Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kina rapporterar vid 23 vår tid. Så vänta tills imorgon.Hm... Har det hänt något med dödligheten av Coronaviruset. Igår 89 rapporterade döda. Idag 2!!!
![]()
COVID Live - Coronavirus Statistics - Worldometer
Live statistics and coronavirus news tracking the number of confirmed cases, recovered patients, tests, and death toll due to the COVID-19 coronavirus from Wuhan, China. Coronavirus counter with new cases, deaths, and number of tests per 1 Million population. Historical data and info. Daily...www.worldometers.info
Här finns hur mycket statistik som helst..
Sant men helst inte i förtid pga kinesiska fladdermusätare.Man ska dö av något.
Varför inte se på saken i en annan synvinkel. Hur är det jämfört med äldre tider? Är det mer idag? Påverkar miljögifter? Det används kemikalier mot psykotiska diagnoser. Varför skall kemikalier inte ha motsatt effekt?Hej
Att vapen kan ställa till mycket elände är sant, men jag är inte säker på att den psykiska ohälsan är större i Thailand, jag tror tvärtom att den psykiska ohälsan är större i Sverige.
Mvh isan lover
I Sverige är det ett stort problem med illegala vapen. Vapen som hamnar i händerna på psykiskt störda. Polisen skulle ha mycket lättare att utreda om dödandet skedde med morakniv. Det är nog en stor anledning till att finska polisen har en betydligt bättre uppklarningsprocent trots högre antal mord per capita. Det senaste var för 4 år sedan har ej tittat på siffrorna sedan dess. är det någon som har färskare statistik?I Sverige har vi en av världens hårdaste vapenlagar .ändock skjuts det ihjäl folk nästen varje dag
Bara en reflektion på ditt svar
Vid all mänsklig hantering av djur så finns risk att virus och bakterier hoppar över till att leva på människor. Följderna av det har vi sett i form av epedimier när de här livsformerna anpassat sig till att leva i människokroppen. Så länge människor har kontakt med djur så kommer sådana här fenomen att dyka upp. Var det inte någon som hade en konspirationsteori att det var ett Kinesiskt experiment med biologiska stridsmedel som gick snett?Sant men helst inte i förtid pga kinesiska fladdermusätare.![]()
Den här kommentaren skulle nog passa bättre i en tråd med vapen relaterat brott.I Sverige är det ett stort problem med illegala vapen. Vapen som hamnar i händerna på psykiskt störda. Polisen skulle ha mycket lättare att utreda om dödandet skedde med morakniv. Det är nog en stor anledning till att finska polisen har en betydligt bättre uppklarningsprocent trots högre antal mord per capita. Det senaste var för 4 år sedan har ej tittat på siffrorna sedan dess. är det någon som har färskare statistik?
Sant men helst inte i förtid pga kinesiska fladdermusätare.![]()
I det perspektivet så skulle utbrottet nog kunna skett i Thailand. Det krävs ju närkontakt vid infångandet.Thailändska eller kinesiska fladdermus ätare.
Vad grundar du det på?Hej
jag är inte säker på att den psykiska ohälsan är större i Thailand, jag tror tvärtom att den psykiska ohälsan är större i Sverige.
Mvh isan lover
Blir ju alltid en massa konspirationsteorier men finns en del ypperligt välskrivna som påstår att det finns bevis på att just den här varianten av viruset är genmodifierad i lab.Sant men helst inte i förtid pga kinesiska fladdermusätare.![]()
Vad grundar du det på?
Är det som vanligt nåt du bara tror eller har du fakta?
Hur är oddsen att du minns fel om man ser historiskt på dig och faktakoll?Hej
Om jag inte minns fel hade vi uppe detta i en tråd under fjolåret och om jag kommer ihåg rätt så var situationen i Sverige klart sämre än i Thailand när det handlade om psykisk ohälsa.
Mvh isan lover
Hej
WHO har ju länge hävdat att dödligheten p.g.a coronaviruset är ca 2% vilket är en låg siffra, men nu kommer uppgifter som tyder på att siffran kan vara högre, ser man på dödligheten i Wuhan som är värst drabbat av Corona så är dödligheten 4.9% och i Hubei är siffran 3.1%.
![]()
Coronavirus Death Rate (COVID-19) - Worldometer
Case Fatality Rate (CFR), Infection Fatality Rate (IFR), and Crude Mortality Rate (CMR) latest estimates for the COVID-19 disease from the SARS-CoV-2 virus originating from Wuhan, Chinawww.worldometers.info
Mvh isan lover
Hur är oddsen att du minns fel om man ser historiskt på dig och faktakoll?