Corona viruset sprider sig

 
Är väl lite svårt att veta hur många som uppehåller sig i Bangkok helst nu när så många har lämnat så gäller väl inte riktigt pre pandemic talet längre? Så känns som folkbokföringssiffran är den man kan gå på annan siffra är ju en gissning?

Ja det går ju bara uppskatta.
Personligen tror jag den riktiga siffran pre-pandemic låg på den högre sidan av 15-20 miljoner och 10-15 miljoner idag.
Innan var det normalt 8 miljoner fordon ut/in till Bkk/dag. Säger väl inte så mycket kanske men det är många som rörde på sig.
Idag är det ju en njutning att köra bil jämfört med tidigare.

/ SatanG
 
Ja det går ju bara uppskatta.
Personligen tror jag den riktiga siffran pre-pandemic låg på den högre sidan av 15-20 miljoner och 10-15 miljoner idag.
Innan var det normalt 8 miljoner fordon ut/in till Bkk/dag. Säger väl inte så mycket kanske men det är många som rörde på sig.
Idag är det ju en njutning att köra bil jämfört med tidigare.

/ SatanG
Bra för jag måste till Bangkok snart och förnya mitt Pass, körde ju via Bangkok sist men det var ju påväg till byn under Songkrahn men för att varit under Songkhran så var det lite trafik, som vanlig vardag innan
 
Skall verkligen bli spännande att se hur det går för Danmark! Där är det full rulle nu, inget tjafs om vaccinpass eller annat.

Undrar om sjukhusen klappar ihop om några veckor? Vad gäller för in- och utresor nu för boende i Öresundstrakten, effekten kan ju bli att även Skåne blir en dal av detta.
 
1631537212749.png
 
Hej

Över 84% av dem som har dött av COVID-19 i Thailand var inte vaccinerade och 7,2% hade bara fått en vaccindos, enligt Center för COVID-19 (CCSA ), resultaten är i linje med vad man har konstaterat i en rad andra länder, vaccinering skyddar mot svår sjukdom och död.

Over 84% of Thailand’s COVID fatalities had not been vaccinated​

September 13, 2021
covid-91321.jpg

Over 84% of those who have died from COVID-19 in Thailand were not vaccinated, or did not have an official record of vaccination, and 7.2% had received just one vaccine dose, according to the Centre for COVID-19 Situation Administration (CCSA).


Mvh isan lover
 
Hej

Över 84% av dem som har dött av COVID-19 i Thailand var inte vaccinerade och 7,2% hade bara fått en vaccindos, enligt Center för COVID-19 (CCSA ), resultaten är i linje med vad man har konstaterat i en rad andra länder, vaccinering skyddar mot svår sjukdom och död.

Over 84% of Thailand’s COVID fatalities had not been vaccinated​

September 13, 2021
covid-91321.jpg

Over 84% of those who have died from COVID-19 in Thailand were not vaccinated, or did not have an official record of vaccination, and 7.2% had received just one vaccine dose, according to the Centre for COVID-19 Situation Administration (CCSA).


Mvh isan lover
Det är talande. Och då ska vi ta i beaktande att de flesta av thaiarna fått skräpvaccin (som trots allt är skapligt bra).
För mig är det en fullständig gåta att vissa krampaktigt framhärdar sitt motstånd mot vaccin. Vanligtvis sunda och kloka människor agerar som spattiga Jehovas Vittnen inför sprutorna.
 
Det är talande. Och då ska vi ta i beaktande att de flesta av thaiarna fått skräpvaccin (som trots allt är skapligt bra).
För mig är det en fullständig gåta att vissa krampaktigt framhärdar sitt motstånd mot vaccin. Vanligtvis sunda och kloka människor agerar som spattiga Jehovas Vittnen inför sprutorna.
Hej

Ja håller med helt, kanske är det nödvändigt med krav på vaccinpass ute i samhället och krav hos arbetsgivare på vaccinering för att få med vacinmotståndarna på tåget, att folk frivilligt väljer att smittas och riskera sina liv är väl vanligtvis ok, men här handlar det om människor som sannolikt kommer att hamna på sjukhus och kanske behöva IVA vård för 80 000 kr per dygn, samt i värsta fall avlida, högst obegripligt.

Mvh isan lover
 
Det är talande. Och då ska vi ta i beaktande att de flesta av thaiarna fått skräpvaccin (som trots allt är skapligt bra).
För mig är det en fullständig gåta att vissa krampaktigt framhärdar sitt motstånd mot vaccin. Vanligtvis sunda och kloka människor agerar som spattiga Jehovas Vittnen inför sprutorna.
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Och förresten, det heter inte Jehovas vittnen utan Jehovas vilse.
 
Hej

Sverige avancerar på lista över dom länder i världen som har hanterat pandemin bäst, Sverige låg tidigare på 15 plats men ligger numera på 7 plats, kanske något att ta till sig för dom som klagar på Sverige och Folkhälsomyndigheten.

