Corona viruset sprider sig

Kommer nog hända en del här till hösten.
Prawith pratade brevid mun och kan bli nyval om premiärminister redan i November, Prayut vill inte svara på det men Prawith har ju varit hans starkaste kort innan.
Dock om det blir bra när klockmannen som nu tagit ledande i flera partier får bestämma..
Verkar blivit en klinch mellan dom.
Stod i bp i veckan.

Kan en total lock down stå för dörren likt I Kina nu efter Songhkran festivalen....Vi har TG flight 26/4...?
Hej

Thailand vill nog egentligen gå åt andra hållet och det vore nog ett misstag att följa Kinas exempel, ökar inte antalet som insjuknar till nivåer som hotar vårdkapaciteten så borde man fortsätta avveckla restriktioner.

Jag tror inte att du behöver vara orolig för hemresan, följer smittspridningen samma mönster som här så lär många bli smittade men inte så många som blir allvarligt sjuka, säkerligen kommer det också att vara ovaccinerade som dominerar bland dom som behöver vård.

Mvh isan lover

Kommer nog hända en del här till hösten.
Prawith pratade brevid mun och kan bli nyval om premiärminister redan i November, Prayut vill inte svara på det men Prawith har ju varit hans starkaste kort innan.
Dock om det blir bra när klockmannen som nu tagit ledande i flera partier får bestämma..
Verkar blivit en klinch mellan dom.
Stod i bp i veckan.
Hej

Ja landets korruptaste General (klockmannen och förskingraren) Prawit är ju perfekt för rollen som strateg för en militärregim, men det är inte så längesedan Prawit och den för heroinsmuggling dömde Vice Jordbruksministern försökte göra sig av med Prayuth, så jag håller med om att vi går en spännande tid till mötes.

Mvh isan lover

Hej

Thailand vill nog egentligen gå åt andra hållet och det vore nog ett misstag att följa Kinas exempel, ökar inte antalet som insjuknar till nivåer som hotar vårdkapaciteten så borde man fortsätta avveckla restriktioner.

Jag tror inte att du behöver vara orolig för hemresan, följer smittspridningen samma mönster som här så lär många bli smittade men inte så många som blir allvarligt sjuka, säkerligen kommer det också att vara ovaccinerade som dominerar bland dom som behöver vård.

Mvh isan lover
Thailand har aldrig varit nära Kinas exempel, dom har inte ens varit nära syd korea eller Japans exempel.
Varit hårdare krav på skola och arbete men inte extremt för oss som bor här.

Thailand har aldrig varit nära Kinas exempel, dom har inte ens varit nära syd korea eller Japans exempel.
Varit hårdare krav på skola och arbete men inte extremt för oss som bor här.
Hej

Det stämmer och det var däför jag skrev att jag hopas att dom inte följer Kinas exempel den här gången heller eftersom man där stänger ned mångmiljonstäder igen, jag tror inte att det är någon bra idé.

Mvh isan lover

Hej

Det stämmer och det var däför jag skrev att jag hopas att dom inte följer Kinas exempel den här gången heller eftersom man där stänger ned mångmiljonstäder igen, jag tror inte att det är någon bra idé.

Mvh isan lover
Vaddom säger själva så går vi mot öppning och följer väl mer Singapore.

Hej

Ja och vad jag har förstått öppnar väl även Indonesien, Kambodja och Vietnam upp mer och mer också, känns helt rätt.

Det förvånade mig dock att Prayuth förlängde undantagstillståndet med ytterligare 2 månader med hänvisning till covid-19.

Mvh isan lover
Ja allt ändras även mellan Norge Sverige Finland och Danmark....

Hej

Ja och vad jag har förstått öppnar väl även Indonesien, Kambodja och Vietnam upp mer och mer också, känns helt rätt.

Det förvånade mig dock att Prayuth förlängde undantagstillståndet med ytterligare 2 månader med hänvisning till covid-19.

Mvh isan lover
Förlängningen är sagd att Thailand med nuvarande smittspridning går i endemic som Europa i Juni.
Man har sagt om inget oförutsagt händer så blir endemic i Juni, men det beror nog med på vad som händer under skngkran.

Hej

I Thailand varnar Hälsomyndigheterna för att använda masker flera gpnger och säger att det kan leda till att man insjuknar och att det t.o.m kan livsfarligt, maskerna bör bytas var 6-8 timme eller så fort dom blir fuktiga.

Life threatening risk of repeatedly wearing same face mask confirmed​

March 22, 2022

1648014437196.jpeg

Repeatedly wearing the same facemask can put you at risk of serious, possibly fatal illnesses, due to the build-up of bacteria within the mask. Thailand’s Anti-Fake News Centre has confirmed that this is true information and cited data from the Health Department of the Public Health Ministry.

Mvh isan lover

Hej

I Thailand varnar Hälsomyndigheterna för att använda masker flera gpnger och säger att det kan leda till att man insjuknar och att det t.o.m kan livsfarligt, maskerna bör bytas var 6-8 timme eller så fort dom blir fuktiga.

Life threatening risk of repeatedly wearing same face mask confirmed​

March 22, 2022

1648014437196.jpeg

Repeatedly wearing the same facemask can put you at risk of serious, possibly fatal illnesses, due to the build-up of bacteria within the mask. Thailand’s Anti-Fake News Centre has confirmed that this is true information and cited data from the Health Department of the Public Health Ministry.

Mvh isan lover
Och det lär dom bli direkt i den thailändska värmen. Fel använd är den farligare än att vara utan. Åtminstone mot att bli smittad själv.

Och det lär dom bli direkt i den thailändska värmen. Fel använd är den farligare än att vara utan. Åtminstone mot att bli smittad själv.
Hej

Ja det är bra att Hölsomyndigheterna varnar för riskerna med masker, i ett land med 17 miljoner fattiga så är det nog långtifrån alla som prioriterar att byta maskerna så regelbundet som det krävs.

Dom som ser maskerna som en lösning och propagerar för att med lagar tvinga folk att bära mask har nog inte alltid haft riskerna med detta klart för sig.

Mvh isan lover

Förvirring på WHO: Tegnells jobb finns inte​

Det råder “viss förvirring” på WHO efter att Folkhälsomyndigheten meddelat att statsepidemiolog Anders Tegnell ska börja arbeta för organisationen, rapporterar Svenska Dagbladet.
För någon tjänst verkar ännu inte vara klar.
– Vi har fått ett erbjudande från Sverige som fortfarande är under diskussion, säger talespersonen Fadela Chaib, till SvD.
Enligt tidningen finns en viss irritation på WHO då man anser att Sverige agerat alltför tidigt och utsett Tegnell till en post som ännu inte spikats..
Den 9 mars meddelade Folkhälsomyndigheten att Anders Tegnell slutar som statsepidemiolog för ett internationellt vaccinuppdrag på världshälsoorganisationen.

Tillbaka
Topp