Corona viruset sprider sig

Hej
Och var är botemedlet då?!

Skrämselpropagandan då, världskartor med stora röda rundlar.

Varför inga klara besked om all fakta redan finns som du påstår?
Mvh
Botemedel finns inte vad gäller virus. Det är bara bakteriella sjukdomar vi har botemedel för.
Labben jobbar med vaccin, hävdas vara nära förestående.
Vaccin är försvagade/döda coronavirus som införs i kroppen så kroppen kan bli immun.
Har du redan blivit infekterad finns inte och kommer inte finnas botemedel eftersom det är virus det handlar om.

Botemedel finns inte vad gäller virus. Det är bara bakteriella sjukdomar vi har botemedel för.
Vaccin är försvagade/döda coronavirus som införs i kroppen så kroppen kan bli immun.
Har du redan blivit infekterad finns inte och kommer inte finnas botemedel eftersom det är virus det handlar om.

Ja vad skall de säga annat än när förestående. Jag tror inte de kommer få fram något vaccin tyvärr och när detta går upp för den stora allmänheten blir det inte roligt.

Remdesevin tillv.av Ett Svenskt bolag med filialer över hela värden .detta kan högst sannolikt användas som antiviralt medel mot Corona .Det skulle enligt Läkartidningen kunna vara igång mycket snart och hjälpa många som annars riskerar att avlida

Ja vad skall de säga annat än när förestående. Jag tror inte de kommer få fram något vaccin tyvärr och när detta går upp för den stora allmänheten blir det inte roligt.
Kanske, kanske inte. Forskarna hävdar de har en lösning som fungerar i labbmiljö. Då det återigen handlar om en ny leveransmekanism återstår tester.
Vi minns väl det senaste vaccinet som leveransmekanismen hävdas ha åstadkommit rubbningar i sömncykeln?

Ett ordkrig pågår nu för fullt mellan Kina och USA om virusets härstamning.

Kina till och med anklagar USA och amerikansk militär fört viruset till Kina.
USA anklagar Kina för att mörkat utbrotten i flera månader.

20200313_111446.jpg
Skulle jag vilja bli av med fienden så är detta ett bra sätt, skicka virus!!

Remdesevin tillv.av Ett Svenskt bolag med filialer över hela värden .detta kan högst sannolikt användas som antiviralt medel mot Corona .Det skulle enligt Läkartidningen kunna vara igång mycket snart och hjälpa många som annars riskerar att avlida
Det här funnits ett antal antivirala mediciner, hur effektivt Remdesevin kan vara återstår se. Dock är den inget botemedel och hävdar sig inte vara det.
Den påverkar virusets förökning/replikering, saktar ned den.
Den kan vad man tror, i bara fall ge lindring så att antalet av de värsta dödliga fallen kanske minskar.

Hej
Amen vaf_n snacka om o va besserwisser. Du förstod nog vad jag syftade på.
Ok så ligga på sjukhuset vad tjänar det till. Karantän???
Mvh

Det här funnits ett antal antivirala mediciner, hur effektivt Remdesevin kan vara återstår se. Dock är den inget botemedel och hävdar sig inte vara det.
Den kan vad man tror, i bara fall ge lindring så att antalet av de värsta dödliga fallen kanske minskar.

Det är därför jag inte tror de kommer få fram något vaccin. De har inte varit syftet någonstans i världen de senaste 50 åren att ta fram vaccin. Att nu helt ställa om forskning typ går inte i så snabbt. Big pharma och kapitalets girighet kommer bli mångas död.
Det som händer nu är oavsett var det kommer ifrån kommer benämnas som före och efter.

Detta var min tolkning av effekterna av det här uttalandet. Skjuter man upp operationer så blir sjuktiderna längre och redan idag dör cancerpatienter i väntan på operation. Vad räknas med akut operation? Är några års längre förväntad livslängd tillräckligt akut för att prioriteras. Har hört att det redan idag är många månaders väntan på canceroperation och med nuvarande coronaprognos så kan det bli flera år.

Hej

Vad jag förstår utför man operationer som är livsnödvändiga men man kommer naturligtvis att behöva prioritera och det blir säkert tufft.

Mvh isan lover

Vilket vore en stor vinst för den enskilde sjuke. Dock inte för politiker som vill minska antalet äldre i samhället

På 1970-talet fanns planer och lager för vad man skulle göra om kriget kom. Tanken var att man skulle prioritera hårt för att kunna ta hand om kirurgfall som kriget skulle medföra. Man skulle göra om ett antal långvårdssjukhus till akutsjukhus för att öka antalet platser. Lager av mediciner fanns också i regel substanser hos pillertillverkarna. Det fanns också lagar för att kommendera ut sjukvårdsfolk upp till 70. Alla skönhetsoperationer och liknande skulle dras in.

Såvitt jag vet avvecklades allt därför att politikerna bestämde att det inte skulle bli krig som Sverige drogs in i. Detta gällde även militära mobförråd där mycket gavs till Baltikum. En mindre del kördes till museer. Ett antal militära fort förseglades eller revs.

Biologisk krigföring, etniska bomber etc fanns inte som massdödsvapen men däremot gas. Ansågs dock mindre troligt.

Hej

Det blir nog till att tänka om nu efter det här.

Mvh isan lover

Det är därför jag inte tror de kommer få fram något vaccin. De har inte varit syftet någonstans i världen de senaste 50 åren att ta fram vaccin. Att nu helt ställa om forskning typ går inte i så snabbt. Big pharma och kapitalets girighet kommer bli mångas död.
Det som händer nu är oavsett var det kommer ifrån kommer benämnas som före och efter.
Fast, vaccin är inte en medicin. :reta:Vaccin har vi tillverkat löpande och kommer fortsätta göra så.
Medicin är något annat, det är svårt. Se t.ex på en så vanlig sak som munherpes. Den antivirala medicinen lindrar men kan inte bota.

Hej
All forskning och historia pekar på naturligt skydd. Farsoten rensar ut de svaga, resten blir immuna.
Mvh
Det är mycket riktigt så det fungerar med immunförsvaret. Vacciner har förändrat situationen, vilket vi ser på den högre medelåldern.
Förr kunde i princip en tredjedel av hela världens befolkning slås ut.
Corona kommer säkerligen skörda sin del, men jag tror inte på så stor effekt som svarta döden etc, på grund av vår något högre kunskap i medicin.

Fast, vaccin är inte en medicin. :reta:Vaccin har vi tillverkat löpande och kommer fortsätta göra så.
Medicin är något annat, det är svårt. Se t.ex på en så vanlig sak som munherpes. Den antivirala medicinen lindrar men kan inte bota.
Hej
Munherpes???
Nu blandar du ju virus med medicin, de funkade ju inte ihop innan????
Mvh

Tillbaka
Topp