FAKTA​

Här är länderna som hanterat pandemin bäst​

1. Tyskland
2. Kanada
3. Schweiz
4. Nya Zeeland
5. Australien
6. Norge
7. Sverige
8. Finland
9. Island
10. Nederländerna


Källa: Anholt-Ipsos Nation Brands Index


Mvh isan lover

Härligt!
Hade vi gjort som Australien och Nya Zeeland så hade det alltså varit bättre.
 
För mig är det en fullständig gåta att vissa krampaktigt framhärdar sitt motstånd mot vaccin. Vanligtvis sunda och kloka människor agerar som spattiga Jehovas Vittnen inför sprutorna.

Visst bör så många som möjligt ta vaccin, men tror inte att svaret på din gåta handlar om
``spattiga Jehovas vittnen``



Jag bor utanför en småstad i Thailands jordbruksbygd. Det förekommer väldigt få fall här och inte många har vaccinerat sig.
Risken att bli smittad är betydligt större i storstäderna, turistorterna och i de stora industriområdena kring Bangkok.

Thailand har ca 70 miljoner invånare, och från epidemins början i december 2019 är det endast ca 1 miljon som insjuknat dvs ca 1,5 procent och väldigt få har avlidit.
Många avvaktar nog även utvecklingen av säkrare vacciner och andra mediciner som verkar vara på gång.
 
Visst bör så många som möjligt ta vaccin, men tror inte att svaret på din gåta handlar om
``spattiga Jehovas vittnen``



Jag bor utanför en småstad i Thailands jordbruksbygd. Det förekommer väldigt få fall här och inte många har vaccinerat sig.
Risken att bli smittad är betydligt större i storstäderna, turistorterna och i de stora industriområdena kring Bangkok.

Thailand har ca 70 miljoner invånare, och från epidemins början i december 2019 är det endast ca 1 miljon som insjuknat dvs ca 1,5 procent och väldigt få har avlidit.
Många avvaktar nog även utvecklingen av säkrare vacciner och andra mediciner som verkar vara på gång.
Vad är det för "säkrare vacciner och andra mediciner" som är på gång ?
 
Vad är det för "säkrare vacciner och andra mediciner" som är på gång ?
Har inte kompetens att svara direkt på din fråga, men visst förekommer det en hel del forskning och produktutveckling avseende vacciner och mediciner mot Covid 19 både i Thailand och runt om i världen just nu.
Läste nyligen att vaccin i tablettform är på gång.
Rekomenderar dig att söka på Google. Den som söker han finner!
 
Har inte kompetens att svara direkt på din fråga, men visst förekommer det en hel del forskning och produktutveckling avseende vacciner och mediciner mot Covid 19 både i Thailand och runt om i världen just nu.
Läste nyligen att vaccin i tablettform är på gång.
Rekomenderar dig att söka på Google. Den som söker han finner!
Reagerade mest på att dom skulle vara "säkrare". Det jag sett är att man försöker anpassa till nya varianter och ev få in både corona och årsinfluensavaccin i ett
 
Läst att man testar covid-19 vaccine som tas som nässpray på flera lab med lyckade resultat.
Ju längre vaccinen testas desto säkrare får man väl anta dom bli, att dom utvecklar och förhoppningsvis får ner biverkningar..
Ta tex. Astra det används väl knappt i Europa längre, det har väl blivit skickat på U-länderna medans EU länderna inte ser det säkert nog?
Det har väl sållats ut i Sverige, Tyskland iaf? Och Norge stoppade ju det tidigt..
 
Och läste man studien som jag länkade en artikel om i tråden om vaccinera barn så visade ju det på 1 av 5000 barn 12-15 år fick hjärtinflammation, kan man säga oftast inte allvarlig, men inflammation kan bli allvarligt och på hjärtat dessutom, inget jag vill utsätta mina barn för.
1 av 5000 då är vi nere på nivåer då det inte är en ovanlig biverkning längre och risken var 6 gånger högre än att råka ut för allvarlig Covid-19 sjukdom för en 12-15 åring, studien visade att denna åldersgrupp och pojkar var mycket känsligare.
Kanske beror på att kroppen genomgår en hel del redan i denna ålder?

Då kanske man vill avvakta och se var fler studier visar eller om kanske något av dom andra vaccinen kommer vara bättre för barn.

Samma gäller ju för vuxna, ok att vara vaccineringspåhejjare men det är inte första gången, om det kommer fram där ett vaccin visar på allvarliga risker efter ett tag, som tex Dengue vaccinet som det visade sig att vart farligare och det efter ett stort antal redan blivit vaccinerade, pga inte testats riktigt innan eller svininfluensa vaccinet...
Jag vaccinerar mig men känner mig mer eller mindre tvingad till det pga alla restriktioner som gör att dom tvingar fram det, i vanliga fall hade jag hoppat över det tills det hade gått en längre tid och biverkningarna kom fram.
 
