Corona viruset sprider sig

Finsk utredning: Vinsten med munskydd är obetydlig
Vinsten med att bära munskydd för att hindra spridningen av covid-19 är mycket liten. Det visar den utredning som har gjorts på uppdrag av det finska social- och hälsovårdsdepartementet, rapporterar finska medier.
Hufvudstadsbladet skriver att utredningen slår fast att skyddens förmåga att hindra virusspridningen är ”obetydlig”. Rapporten har utgått från de vetenskapliga belägg som finns samt resultaten i länder som på olika sätt har infört tvång eller rekommendationer.
Med utredningen som grund väntas den finska regeringen fatta beslut kring riktlinjerna för ansiktsskydd under nästa vecka.

Min dotter jobbar ju varje arbetsdag med Covid patienter och hon säger " pappa håll dig undan denna skit, många män mellan 60-70 blir riktigt illa sjuka av detta virus , så vårdpersonalen ser det nog inte som "en vanlig" influensa, Hon ville däremot inte beratta det jag fick höra idag , en annan bekant som jobbar i linköping på IVA ,Hon påstår att det övervägande är invandrare som ligger inne , dryga 80 % till och med, riktigt illa om denna grupp har drabbats så svårt , Hon menar på att de dels inte förstår , eller bara skiter i det pga kulturella anledningar , de håller inga avstånd, är mycket ,mer fysiska än vad Svenskar är när besöker äldre osv.
Tråkigt att höra :( Mycket ledsamt att informationen inte gått ut att det smittar just med kindpussar , kramar, nysningar hostningar.
Indirekt smitta är tydligen vad jag läst inte så relevant
Utan som det står i en del artiklar "av underordnad betydelse "

Det var väl så det såg ut i början av ”influensan”
Konstigt att Malmö har klarat sig relativt bra.....

Det var väl så det såg ut i början av ”influensan”
Konstigt att Malmö har klarat sig relativt bra.....
Den tanken har slagit mig mer än en gång skall jag säga dig , Göterborg ökar nu plågsamt mycket , är foklket där dum i huvet ? Såg bilder på Rapport därifrån igår , stod och trängdes utanför Pubar , barer mm. Läskigt korkat , Smittskyddsläkare var allvarligt oroad

Den tanken har slagit mig mer än en gång skall jag säga dig , Göterborg ökar nu plågsamt mycket , är foklket där dum i huvet ? Såg bilder på Rapport därifrån igår , stod och trängdes utanför Pubar , barer mm. Läskigt korkat , Smittskyddsläkare var allvarligt oroad

Själv står jag inte och trängs eller köar om det är Corona eller inte. Så ja, jag tycker att folk är dumma i huvudet

Det finns också framgångsrika länder....
Ingen död och väldigt få fall.

Vietnam.
The country of 97 million people has not reported a single coronavirus-related death and on Saturday had just 328 confirmed cases, despite its long border with China and the millions of Chinese visitors it receives each year.

Därför att det bor ex antal miljoner folk där , samt att de har samma problem med utanförskapsområden som Sverige, det har inte Finland , men Norge samt Danmark har säkert det. Men ställ befolkningspopulation i förhållande till antalet avlidna så ligger Sverige riktigt illa till även där, dessutom har Italien bland den äldsta befolkningen i världen,samt ett sjuhelsikes kindpussande på alla äldre , det höll de på med mitt under pandemin också , så även många av våra Invandrar kulturer
Och varför klarar Tyskland och Australien det så bra?
Sverige ligger bättre till än UK och Italien.

Vad skall man säga , gör FHM och regeringen fortfarande rätt ? Och har de verkligen gjort rätt ?
stand.jpg

© Skärmdump/Pixabay
Regeringen får hemläxa i coronahantering.
Sveriges etikbetyg sänks: "Utsatt folket för fara"
Publicerad 30 maj 2020 kl 15.40
INRIKES. På grund av Löfvenregeringens hantering av coronapandemin sänks nu Sveriges så kallade etikbetyg. Sverige har inte följt WHO:s rekommendationer och utsatt befolkningen för risker, konstaterar brittiska Standard Ethics i en senaste etiska bedömning.
Sverige har i olika sammanhang velat vara en "moralisk stormakt" i omvärldens ögon.
Men under coronapandemin har den omtalade Sverigebilden försämrats.
Sverige har haft världens högsta dödstal per capita och nu blir man också officiellt nedgraderat moraliskt.
Det är brittiska Standard Ethics som sänker Sveriges så kallade etikbetyg från "EEE" till "EEE-".
"Under den första fasen av covid-19-pandemin uppfyllde svensk hälsopolitik inte Världshälsoorganisationens rekommendationer. Standard Ethics analytiker anser att detta skapade ytterligare fara för den svenska och europeiska befolkningen. Den nuvarande hälsopolitiken verkar vara en del av en allmän strategi som inte samverkar med Europeiska unionen", skriver organisationen i en rapport från den 21 maj.

