Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet bara vad som händer i Thailand för jag är gift med en statlig tjänsteman/kvinna som har med statistik och fokbokräkning att göra.Preci så tänkte jag häromdagen , förmodligen så är siffrorna högre , Huruvida andra länder räknar de som avlider på i hemmet pga Corona vet jag vet jag ej, gör det så är det mao ännu större skillnad
Sverige är inte alls duktigare att redovisa än de flesta andra. Räknar inte med slutna länder
I Sverige räknas inte dom döda i corona som dör hemma, eller äldreboende. Alltså dom som läkare har skrivit morfin istället för syrgas.
I Sverige räknas endast dom som har laboratorietest för corona som döda i Covid19.
Övriga döda i corona räknas statistiskt som överdödlighet.
Och statistik är ju en typ av lögn om ni kommer ihåg den definitionen.
Snälla dra inte statistik hit. Statistik för detta år är färdigt säg om två år. Är ni dumma på riktigt.
Bläddra i poster jag skickat. Det var just från folkhälsomyndighet. Läs bakåt vet jag.Källa på dina påståenden?
För enligt svt nyheter testas nu samtliga avlidna för corona oavsett underliggande dödsorsak. Därtill görs matematiska beräkningar på överdödligheten som läggs till siffrorna. Så inte nog med att vi nu testar alla, vi räknar dem sedan en gång till.
Så ditt påstående är felaktigt för sverige. Dock korrekt för andra länder som inte räknar dödsfall i hemmet eller på sjukhem.
Snälla dra inte statistik hit. Statistik för detta år är färdigt säg om två år. Är ni dumma på riktigt.
Jag har fotoleg(ID) i Thaialnd , utfärdat i vår kommun , med Thaileg samt tabien ban i mitt namn (Gul) är jag inte turist dåVet bara vad som händer i Thailand för jag är gift med en statlig tjänsteman/kvinna som har med statistik och fokbokräkning att göra.
Har varit chaufför på många resor när de letar folk som skall registreras.
Du behöver en legitimation för att få hjälp av samhället och det är just detta denna team utfärdar.
Vi Svenskar stoltserar med personnummer men här är det fingeravtryck som gäller. Vilket är säkrare? svårare kanske ha flera personer med samma fingeravteyck.
Nu har man det på den svenska passen med åtminstine när jag förnyade mitt pass. Bra.
Jag personligen tror att till exempel Thaland har bättre koll än Sverige med denna menlösa regeringen som inte gör ett skit.
Du det där med foliehattar är just en underutvecklat sätt att försöka tysta fakta.Fy dig... komma med statistik och fakta när foliehattarna dansar pandemidansen...![]()
Sveriges regering beslutade om några politiska mål för coronahanteringen. Som du skriver var ett mål att inte stänga ner för att detta senare skulle ge positiva effekter. Om det blev så vet vi inte. Förutsättningarna är ju olika inom olika sektorer. Våra bilfabriker t ex har ju permitterat. SAS och stora delar av tjänstesektorn har drabbats hårt.Sveriges politik har bl a försvarats med att ekonomin inte skulle drabbas lika hårt som omvärldens. Läste i dagens GP att Sverige förväntas få samma nedgång i BNP som omvärlden, så där blev det tydligen fel i argumentationen.![]()
Ganska intressant , Inget illa, men här ser man direkt vilka som otvivelaktigt köper statistiken som FHM framställer , och de som tvivlar på att det är rätt väg , samt vet att statisktik är inte alltid sanningDu det där med foliehattar är just en underutvecklat sätt att försöka tysta fakta.
Bläddra i poster jag skickat. Det var just från folkhälsomyndighet. Läs bakåt vet jag.
Detta klargjorde vår duktiga statsminister i Agenda att det är inget som Regeringen kan lastas för , Att vårdpersonal inte har skyddsutrustning samt att äldre avlider av smitta på äldreboende , det skyller han direkt på kommunerna. citat : Men nu har vi ju utbildat bla bla bla, många tusen vårdanställda i basala rutiner , så förhoppningsvis så är det bättre nästa gång det blir en Pandemi .Sveriges regering beslutade om några politiska mål för coronahanteringen. Som du skriver var ett mål att inte stänga ner för att detta senare skulle ge positiva effekter. Om det blev så vet vi inte. Förutsättningarna är ju olika inom olika sektorer. Våra bilfabriker t ex har ju permitterat. SAS och stora delar av tjänstesektorn har drabbats hårt.
Ett annat mål var att skydda de äldre. Här anser jag att regeringen har misslyckats. Man borde vetat att det var ett svårt mål. Att man inte ens försökte
nå målet på många håll underlättade inte. Bristen på förbrukningsartiklar har varit fruktansvärd.
De anställda inom sjukvården har drabbats hårt eftersom testerna inte har kommit upp i den politiskt beslutade omfattningen 100.000 per vecka. Mycket snack lite verkstad.
Det finns även andra uppställda mål som inte uppnåtts.
Min uppfattning är att regeringen misslyckats med att nå flera av sina uppsatta mål så här långt. Andra mål är svåra att mäta i dag.
Du kan för sjutton inte titta på totala dödstalen om du skall ta reda på hur bra vi har lyckats att hindra döden i trafikenOintressant vad du postat för en månad sedan. Arbetsmetoder förändras varje dag.
Att inte kunna visa källa eller säga kolla bakåt eller googla är för mig nog med svar.
Dock skall du få rätt i att statistik är lögn skapad för att visa vad avsändaren vill.
Om ett år eller så kan det vara intressant att titta på totala dödstal för världens länder och då mäta och jämföra coronans effekter. Att som nu dag för dag eller vecka för vecka titta på statistik och dra några slutsatser av det blir med stor sannolikhet felaktigt.
Så så ta det lugnt min vänDu kan för sjutton inte titta på totala dödstalen om du skall ta reda på hur bra vi har lyckats att hindra döden i trafiken
Man måste titta den spccifika händelsen.
Samma gäller corona, vi skall titta på corona inte någon jävla statistik på total dödlighet.
Ni har ta mig fan drillats till läktaren.
Nu gäller det dödlighet i corona och inget annat. Sedan får ni komma med era jävla tabeller när detta är över.
Allt detta ni hänvisar till är att försöka skyla över Sveriges totala misslyckandet i kampen mot coronavirus
Tänk lite på dom som har kvävts på grund av att läkaren inte ens har haft tid att titta på dom utan förordat morfin att dom skall dö fort. Skäms
Jag är rätt lugn men förvånas ofta hur jäkla billigt man kan fördela folk att tro någon speudotabell. Vill man ha reda på någor skall man koncentrera sig på just det, inte något annat.Så så ta det lugnt min vän, finns alltid förnekare och kommer alltid att finnas
Om det är kommunernas fel varför satte stora starka regeringen upp detta mål? Det är ju orimligt att regeringen sätter upp mål för kommunerna och sedan skyller ifrån sig!? När han ylar om att "vi" har utbildat vilka menar han då? Har inte kommunerna utbildat sin egen personal?Detta klargjorde vår duktiga statsminister i Agenda att det är inget som Regeringen kan lastas för , Att vårdpersonal inte har skyddsutrustning samt att äldre avlider av smitta på äldreboende , det skyller han direkt på kommunerna. citat : Men nu har vi ju utbildat bla bla bla, många tusen vårdanställda i basala rutiner , så förhoppningsvis så är det bättre nästa gång det blir en Pandemi .
Inget som regeringen eller FHM kan lastas för enligt honom , Det är kommunernas fel
Här är ett inlägg som berör en stor del av dödligheten:Du kan för sjutton inte titta på totala dödstalen om du skall ta reda på hur bra vi har lyckats att hindra döden i trafiken
Man måste titta den spccifika händelsen.
Samma gäller corona, vi skall titta på corona inte någon jävla statistik på total dödlighet.
Ni har ta mig fan drillats till läktaren.
Nu gäller det dödlighet i corona och inget annat. Sedan får ni komma med era jävla tabeller när detta är över.
Allt detta ni hänvisar till är att försöka skyla över Sveriges totala misslyckandet i kampen mot coronavirus
Tänk lite på dom som har kvävts på grund av att läkaren inte ens har haft tid att titta på dom utan förordat morfin att dom skall dö fort. Skäms