Corona viruset sprider sig

 
Ja, och du har fått svaret , Alla Norrmän som reser till Sverige måste ha karantaäni Norge vid återresan , Kan du inte tyda Norska regeringens uttalande, det är nya krav sedan två veckor tillbaka , Karantän .som gäller

Nu skall jag vara precis som dig. Märka ord.
Du har fel!

Alla norrmän som som åker från Sverige till Norge behöver inte karantän. Läs på bättre!
 
Och nu bryter vi ordinarie sändning för ett viktigt meddelande till allmänheten.... .... .... ....


Huruvida Sveriges coronastrategi varit bra eller dålig har varit ett hett debatterat ämne i media mellan länder, men World Health Organisation (WHO) har sagt sitt: ”Fler länder borde lära av Sverige”.


Folkhälsomyndigheten och den svenska regeringen har minst sagt kritiserats för sin strategi under pandemin, då Sverige har bland de högsta dödstalen per capita i världen. En av de som öppet klankat ner på strategin är bland annat USA:s president Donald Trump.

”Sverige har gjort något mycket viktigt”
Så sent som förra vecka visade även WHO att de var skeptiska till Sveriges hantering av coronautbrottet, men nu har organisationen valt att backa.

– Sverige har gjort något mycket viktigt som andra länder bör lära av, säger Tedros Adhanom Ghebreyesus till Svenska Dagbladet.

Minskat antal döda
Anledningen till WHO:s optimism ska vara de nedåtgående dödstalen, som stabiliserats och minskat sedan april, då landet nådde sin kulmen.

– Det är imponerande hur svenska beslut fattats baserade på vetenskapliga tolkningar av fakta och inte politiska tolkningar av fakta, säger Mike Ryan till SvD.
 
Jag har kommit dessa sporter så nära att jag jobbat tillsammans med Djura Olsson och handlat på Christer och Tommy Abrahamssons sportaffär och senare deras Sjö o Snö service.
Enda orsaken jag känner till deras namn är just att jag är född i Leksand och känner till att Leksands IF iaf ett tag var bra på hockey. Men hur det fungerar mer utöver att man har skridskor och klubba på ett isfält, nej.
Det var biblioteket konstant för mig när andra lekte eller utförde andra sporter.
Det är så här livet är, det är olika för alla.

Heja Leksand! :)
 
Håller inte med, är man obotligt missnöjd finns nog ingen tidsera som duger. Bakåtsträvare hittar alltid något för att få utlopp för sitt gnäll ;)

Absolut att jag gnäller och är missnöjd, att det inte är bättre idag än förr...

Tänk vilken glädje att få sin första 2-veckorslön, vilken glädje, idag bara sorg när man tittar i lönekuvertet, mellanölet, det var tider när öl var öl, tänk spänningen när man för första gången var godkänd att handla på bolaget, och framför allt var det lättare att ragga brudar, det var bättre förr...
 
Några har efterlyst positiva nyhet till omväxling mot dagsläget. Här är en som är positiv för Sverige:

Siffrorna är dystra när EU-kommissionen nu presenterar sin ekonomiska sommarprognos.
I år väntas ekonomin gå tillbaka med 8,3 procent i hela EU och 8,7 procent i euroländerna. Det är en rejäl bit värre än de minussiffror på 7,4 respektive 7,7 som det siades om i början av maj.
"Nedstängningens ekonomiska effekter är värre än vad vi trodde från början. Vi fortsätter att segla på stormigt hav och står inför många risker, inklusive en ytterligare större infektionsvåg", säger EU-kommissionens finansansvarige förste viceordförande Valdis Dombrovskis i ett uttalande.
Värst räknar EU-kommissionen med att ekonomin drabbas i Italien och Spanien, med minussiffror för 2020 på 11,2 respektive 10,9 procent.
Sverige tillhör å andra sidan de länder som drabbas minst, med en tillbakagång på "bara" 5,3 procent – tredje bäst i EU efter Polen och Danmark.
 
Efter ett uttalande jag hört, att 08:eek:r skulle vara smartare än lantisar, kan inte stämma, detta med tanke på den förhöjda dödsfall och smittspridningen i 08-området...
Tur man inte är 08a då, inte ens född 08, kanske är det så , eller så är det väldigt många får i skocken där , de lyssnar för mycket på FHMs kunskaper
 
Några har efterlyst positiva nyhet till omväxling mot dagsläget. Här är en som är positiv för Sverige:

Siffrorna är dystra när EU-kommissionen nu presenterar sin ekonomiska sommarprognos.
I år väntas ekonomin gå tillbaka med 8,3 procent i hela EU och 8,7 procent i euroländerna. Det är en rejäl bit värre än de minussiffror på 7,4 respektive 7,7 som det siades om i början av maj.
"Nedstängningens ekonomiska effekter är värre än vad vi trodde från början. Vi fortsätter att segla på stormigt hav och står inför många risker, inklusive en ytterligare större infektionsvåg", säger EU-kommissionens finansansvarige förste viceordförande Valdis Dombrovskis i ett uttalande.
Värst räknar EU-kommissionen med att ekonomin drabbas i Italien och Spanien, med minussiffror för 2020 på 11,2 respektive 10,9 procent.
Sverige tillhör å andra sidan de länder som drabbas minst, med en tillbakagång på "bara" 5,3 procent – tredje bäst i EU efter Polen och Danmark.


