Corona viruset sprider sig

 
Så du håller med om att du sprider propaganda som någon färdigställt till dig. Är det så jag ska tolka det? Ska bli intressant att se ifall du är ärlig eller försöker slingra dig som den värste politikern...
jag tog inte bort något medvetet , behöver inte sprida propaganda så lägg ner dina lunpna påhopp, har inga behov av klippa och klistra för att förvränga sanningar , sanningarna är väldigt uppenbara idag , inkompetenta loosers i vår regering fixar det själva, detta kommer de aldrig ur
Statistik: Sverige har högst dödstal i världen
 
Hur står det till egentligen???? Jag klickade bara på länken i DITT EGET INLÄGG och där står det jag citerade..... Inlägg 10 071 från SKIP ifall någon är intresserad.( Mitt svar var inlägg 10080) Bara att klicka på den blåmarkerade länken "svt nyheter".....

Har du någon partibroder som framställer färdigt material som du sen bara skickar vidare i propagandasyfte???
EXAKT vad jag tänkt,han har nog en hel stab bakom sig
 
jag tog inte bort något medvetet , behöver inte sprida propaganda så lägg ner dina lunpna påhopp, har inga behov av klippa och klistra för att förvränga sanningar , sanningarna är väldigt uppenbara idag , inkompetenta loosers i vår regering fixar det själva, detta kommer de aldrig ur
Statistik: Sverige har högst dödstal i världen

Ett politikerämne således.. Nu skriver du att DU inte tog bort något. Naturligtvis inte.. Det var någon annan som gjorde det och du spred bara vidare...
 
Ett politikerämne således.. Nu skriver du att DU inte tog bort något. Naturligtvis inte.. Det var någon annan som gjorde det och du spred bara vidare...
Man ser ju vilka som tillhör det kluster som bara vill sprida osämja, dessutom MOd vilket förvånar mig , men egentligen inte :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
 
Och du ser inte citat ur högerextrema tidningar som utmanande??
Hur var det nu med politik ?? Samma nyheter i Aftonbladet, Expressen mm Dvs de vänsterextrema , men jag skiter i vilka tidningar som skriver, sanningen kan inte längre tigas bort, även om vissa här tycker att det svider som fn. Vissa v Er mod uppmanar till god sämja , men hjäålper gärna till med att trissa upp det hela ett snäpp eller två. Men det kommer inte att funka med mig . ;)
 
Hej

Dom Italienska siffrorna över antalet döda av coronaviruset verkar inte stämma, en konstaterad överdödlighet tyder på att ytterligare ca 19 000 till bör tydligen läggas till den officiella statistiken som uppger 32 000 döda.

i dag kl 02:18av Hans Österman
Antalet som avlidit i sviterna av det nya cororonaviruset i Italien kan vara nästan 19 000 fler än den officiella dödssiffran på 32 000. Det är socialförsäkringsmyndigheten Istituto Nazionale della Previdenza Sociale (INPS) som säger att landets officiella siffra för coronarelaterade dödsfall inte är tillförlitlig.
En studie från myndigheten visar att 156 429 dödsfall registrerades i Italien i mars och april, vilket är 46 909 fler än det genomsnittliga antalet dödsfall under de månaderna under 2015–2019.
Samtidigt registrerades endast 27 938 dödsfall i landet av personer som insjuknat i covid-19 under perioden. Det finns alltså en överdödlighet på 18 971 dödsfall, som INPS misstänker kan vara kopplade till pandemin, speciellt eftersom lejonparten av dem inträffade i de norra delarna av landet där utbrottet pågick som värst.
(TT)


Mvh isan lover
 
Hej

Dom Italienska siffrorna över antalet döda av coronaviruset verkar inte stämma, ytterligare ca 19 000 till bör tydligen läggas till den officiella statistiken som uppger 32 000 döda.