Det finns också framgångsrika länder....
Ingen död och väldigt få fall.

Vietnam.
The country of 97 million people has not reported a single coronavirus-related death and on Saturday had just 328 confirmed cases, despite its long border with China and the millions of Chinese visitors it receives each year.
Kan detta leda till frågan arv eller miljö? Asiater har ju svårt med alkohol. De kanske kompenseras av att klara coronan bra??

Vad skall man säga , gör FHM och regeringen fortfarande rätt ? Och har de verkligen gjort rätt ?
stand.jpg

© Skärmdump/Pixabay
Regeringen får hemläxa i coronahantering.
Sveriges etikbetyg sänks: "Utsatt folket för fara"
Publicerad 30 maj 2020 kl 15.40
INRIKES. På grund av Löfvenregeringens hantering av coronapandemin sänks nu Sveriges så kallade etikbetyg. Sverige har inte följt WHO:s rekommendationer och utsatt befolkningen för risker, konstaterar brittiska Standard Ethics i en senaste etiska bedömning.
Sverige har i olika sammanhang velat vara en "moralisk stormakt" i omvärldens ögon.
Men under coronapandemin har den omtalade Sverigebilden försämrats.
Sverige har haft världens högsta dödstal per capita och nu blir man också officiellt nedgraderat moraliskt.
Det är brittiska Standard Ethics som sänker Sveriges så kallade etikbetyg från "EEE" till "EEE-".
"Under den första fasen av covid-19-pandemin uppfyllde svensk hälsopolitik inte Världshälsoorganisationens rekommendationer. Standard Ethics analytiker anser att detta skapade ytterligare fara för den svenska och europeiska befolkningen. Den nuvarande hälsopolitiken verkar vara en del av en allmän strategi som inte samverkar med Europeiska unionen", skriver organisationen i en rapport från den 21 maj.
”Sverige har haft Världens högsta dödstal per capita”???

Kan detta leda till frågan arv eller miljö? Asiater har ju svårt med alkohol. De kanske kompenseras av att klara coronan bra??
Gissar det har med temeperaturen att göra , samt en djäkla massa sol. Men det är faktiskt märkligt det med då indirekt kontaktsmitta lär vara av underordnad betydelse. Svarta i tillex USA samt även i Sverige verkar råka väldigt illa ut , har fått lite bekgrundsinfo av folk i vården, i PK Sverige går man ju inte ut offentligt med sådana uppgifter:rolleyes: Men tydeligen är de klart i majoritet bland de svårt sjuka i vårt land, samt även i USA, undrar varför, eller är vi återigen tillbaks på munskydden som direkt används av flertalet Asiater i infuensa perioder, sen Waiar:wai: man i stället för handslag , och då är vi inne på direktsmitta via hud , kanske lite skillnad med indirekt kontaktsmitta , även så håller man lite avstånd i Thailand , vad jag anser, inga kindpussar och annat trams, tror kanske även på genetiska skillnader , det skulle kunna förklara detta med de Svarta , Men Afrika klarar sig ju bra det med , så är nog inne på temperaturen
Kanske rätt , kanske fel ;)

Senast redigerad av en moderator:
Tror nog inte att de klarar den bättre , tror det har med temeperaturen att göra , samt en djäkla massa sol. Men det är faktiskt märkligt det med då kontaktsmitta lär vara av underordnad betydelse. Svarta i tillex USA samt även i Sverige verkar råka väldigt illa ut , har fått lite bekgrundsinfo av folk i vården, i PK Sverige går man ju inte ut offentligt med sådana uppgifter , men tydeligen är de klart i majoritet bland de svårt sjuka i vårt land samt även i USA, undrar varför, eller r vi återigen tillbaks på munskydden som direkt används av flertalet i infuensa perioder, jag är innte på detta, kanske rätt , kanske fel ;)
I Sverige ä det mest gamla gubbar som dör enligt nyheterna.

Finns nog”dum i huvet” folk på mer ställen än ”Göterborg”:nod:

Jag har aldrig förstått dina tankar och påstående ibland är det så att du skämtar ibland?
Han tycker det är kul , ironisk kan nog vara ett bra ord, tyvärr kanske inte alltid som i detta det minsta kul , kanske han tycker det är roligt , inte gör jag det då det ligger en hel del tråkig sanning i detta

Tillbaka
Topp