Corona viruset sprider sig

Detta med munskydd . Om jag står på stan med en meter från en annan person, jag blir pissnödig , drar av mig brallan samt pissar rakt ut , Då blir den andra personen förmodligen nerpissad , Om jag behåller brallorna på så blir jag våt i brallan , men den andra blir inte nerpissad ..
Just simple as that
:)
Jag föredrar att gå på muggen när jag är pissnödig och nysa i armvecket när jag nyser. Inga smittade om alla hade mask? Jag trodde Corona huvusakligen smittade via vätska så då borde väl handskar göra mer nytta?

THAI offers special flights to Frankfurt

Two special flights to Frankfurt next month are being offered by Thai Airways International (THAI), the airline's acting president said on Saturday.
Flight TG 922 is scheduled to depart Suvarnabhumi airport at 12.25pm on Aug 10 and 21 and will arrive in Frankfurt at 7pm local time.
Chansin Treenuchagron, acting president of the company, said the flights are aimed at Germans stranded in the kingdom due to Covid-19, but other nationalities travelling beyond Germany could also board the flights. Return flights will be booked for Thais coming home from Germany.
Safety measures will be implemented onboard among passengers, including physical distancing. Those who want to reserve seats on TG 922's return flights should contact the Thai embassy in Berlin for the details.

:rolleyes:

Det var väl inte alls vad jag skrev? Att du kallar det en risk säger mer om din inställning än något annat. För normala människor är det väl ett hopp och en möjlighet snarare än en risk.
Ber om ursäkt, tanken var att skämta lite om, med, @PeterSfa .
Trodde det gick fram.
Ibland är man för smart för andra, oftare är man för smart för sig själv...
Ps tänkte även att valet av skyddsutrustning till @Skip skulle få inlägget att verka komiskt,raljant eller... ja vet i f$n.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Nox
Ett utdrag från TT...

Bland invandrargrupper i Sverige är dödligheten vid bekräftad covid-19 högst för personer födda i Finland, 145 per 100 000 invånare. Därefter följer personer födda i Turkiet, med 97 döda per 100 000 personer.

Sverigefinländare har också högst andel bekräftat smittade av covid-19 som är över 70 år. 64 procent av de smittade sverigefinländarna är 70-plussare, nummer två på listan är personer födda i Norge där 61 procent är över 70 år.

Risken att drabbas av covid-19 i Sverige är också högre för samtliga utlandsfödda personer boende i Sverige jämfört med infödda svenskar, visar Folkhälsomyndighetens rapport som kom i juni.

Ett utdrag från TT...

Bland invandrargrupper i Sverige är dödligheten vid bekräftad covid-19 högst för personer födda i Finland, 145 per 100 000 invånare. Därefter följer personer födda i Turkiet, med 97 döda per 100 000 personer.

Sverigefinländare har också högst andel bekräftat smittade av covid-19 som är över 70 år. 64 procent av de smittade sverigefinländarna är 70-plussare, nummer två på listan är personer födda i Norge där 61 procent är över 70 år.

Risken att drabbas av covid-19 i Sverige är också högre för samtliga utlandsfödda personer boende i Sverige jämfört med infödda svenskar, visar Folkhälsomyndighetens rapport som kom i juni.
Tyckte mig också läsa att anledning till detta är att andelen Finlandsfödda i Sverige är gamla mäniskor.

Ett utdrag från TT...

Finlandssvenkar är väl den invandrargrupp som har högst medelålder också misstänker jag

Denna tråd var mycket lugnare innan du kom inn igen.
Varför inte utgå, som du sagt, tidigare i tråden.
År det något fel har ju du en vapenbroder, som kan tillrätta visa vad som är fel eller rätt.
Så utgå du o skriv i andra trådar, som min hobby
Du får skylla det på mig. Övertalade Skip att börja skriva på forumet igen.
Kunde han inte fått en chans ändå?

Du får skylla det på mig. Övertalade Skip att börja skriva på forumet igen.
Kunde han inte fått en chans ändå?
Bra Gjort Matilda. Håller inte med varken Skipen eller IL i allt dom skriver. Men tycker båda levererar bra i sina trådar dom startar. IL har jag träffat och det är en bra kille. Skipen tror jag också är en go gubbe att träffa. Men sen finns det vissa som hugger direkt när dom skriver något.

Tillbaka
Topp