"Bara" - 5,3%, återigen negativt, borde normalt legat på plus...:cool:
 
Några har efterlyst positiva nyhet till omväxling mot dagsläget. Här är en som är positiv för Sverige:

Siffrorna är dystra när EU-kommissionen nu presenterar sin ekonomiska sommarprognos.
I år väntas ekonomin gå tillbaka med 8,3 procent i hela EU och 8,7 procent i euroländerna. Det är en rejäl bit värre än de minussiffror på 7,4 respektive 7,7 som det siades om i början av maj.
"Nedstängningens ekonomiska effekter är värre än vad vi trodde från början. Vi fortsätter att segla på stormigt hav och står inför många risker, inklusive en ytterligare större infektionsvåg", säger EU-kommissionens finansansvarige förste viceordförande Valdis Dombrovskis i ett uttalande.
Värst räknar EU-kommissionen med att ekonomin drabbas i Italien och Spanien, med minussiffror för 2020 på 11,2 respektive 10,9 procent.
Sverige tillhör å andra sidan de länder som drabbas minst, med en tillbakagång på "bara" 5,3 procent – tredje bäst i EU efter Polen och Danmark.
Men Polen stängde ner ganska ordentligt , kanske inte lika frikostiga med bidrag som många andra länder , företag tar emot bidrag trots full verksamhet har det skrivits om i Svensk press
 
Senast redigerad av en moderator:
Har nu läst om Corona, som många går inför 200%. TUR de är upp till var och en, själv lever ja ett som vanligt ett ganska vanligt liv här uppe i Thailand. Har inga problem, har en fru som varken är för ung eller för gammal. Vi åker och handlar eller tar oss en bit mat ute, gör våra dagliga sysslor. Men vist hoppas ja som alla andra att detta med Corona har ett slut. Men då gäller de för många att hitta något nytt att vara negativ till. Ja nu alla en fin dag och en bra semestet
 
Har nu läst om Corona, som många går inför 200%. TUR de är upp till var och en, själv lever ja ett som vanligt ett ganska vanligt liv här uppe i Thailand. Har inga problem, har en fru som varken är för ung eller för gammal. Vi åker och handlar eller tar oss en bit mat ute, gör våra dagliga sysslor. Men vist hoppas ja som alla andra att detta med Corona har ett slut. Men då gäller de för många att hitta något nytt att vara negativ till. Ja nu alla en fin dag och en bra semestet
Thailand är i ett helt annat läge sägs det , vi som inte är där kan ju inte veta , Som det ser ut nu så går smittan ner i sverige , vilket är otroligt positivt , varför vet nog ingen , och det är oroande , men vissa virusforskare hävdaratt smittan kommer att försvinna , själv hoppas jag på det , men fn vet
 
Thailand är i ett helt annat läge sägs det , vi som inte är där kan ju inte veta , Som det ser ut nu så går smittan ner i sverige , vilket är otroligt positivt , varför vet nog ingen , och det är oroande , men vissa virusforskare hävdaratt smittan kommer att försvinna , själv hoppas jag på det , men fn vet


Varför smittan går ner? enkelt min käre Watson, ju fler som smittas, desto mindre antal som kan smittas, och nu kan jag sälla mig till gruppen av viruslekmannaforskare, smittan kommer att försvinna, självdö, men ändock finnas kvar på ställen där det är gynnsamt för att överleva, jmf: Ebola, nu är Ebola utrotad, men ändock så blossar nya utbrott upp av Ebola.
 
Absolut att jag gnäller och är missnöjd, att det inte är bättre idag än förr...

Tänk vilken glädje att få sin första 2-veckorslön, vilken glädje, idag bara sorg när man tittar i lönekuvertet, mellanölet, det var tider när öl var öl, tänk spänningen när man för första gången var godkänd att handla på bolaget, och framför allt var det lättare att ragga brudar, det var bättre förr...
Håller inte med :p att ragga brudar torde va lättare i Thailand än va det någonsin varit i Sverige ;)

Verkar som även Ubon upptäckt detta.:reta:
 
Varför smittan går ner? enkelt min käre Watson, ju fler som smittas, desto mindre antal som kan smittas, och nu kan jag sälla mig till gruppen av viruslekmannaforskare, smittan kommer att försvinna, självdö, men ändock finnas kvar på ställen där det är gynnsamt för att överleva, jmf: Ebola, nu är Ebola utrotad, men ändock så blossar nya utbrott upp av Ebola.
Rent teoretiskt så bör det vara så , behöver man ju inte vara viruslekmannafosrkare för att begripa, men nu vet vi inte ens om en genomgången infektion ger immunitet , det är nämligen inte "vetenskapligt bevisat" således är det felaktigt ,det har vi lärt oss av FHM, tillex ifråga om masker/munskydd , det som inte är vetenskapligt bevisat är falskt eller inte att tro på.
Och med 8 % av befolkningen som genomgått smittan kommer det att ta år innan denna immunitet uppstår . Således är det troligen i dagsläget något annar som påverkar virussmittans spridning
 
 
 
Tillbaka
Topp