Corona viruset sprider sig

Hej

Alla är väl alltid negativa till att någon anhörig eller vän avlider oavsett orsaken, det är ju helt naturligt att sakna och sörja någons bortgång, ingen av oss vet när det är dags bara att vi alla kommer att lämna in en dag, det enda vi inte vet är om det blir genom en olycka, sjukdom eller av ålder.

Mvh isan lover
Livet er lite forutsigbart og man kan dø når som helst uansett alder. Men å dø av noe som man kan til en viss grad kan beskytte seg imot blir helt meningsløst.

Livet er lite forutsigbart og man kan dø når som helst uansett alder. Men å dø av noe som man kan til en viss grad kan beskytte seg imot blir helt meningsløst.
Hej

Det kan man ju tycka och man har ju också försökt hindra äldre och sjuka att bli smittade genom att stänga äldreboenden och sjukhus för besök, uppmana äldre att undvika folksamlingar, beställa hem mat istället för att gå till en butik och försöka minska kontakterna med andra.

Mvh isan lover

Brownstone har bara sammanställt de över 150 undersökningar som visar att skyddet av mask är obefintligt. Det är inte de som gjort undersökningarna.
Om du vill kan du jämföra länder som haft maskkrav och de utan, se nedan. Som du kan se har masken snarare haft motsatt effekt.

1658406199816.png

Källa: https://www.ndlegis.gov/assembly/67-2021/testimony/HPOLSUB-1323-20210204-5275-F-SEELY_BRADLEY.pdf
Om du tror på undersökningarna och vidhåller att genom att använda mask så är risken större att bli smittad? :xmas_smiley:

I så fall verkar ju masken ha blockerat någonting eller...?
Smitthärd innebär inte covid, däremot bakterier osv då masken hanteras fel.
Anledningen till hög smitta i länder med maskkrav är att man glömmer hålla avstånd. Man vaggas in i tron att med mask är jag skyddad, vilket inte är fallet.

Smitthärd innebär inte covid, däremot bakterier osv då masken hanteras fel.
Anledningen till hög smitta i länder med maskkrav är att man glömmer hålla avstånd. Man vaggas in i tron att med mask är jag skyddad, vilket inte är fallet.
Vilka länder med hög smitta har maskkrav?

Båda mina svärföräldrar har drabbats av Covid nu, blev smittade av svägerskan som hade varit på molam. Men dom är pigga, frugan snackar med dom nu.

Jobba på som vanligt, verkligen smart! Inte konstigt att skiten sprider sig. Men ingen lär komma undan ändå tror jag.
Jobbar på som vanligt smittar ingen i byn, möjligtvis kossorna, Han går mest ensam, och bor i sonens hus som står tomt då den sonen bor och arbetar i BKK, Och som du säger, precis som med förkylningar så kommer man knappast undan. Tycker att nu är det dags att avdramatisera denna Covid, börjar spåra ur :)

När var denna bild tagen ?? Inte under Omicron antar jag. Just nu ligger 2 st på intensiven i Östergötland, 26 st ligger på sjukan i Östergötland med Omicron. Hur många ligger normalt på intensiven med flunsa eller annan luftvägsvirus, bara en tanke.
Är kanske Thailändarna mer mottagliga/klena än oss Svenskar ? Thailäkarna är riktigt märkliga, de röntgar och fixar samt lägger folk på sjukhus för en Omicron som knappt ger symptom , min frus bror låg en månad på sjukstugan med 3 dagars feber sedan i stort sett frisk. kanske har jag fel, men anser att det har spårat ut ordentligt, rena hysterin

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp