förvaring och transport.
Hmm. Du har nämnt 'slippa att bära munskydd' tre gånger i ditt inlägg. Bara för att tyskarna (i det här fallet tillsammans med svenskar) verkar vara det avgörande. Bara för att tyskarna och ni svenskar (bland andra) tror att ni inte kan bli smittade och föra smittan vidare. Vaccinerade eller inte, så är det mask på och hålla avstånd till andra som gäller. Israel är ett bra exempel.Hej
Det var inte så svårt att förstå deras frihetskänsla, vandrar man i dom vidsträckta svenska skogarna utan munskydd. övernattar i tält och vindskydd utan andra människor, kan bada och fiska i rena sjöar och vattendrag, långt ifrån stora vägar utan störande ljud känns nog pandemin, restriktioner och alla andra restriktioner runt den detta avlägsna.
Man får ju betänka att dom kommer ifrån Tyskland som är tätbefolkat och till stor del saknar dom naturupplevelser Sverige kan erbjuda, dom har dessutom upplevt Lockdowns med hör grad av nedstängning, uppmanats att stanna hemma, inte kunnat resa, tvingats bära munskydd och ha levt väldigt inskränkta liv i 1 1/2 år.
Att då komma till Sverige där allt är öppet, nästan ingen som bär munskydd och relativt få restriktioner måste ju kännas befriande, så jag har förståelse för deras reaktion.
Mvh isan lover
Vill du att dina släktingar ska få bättre vaccin så kan du betala för Moderna som är beställt.Hej
Ja Sinovac räddar nog många liv även om det inte tillhör dom bästa.
Mvh isan lover
Hej
Ja Sinovac räddar nog många liv även om det inte tillhör dom bästa.
Mvh isan lover
Men fortfarande Afrika...En väldigt liten del av afrika längst upp i högra hörnet. Afrika består av vääääldigt mycket mer. Du likställer väl inte samer med greker, ukrainare och spanjorer bara för att dom alla kommer från Europa ?
En väldigt liten del av afrika längst upp i högra hörnet. Afrika består av vääääldigt mycket mer. Du likställer väl inte samer med greker, ukrainare och spanjorer bara för att dom alla kommer från Europa ?
Längst upp i högra hörnet?Men fortfarande Afrika...