Corona viruset sprider sig

 
Smittsamhetstsindexet ligger sannolikt en bra bit högre än ca 2 då man har kryssningsfartyget Diamond Princess som exempel på att det smittar betydligt mera än vad man usprungligen trodde.

Även dödligheten enligt de rapporter som kommit in under de sista dagarna verkar att hamna högre men detta var förväntat då det blir fel att räkna antal avlidna dividerat mot antal smittade i ett givet ögonblick.


1581510944157.png


Helt meningslöst att räkna döda / smittade ja.
Bättre att räkna döda/ (antal friska + döda)

Hur som helst. Jag har inte sett en enda dö som inte varit kines. Har man tagit fram ett virus anpassat att döda enbart den egna befolkningen...? Om det nu e ett läckage från labbet
 
Helt meningslöst att räkna döda / smittade ja.
Bättre att räkna döda/ (antal friska + döda)

Hur som helst. Jag har inte sett en enda dö som inte varit kines. Har man tagit fram ett virus anpassat att döda enbart den egna befolkningen...? Om det nu e ett läckage från labbet

Jag tror det handlar om kapaciteten att kunna ta hand om alla sjuka är var det brister. Därför det evakueras i den omfattning som det görs. Kanske något att tänka på för dem som är i Thailand. Det kan nu var ett bra tillfälle att resa hem och hälsa på de man inte sett på flera år. I fall att det skiter sig för att ligga på ett som redan idag ser ut som ett fältsjukhus slutar väl med en säng på risfältet.
 
Helt meningslöst att räkna döda / smittade ja.
Bättre att räkna döda/ (antal friska + döda)

Hur som helst. Jag har inte sett en enda dö som inte varit kines. Har man tagit fram ett virus anpassat att döda enbart den egna befolkningen...? Om det nu e ett läckage från labbet
Ja det låter ju lite konstigt men detta beror troligen på den långa inkubationstiden som enligt senaste uppgifter kan vara så mycket som 24 dagar i extrema fall. När någon sedan insjuknat avlider så kan detta skett en tämligen lång tid efter sjäva insjuknandet. Med få antal alvarligt sjuka så kan även sjukhusen sätta in bästa möjliga vård osv. Om detta nu blir en riktig farsot även utanför Kina så kommer vi se att det inte bara är dödligt för kineser. Om det skulle sluta med att t.ex. 60-80 % av jordens befolkning skulle smittade så blir följderna katastrofala! Låt hoppas att den stabiliseringstrend på antal smittade i Kina under sista två dagar är korrekt.
 
Tror att denna forskare som uttalat detta om 60 % av befolkningen är samma som påstår att viruset tänker logiskt för egen vinning och därför inte kommer att döda så många då det då själv dör .frågan blir då .kan virus tänka ?.Finns forskare som kanske har ett virus i hjärnan :rolleyes:
 
Den i dag vanligaste döds orsaken enligt WHO är hjärt och kärlsjukdomar. Där det varje år dör 16.7 miljoner människor. 33 miljoner på två år i den idag vanligast dödsorsaken jämfört med spanskan 500 miljoner under samma tid. Då blir det ofattbart och kan ju var förklaringen till att några länder gör allt de kan medans andra redan givit upp. Det känns ganska uppgivet när man då de samtidigt pratar om att den kan mutera vilket är bäst få den i början och kanske lyckas bilda något skydd. Börja den verkligen spridas då är paniken och ångesten överallt.
Hursomhelst det gäller nog att börja leva och lägga på minst det dubbla på gott vin.
Stämmer i med det ! :beer:
 

Evolutionen, det virus som inte dödar sitt värddjur har bästa förutsättning för att existera.

Riktigt gamla virusvarianter, typ herpesviruset, är sådana. Man kan utgå från att t ex Ebola kanske inte har så hög dödlighet i framtiden, av bl a den anledningen. (En annan är ev. överlevares avkomma har större chans att överleva en infektion.)

Sedan kan man ju fundera över om virus har ett medvetande, eller om det är någonting som har "liv"?
 
Helt meningslöst att räkna döda / smittade ja.
Bättre att räkna döda/ (antal friska + döda)

Hur som helst. Jag har inte sett en enda dö som inte varit kines. Har man tagit fram ett virus anpassat att döda enbart den egna befolkningen...? Om det nu e ett läckage från labbet
Vara det inte en amerikan som dig i helgen?
 
30 miljoner människor har hitintills dött globalt i aids.
Det är en vis skillnad 30 miljoner på 35 år. Om man jämför en spanskan i dag vilket skulle bli 500 miljoner på 2 år.
Fast det är mycket roligare att få Hiv.
Men döds ångesten är antagligen lika jävligt.
Med dagens bromsmediciner så är inte HIV klassad som en dödlig sjukdom längre i Sverige.
Du kan idag leva ett fullt normallångt liv utan direkt smittorisk i ett land som Sverige där du får medicinering.
 
Med dagens bromsmediciner så är inte HIV klassad som en dödlig sjukdom längre i Sverige.
Du kan idag leva ett fullt normallångt liv utan direkt smittorisk i ett land som Sverige där du får medicinering.
Liksom i Thailand samt många andra länder fri medicinering .och idag även inte smittsam vid medicinering .behövs en del kbunskap tror jag .Pan Pan vet vad jag förstår .:thumbsup:
 
Ett rejält skutt uppåt idag, 60k konfirmerade fall varav knappt 6k har fått permission, 1368 som kastat in handduken.
Officiellt dryga 30 konstaterade fall i Thailand, undrar vad den siffran egentligen ligger på?
Men det är klart, testar man inte så många så blir det mindre konstaterade fall och toppen för den religiösa kossan turistintäkter.
Mitt tips är att börja vikta om portföljen lite mindre känslig, för den som känner mig gör naturligtvis tvärtom :)

/ SatanG
 
Jag gör just nu mjölk testet. Köpte organic full crem men inget av glasen har surnat ännu efter 11timar. Hur är det att exponera det för solljus. Det borde bli grumligt men kanske inte betyder att det är colloidal silver vatten.
Ang corona och silver
 
Hej

Det blev precis som förra gången när myndigheterna trodde att piken var nådd och att läget började stabiliseras, under gårdagen skogs ett nytt rekord i antalet döda med 242 döda och ytterligare 14 480 smittade, totalt uppges nu ca 60 000 vara smittade.
.

