Corona viruset sprider sig

Hej

I Pattaya greps sex Thailändare och två falanger i en butik som både sålde och lät kunderna dricka alkohol trots att det var förbjudet enligt det rådande udantagstillståndet, alla åtta arresterades och riskerar nu 100,000 baht i böter och/eller två års fängelse.

Six Thais and two foreigners arrested in raid of shop allegedly selling alcohol during curfew in violation of Emergency Decree in Pattaya area
By Adam Judd
Tuesday, 26 May 2020, 2:05

1590431799864.jpg

Mvh isan lover

Ta och vrid lite på huvudet min vän , kika på Norge samt Finland och Dannmark, behöver inte kika längre bort eller försöka surra bort FHM klantigheter

Hej

Vare sig du, jag eller någon annan vet hur många som kommer att smittas och dö i något land innan den här pandemin är över, det är alldeles för tidigt att utse några vinnare eller förlorare.

Mvh isan lover

Ta och vrid lite på huvudet min vän , kika på Norge samt Finland och Dannmark, behöver inte kika längre bort eller försöka surra bort FHM klantigheter

Nyss hamnade väl en hel skola i karantän i Norge då någon hade haft Covid. En andra våg är kanske att förvänta?

Som sagt så är jag för strategin att hålla samhället öppet. Vissa tilltag måste dock göras.

Jag läste på SVT Text att Anders Tegnell och hans familj har mordhotats och även hotats på andra sätt. Alldeles för djävligt rent ut sagt. Man kan ogilla en strategi men att sjunka så djupt som till hot mot en tjänsteman med familj är fruktansvärt. :mad:

Ja det är riktigt jävla illa. Tyvärr är det fruktansvärt vanligt i Sverige med mordhot mot offentliga personer. Borde markeras hårdare mot det oavsett vem som är mottagare/avsändare.

Kul att SVT i alla fall uppmärksammar fallen när mottagaren har rätt politisk färg.

Ja det är riktigt jävla illa. Tyvärr är det fruktansvärt vanligt i Sverige med mordhot mot offentliga personer. Borde markeras hårdare mot det oavsett vem som är mottagare/avsändare.

Kul att SVT i alla fall uppmärksammar fallen när mottagaren har rätt politisk färg.
Ja straffen borde vara mycket hårdare vad gäller hot av alla de slag. Detta gäller i alla situationer men allra mest mot offentliga personer.

Jag läste på SVT Text att Anders Tegnell och hans familj har mordhotats och även hotats på andra sätt. Alldeles för djävligt rent ut sagt. Man kan ogilla en strategi men att sjunka så djupt som till hot mot en tjänsteman med familj är fruktansvärt. :mad:
Med tanke på tonläget som är på forumet så är misstanken att någon på forumet är bekant med de som hotar släktingar till Anders. Tonläget kan nog tolkas till legitmering till de här hoten. Någon kan till och med tolka det som medgivande till att gå lite längre.

Med tanke på tonläget som är på forumet så är misstanken att någon på forumet är bekant med de som hotar släktingar till Anders. Tonläget kan nog tolkas till legitmering till de här hoten. Någon kan till och med tolka det som medgivande till att gå lite längre.

Dummaste jag läst på länge... Kolla tonläget på twitter, Facebook och Flashback så framstår den hårdaste kritiken här inne som väldigt from. Hårdare tonläge i en del utländska tidningar än det är på TS.

När det gäller mordhot, våldtäktshot och hot mot familjer så är det ingen hemlighet varifrån dessa kommer. Det är inte TS.

Om man tittar på lärarlöner så undrar jag om lönen är drivkraften. Speciellt om vad man har i inkomst på jobb som kräver motsvarande utbildningstid.
I länder i som Filippinerna och Thailand blir man ofta lärare just på grund av lön och anställningsvillkor.
Krav på utbildningstid har liten betydelse, viktigt är att ha rätt kontakter så man får tjänster den vägen.
Som regel köper mamma eller pappa jobb åt sina barn.
Dom statliga skolorna håller mycket dålig standard.

Hej

Vad har Anders Tegnell för politisk färg?

Mig veterligen är Folkhälsomyndigheten en helt opolitisk myndighet.

Mvh isan lover

I länder i som Filippinerna och Thailand blir man ofta lärare just på grund av lön och anställningsvillkor.
Krav på utbildningstid har liten betydelse, viktigt är att ha rätt kontakter så man får tjänster den vägen.
Som regel köper mamma eller pappa jobb åt sina barn.
Dom statliga skolorna håller mycket dålig standard.

Hej

Håller med helt och vet personligen att det fungerar så här i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Kasikorn Bank tror inte att turismen i Thailand kommer att återhämta sig under 2020 och kanske inte ens nästa år heller, låter ganska troligt tycker jag, det råder fortfarande stor osäkerhet om hur pandemin kommer att utvecklas och turismen kommer igång igen.

CORONAVIRUS (COVID-19)
Bank report predicts extended timeframe for Thai tourism recovery

Published
1 hour ago 27-05-2020
By The Thaiger & The Nation
Bank report predicts extended timeframe for Thai tourism recovery | The Thaiger

As the severity of the current situation facing Thailand’s lucrative tourism industry starts to sink in, Kasikorn Bank Research Centre have released a report with some stark predictions.
Thailand’s tourism and hospitality industry faces losses of 1.69 trillion baht in 2020 and recovery “may not be clearly evident” next year. The report also foreshadows strict ‘new normal’ procedures as government measures will control the entry and exit of foreign tourists, actually all foreigners, to prevent further outbreaks of Covid-19.

Mvh isan lover

Hej

Vad har Anders Tegnell för politisk färg?

Mig veterligen är Folkhälsomyndigheten en helt opolitisk myndighet.

Mvh isan lover
Han skall ju vara opolitisk, tyvärr har vissa uttalanden från just honom satt en poltisk färg på honom, om det är han själv eller om det visar på vilken som styr honom är ju svårt att säga

Vilka fanatasier du kommer med, väl underbyggda måste jag säga, vad jag vet så är mer eller mindre alla myndighetspersoner under livvaktsskydd , för inte tala om politiker.
:)

Ja straffen borde vara mycket hårdare vad gäller hot av alla de slag. Detta gäller i alla situationer men allra mest mot offentliga personer.
Håller med dig berra , Hot är aldrig OK , Men däremot finns det lagtext som ger en viss frihet att uttala sig just om offentlig person , dvs i fråga om att sätta åsikter på pränt , orkar inte söka lagtexten nu men , den säger ungefär att som offentlig person får densammae räkna med att bli synad och ifrågasatt utan att det skall sägas vara förtal. Speciellt om detkan vara av allmännintresse. Men det vill man ju nu med en ny myndighet ändra på , man skall styra media samt uttalanden , dvs "freda" politiker samt myndigheter och stoppa "fel" åsikter. Styra upp vad som idag kallas det fria ordet och Svenskens yttrandefrihet , det sades i går på Rapport, men det lindas naturligtvis in, en ny myndighet,
Jo jag tackar jag :mad:

Nyss hamnade väl en hel skola i karantän i Norge då någon hade haft Covid. En andra våg är kanske att förvänta?

Som sagt så är jag för strategin att hålla samhället öppet. Vissa tilltag måste dock göras.
Senast igår i Rapport direksändning från Norge sade Norges FHM att nu har de full kontroll på smittspridning, speciellt i Oslo , så undrar var du läst eller "hört" detta , någon far med villfarelse verkar det som ;)

Hej

Vare sig du, jag eller någon annan vet hur många som kommer att smittas och dö i något land innan den här pandemin är över, det är alldeles för tidigt att utse några vinnare eller förlorare.

Mvh isan lover
helt rätt IL , men du ser tydligen en andra våg hos alla andra som lyckats bättre, varför ??:reta:

Coronan gör nog att en del är undersysselsatta och sitter hemma och retar upp sig. Tyvärr har vi ju i samhället en trend med ökat antal hot och våldsamma handlingar t ex sprängningar, skjutningar, våldtäkter, bilbränder etc. När coronakrisen är över kommer förhoppningsvis våra politiker att inse att samhället behöver förändras.

Normalt är det bara främst riksdag och regering som får SÄPO-skydd men jag anser att även hotade tjänstemän t ex Anders borde kunna få ett sådant skydd.

Tillbaka
Topp