Och läste man studien som jag länkade en artikel om i tråden om vaccinera barn så visade ju det på 1 av 5000 barn 12-15 år fick hjärtinflammation, kan man säga oftast inte allvarlig, men inflammation kan bli allvarligt och på hjärtat dessutom, inget jag vill utsätta mina barn för.
1 av 5000 då är vi nere på nivåer då det inte är en ovanlig biverkning längre och risken var 6 gånger högre än att råka ut för allvarlig Covid-19 sjukdom för en 12-15 åring, studien visade att denna åldersgrupp och pojkar var mycket känsligare.
Kanske beror på att kroppen genomgår en hel del redan i denna ålder?

Då kanske man vill avvakta och se var fler studier visar eller om kanske något av dom andra vaccinen kommer vara bättre för barn.

Samma gäller ju för vuxna, ok att vara vaccineringspåhejjare men det är inte första gången, om det kommer fram där ett vaccin visar på allvarliga risker efter ett tag, som tex Dengue vaccinet som det visade sig att vart farligare och det efter ett stort antal redan blivit vaccinerade, pga inte testats riktigt innan eller svininfluensa vaccinet...
Jag vaccinerar mig men känner mig mer eller mindre tvingad till det pga alla restriktioner som gör att dom tvingar fram det, i vanliga fall hade jag hoppat över det tills det hade gått en längre tid och biverkningarna kom fram.
Nu drabbas betydligt fler barn av post-covid än av hjärtmuskelinflammation. Det talades det tyst om i studien. Å andra sidan var det inte studiens syfte att lyfta det.

Livet består av val. För mig är vaccination ett enkelt val.

Att ofta illvilliga människor eller stater söker skapa osäkerhet genom att spä på rädslan för vacciner bekymrar mig. Och jag syftar inte på ditt inlägg, utan rent generellt.
Vi vet att ryska och kinesiska trollfabriker jobbar för fullt med att på olika sätt destabilisera världen. Att få pandemin att härja vidare genom att skapa osäkerhet kring vacciner är ett ytterst effektivt sätt.

Ta det i åtanke när ni läser vaccinkritiska nyheter. Var källkritiska!
 
Nu drabbas betydligt fler barn av post-covid än av hjärtmuskelinflammation. Det talades det tyst om i studien. Å andra sidan var det inte studiens syfte att lyfta det.

Livet består av val. För mig är vaccination ett enkelt val.

Att ofta illvilliga människor eller stater söker skapa osäkerhet genom att spä på rädslan för vacciner bekymrar mig. Och jag syftar inte på ditt inlägg, utan rent generellt.
Vi vet att ryska och kinesiska trollfabriker jobbar för fullt med att på olika sätt destabilisera världen. Att få pandemin att härja vidare genom att skapa osäkerhet kring vacciner är ett ytterst effektivt sätt.

Ta det i åtanke när ni läser vaccinkritiska nyheter. Var källkritiska!
Tycker jag inte den artikeln var vaccinkritisk?
Jag försöker hitta objektiva, och läser helst på flera ställen.
Men sen kan man kanske inte vara för positiv heller, vaccinet hade inte ens testats ett år innan det började användas, det har det med all sanolikhet andra vacciner du använt gjort, stor skillnad.
Här har man också nya vaccinmetoder som inte beprövats innan.
Och som jag skrev innan Denguevaccinet visade ju sig rent farligt och förvärrade, och då han miljoner bli vaccinerade innan.
Jag har en del vacciner, standard vacciner i Sverige plus gulafeber och hepatit och nu då corona.
Men sen är det flera vaccin jag inte har för sjukdomar som härjar här nere, influensa, japansk hjärnhinneinflammation, Malaria och Rabies.
Men jag är ingen vaccinmotståndare för det.

Men vissa är ju för rabiata att heja på också på nåt som inte var färdigtestats, dem är nödgodkända.
 
Senast ändrad:
Tycker jag inte den artikeln var vaccinkritisk?
Jag försöker hitta objektiva, och läser helst på flera ställen.
Men sen kan man kanske inte vara för positiv heller, vaccinet hade inte ens testats ett år innan det började användas, det har det med all sanolikhet andra vacciner du använt gjort, stor skillnad.
Här har man också nya vaccinmetoder som inte beprövats innan.
Och som jag skrev innan Denguevaccinet visade ju sig rent farligt och förvärrade, och då han miljoner bli vaccinerade innan.
Jag har en del vacciner, standard vacciner i Sverige plus gulafeber och hepatit och nu då corona.
Men sen är det flera vaccin jag inte har för sjukdomar som härjar här nere, influensa, japansk hjärnhinneinflammation, Malaria och Rabies.
Men jag är ingen vaccinmotståndare för det.

Men vissa är ju för rabiata att heja på också på nåt som inte var färdigtestats, dem är nödgodkända.
Med all respekt för dig och dina åsikter. Läs gärna om hur myten kring Dengvaxias farlighet skapades på sociala medier.
 
 
 
Tillbaka
Topp