Mvh isan lover
 
Ett rejält skutt uppåt idag, 60k konfirmerade fall varav knappt 6k har fått permission, 1368 som kastat in handduken.
Officiellt dryga 30 konstaterade fall i Thailand, undrar vad den siffran egentligen ligger på?
Men det är klart, testar man inte så många så blir det mindre konstaterade fall och toppen för den religiösa kossan turistintäkter.
Mitt tips är att börja vikta om portföljen lite mindre känslig, för den som känner mig gör naturligtvis tvärtom :)

/ SatanG
Jag har tänkt precis samma sak eftersom en förhållandevis stor del av min kommande pension ligger placerad i aktiefonder och räntefonder som är låsta på så sätt att uttag från dessa får inte understiga som minst en 5bårs period. Jag tänker nu vikta om till en mindre andel aktier och aktiefonder då en händelse som detta corona virus kan bli det som triggar ett kraftigt börsras. Rätt pessimistiskt men det är mycket svårt att ta igen en stor nedgång om man sparar med en ganska kort tidsperspektiv som jag med ca 5 år till pensionsdags. Jag anser även att det mesta ligger väldigt uppblåst med stora uppgångar under en lång period utan något rejält börsras har skett. Historiskt så brukar det ske 2 börsras med 50% eller mera under en 15 års period. Vad som skett historiskt säger dock inget om framtiden! Det tar heller inte hänsyn till de flesta staters strategi som blivit att trycka massa nya pengar och bl.a använda dessa till att köpa aktier. Stater börjar nu bli de största aktieägarna och kolla Japan t.ex. Jag har lite svårt för ordet hållbart då detta har kapats av miljörörelserna men är detta hållbart?
 
Inte några goda nyheter denna morgon och det var av den anledningen jag gjorde mitt förra inlägg. Jag har funderat på hur man skall klara sig bäst ur en svår period typ en depression men har inget riktigt bra svar. Stoppa madrassen med pengar så sover man kanske skönare men risken finns ju att pengarna inte har mycket av köpkraft längre då man sprätter upp madrassen.

Antalet smittade av coronaviruset rusar
Kommunistpartiet i Kina sparkar Hubei-ledare – Vietnam sätter samhälle i karantän

Siffran över nya smittade av viruset covid-19 i Hubei-provinsen mångdubblades från tisdag till onsdag.

14 840 nya fall rapporteras från Hubei, och 242 dödsfall på en dag.

Kina förklarar jätteökningen med att de bytt sätt att diagnosticera.

 
Ursäktar för att jag lade samma länk som Isan Lover men vi skrev samtidigt.

Då kör vi borgerliga varianten dvs. Expressen då jag är politiskt obunden...

WHO varnar för att ta ut segern i förskott
Den skarpa ökningen beror dock på ett nytt sätt att mäta. Tidigare har man bara räknat med fall som bekräftats med blodprover, nu räknas även fall från klinisk diagnosticering, personer som visat symptom och genomgått en lungröntgen, med i statistiken. 135 av de nya dödsfallen tillskrivs den nya diagnosticeringsmetoden.

Innan de nya siffrorna sa den kinesiska epidemiologen Zhong Nanshan att utbrottet kommer att nå sin högsta topp i Kina den här månaden och att allt bör vara över i april, men Världshälsoorganisationen, WHO, varnade för att ta ut segern i förskott.

– Det är alldeles för tidigt. Det här utbrottet kan gå åt vilket håll som helst, sa WHO:s generalsekreterare Tedros Ghebreyesus.

Experten: ”Bara början på utbrottet”
Dale Fisher, chef för WHO-avdelningen som har hand om stora epidemier och pandemier, säger att vi fortfarande bara sett inledningsfasen.

– Det har spridit sig till flera platser och där är vi bara i början av utbrottet, sa Dale Fisher enligt Reuters.

Sparkar provinsens ledare
De styrande i Kina har fått nog av att man inte lyckats stoppa spridningen av viruset. Nu har man sparkat ledaren i Hubei-provinsen, bland annat partisekreteraren Jiang Chaoliang. Han ersätts omedelbart av Shanghais borgmästare Ying Yong, rapporterar statliga medier, enligt Ekot.

Precis som tidigare i veckan när Hubei-provinsens sjukvårdsmyndighet sparkades gavs det ingen förklaring till varför.

Utanför Kina har några hundra fall upptäckts i 25 olika länder

 
Tydligen kan endast sjukhus köpa den silver solution. Peroxide är det vi använder mest hemma. När det gäller sår och rengöring när vi vill var helt säkra.
Ja dom vill ju inte göra allmänheten uppmärksam på att ks som man kan göra själv är en bra medicin. Du fattar hur mycket inkomster på annan medicin man skulle tappa då...
Är ju pga detta som man ex lyckats få Sverige att förbjuda ks som medicin och tom istället lurat i folk att det är farligt.

Pengar styr allt...
 
 
 
Tillbaka
Topp