i dag kl 02:18av Hans Österman
Antalet som avlidit i sviterna av det nya cororonaviruset i Italien kan vara nästan 19 000 fler än den officiella dödssiffran på 32 000. Det är socialförsäkringsmyndigheten Istituto Nazionale della Previdenza Sociale (INPS) som säger att landets officiella siffra för coronarelaterade dödsfall inte är tillförlitlig.
En studie från myndigheten visar att 156 429 dödsfall registrerades i Italien i mars och april, vilket är 46 909 fler än det genomsnittliga antalet dödsfall under de månaderna under 2015–2019.
Samtidigt registrerades endast 27 938 dödsfall i landet av personer som insjuknat i covid-19 under perioden. Det finns alltså en överdödlighet på 18 971 dödsfall, som INPS misstänker kan vara kopplade till pandemin, speciellt eftersom lejonparten av dem inträffade i de norra delarna av landet där utbrottet pågick som värst.
(TT)


Mvh isan lover
Det vore ju suveränt , då är Sverige inte helt fel och inte sämst i klassen :rolleyes:
 
Man ser ju vilka som tillhör det kluster som bara vill sprida osämja, dessutom MOd vilket förvånar mig , men egentligen inte :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
Naturligtvis ser man vilka som aktivt arbetar med att sprida propaganda som färdigställts någon annan stans.. Vad har du för position i partiet egentligen? Du slipper ju grovgörat med att klistra och klippa....
 
Ytterligare 40 coronadöda i Sverige
Publicerad 21 maj 2020 kl 14.01
Ytterligare 40 personer har avlidit av covid-19 i Sverige. Det innebär att den totala dödssiffran är uppe i 3.871 personer.

Sverige har nu 32.172 bekräftade coronafall i landet, en ökning från 31.523 igår.
Antalet som är eller har varit intensivvårdade är uppe i 1.899 personer.
Den totala dödssiffran är 3.871, en ökning med 40 personer det senaste dygnet.
På grund av Kristi himmelsfärdsdag har Folkhälsomyndigheten ställt in sin dagliga pressträff.
Samtidigt avfärdar idag statsepidemiolog Anders Tegnell grannländernas ovilja att släppa in svenska turister. Han hävdar att svenska turister rentav kan de vara de säkraste av alla att släppa in.

När vi kommer fram i sommar kan det vara så att vi har så pass många immuna i Sverige så att det kan vara säkrare att svenskar kommer dit än någon annan, säger han till TT.

Immunsnacket fortsätter samtidigt som han avfärdar att det är det han siktar på , han gör ju absolut ingenting den människan , bara tittar på
 
Det vore ju suveränt , då är Sverige inte helt fel och inte sämst i klassen :rolleyes:

Hej

Tror att många länder har ganska dålig koll på hur många som har avlidit av coronaviruset, dom som dör är ju ofta multisjuka och att då avgöra vad som egentligen tog deras liv är kanske inte alltid så lätt, sen kräver det ju resurser i ett redan ansträngt läge, jag misstänker att betydligt fler länder kommer att konstatera en överdödlighet som är betydligt större än den officiella statistiken anger för coronaviruset.

Mvh isan lover
 
Hej

Tror att många länder har ganska dålig koll på hur många som har avlidit av coronaviruset, dom som dör är ju ofta multisjuka och att då avgöra vad som egentligen tog deras liv är kanske inte alltid så lätt, sen kräver det ju resurser i ett redan ansträngt läge, jag misstänker att betydligt fler länder kommer att konstatera en överdödlighet som är betydligt större än den officiella statistiken anger för coronaviruset.

Mvh isan lover
Kan så vara faktiskt, även i Sverige där man testar alldeles för lite. ett av de länder som testar minst av alla , hur skall man då veta vad folk dör av.
 
Tycker både ägare och moderatorer visar ett mycket stort tålamod.
Snart dags att flytta tråden till "politiken".
Tycker att du skall läsa vad det står , inte varifrån artikeln kommer, att du ser rött om artikeln inte kommer från Expressen är inte mitt problem , jag kan hitta samma text i de flesta tidningar inklusive Aftonbladet samt Expressen, Ni /du kör bara politik i denna tråd, visst kan det smyga sig in politik i Coronadebatten , det är ju politiker som håller i rodret, det märkliga är bara hur smärtsamt det är när fel siffror kommer upp på skärmen , dvs det som inte gynnar ens egna åsikter. För mig vore det samma även om Oppositionen styrde landet med samma taskiga resultat
 
 
 
Tillbaka
Topp