Men en Koreanska smittade 10 thai samt har varit på bröllop mm.Hmmm Vi får se vad detta leder till. Superspridare verkar det som.Mitt i värmen
Alla var thai i gänget.
Tror mörkertalet är långt större än vad som sägs. Lägg på två spridare på suvvan, en i immigration som kollar ens pass efter han kletar på lite virus.,
Den andra troligen i incheckning, de ville inte lämna ut info om var denna personen jobbade och skälet till det kan man ju nästan räkna ut med arslet och en krita.
Har även hört, från olika håll, att det är ovanligt många som ligger inne för lunginformation, tvivlar på att de testar så många där. Snart kommer det även en drös med folk från Sydkorea, en del är ju redan där, samt andra länder för att fira Songkran.
Minst 11 länder i afrika har rapporterat fall enligt Al Jazeera så lite varmare temperatur dödar inte viruset även om det hämmas av värme. Annars hade det ju dött i kroppen sas.
Testningen i de flesta länder är i bästa fall ett dåligt skämt, dessutom ligger ju alla uppdateringar av fall 24-48 timmar efter realtid.
Jag tror de flesta ledare har insett och vet att det inte kommer kunna stoppas, skälet till alla insatser som görs är nog mer för att försena spridningen och hålla den på en nivå som gör att hela sjukvårdsapparaten inte går under.
Japp jag låter pessimistisk men känner mig iaf för tillfället ganska positiv trots rasande börser och katastrofalt oljepris. Har varit och handlat på Index och Ikea idag, var inte mindre fplk än andra vardagar. Frugan är lite orolig då hon pendlar skytrain varje dag, hon skulle f.ö. börja flabba om någon påstår sig lita på myndigheterna härnere. En vanlig tanke, har sett en del tendenser på att thailändare har börjat bunkra mat etc.
Grannen, som är läkare, skulle åkt med familjen till Schweiz nu men alla ledigheter är indragna, Har även pratat med en annan läkare på ett privatsjukhus här, de hade krismöte där mitt på dagen i tisdags.
/ SatanG