S
Skip
Gäst
För Sveriges del kan turister från Skåne, Kronoberg och Blekinge resa in i landet utan att behöva genomgå karantän, och från 25 juli gäller detsamma för resenärer från Kalmar, Värmland, Örebro och Östergötland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För Sveriges del kan turister från Skåne, Kronoberg och Blekinge resa in i landet utan att behöva genomgå karantän, och från 25 juli gäller detsamma för resenärer från Kalmar, Värmland, Örebro och Östergötland.
Häftig mustasch.
Okej okej =)Haha det är inte jag i spegeln. Därför skrev jag att jag inte är i USA då Target är en kedja i USA![]()
Förvisso, IL det är sant , men det är inte att vara stängtHej
Men resandet är på en väldigt låg nivå jämfört med innan pandemin.
Mvh isan lover
Läs gärna vad som gäller för Norge , att du inte delar min uppfattning förstår jag mycket väl IL , Men fakta biter väl även på dig, stängt är det inte, vilket du påstod, de begränsar , vilket är klokt och det är nog skillnaden som även vära myndigheter borde ha gjort och göra
Håll dig gärna till ursprungligt påstående från dig , IL , dvs att Finland och Norge fortfarande är stängda , så är inte fallet, om det är färre som reser eller inte förändrar inte fakta,Hej
Gå ex.vis in och kolla på ankommande flyg till Norge eller ankommande vid landets gränser, det är få jämfört med normalläget före pandemin, vad hjälper det att hävda att allt är öppet och som vanligt när det nästan inte finns några resande?
Det är väl först när folk börjar resa och det finns någon plats att resa till, flygen går och gränserna är öppna åt båda hållen som vi får reda på hur lyckad Norges och Finlands nedstängningar har varit.
Mvh isan lover
Hej
Gå ex.vis in och kolla på ankommande flyg till Norge eller ankommande vid landets gränser, det är få jämfört med normalläget före pandemin, vad hjälper det att hävda att allt är öppet och som vanligt när det nästan inte finns några resande?
Det är väl först när folk börjar resa och det finns någon plats att resa till, flygen går och gränserna är öppna åt båda hållen som vi får reda på hur lyckad Norges och Finlands nedstängningar har varit.
Mvh isan lover
Men nu kan du inte se på avgångar in och ut av landet och påstå att det är stängt. Då har ju även Sverige varit minst lika stängt.
Denna text har hästen skrivit ett flertal gånger, så det är ju enkelt for dig, bara att kopiera.Det går inte att mobba mig Matilda, jag är inte en mjukis som låter sig mobbas, däremot så speglar det ofta mobbares egna personlighet och uppväxt ,förmodligen mobbade som barn.
Jag bryr mig inte, jag vet ju varför , och det är så ruskigt barnsligt och omoget.
Om det är så att det finns en immunitet , då kan det som du skriver vara en fördel i Sverige , men till vilket pris, och var det i så fall värt detta ? Det får framtiden utvisa ,Hej
Sverige har inte stängt vare sig gränser, skolor eller uteliv, men du har rätt i att det inte är mycket till resande här heller.
Men vi har ändå i större omfattning utsatts för smittspridning och det kan ge oss en fördel på längre sikt gentemot Norge och Finland som borde ha ett betydligt sämre skydd sett till immunitet via antikroppar och T-celler, så jag är fortfarande inte övertygad om att nedstängning och isolation är det bästa alternativet, svaret får vi när gränserna öppnas och resandet tar fart.
Mvh isan lover
Ryan Air sade sig idag ha fått igång sin trafik ganska bra, de flyger väl ganska mycket även på Norge , Finn Air har jag ingen koll påMen nu kan du inte se på avgångar in och ut av landet och påstå att det är stängt. Då har ju även Sverige varit minst lika stängt.
Finland har inte några stängda gränser, restriktioner finns, önskemål från myndigheterna, håll er hemma, undvik att, folksamlingar, att åka och handla är ok, min morbror kom tillbaka den 22 Juli, efter några veckor i Finland, och den enda beröring med Finland, är att han är särbo med en finska....och dom tyckte att sitta inlåst i lägenheter i Stockholm, (självkarantän) var inget kul, så dom tog beslutet att åka till hennes sommarstuga.
Om det är så att det finns en immunitet , då kan det som du skriver vara en fördel i Sverige , men till vilket pris, och var det i så fall värt detta ? Det får framtiden utvisa ,
Men man har ju kunnat trycka ner smittan i andra länder utan att som i Sverige låta den löpa amok- Vi hoppas på det bästa att vi nu slipper ha fler större utbrott .
Njaaa , där är vi inte överrens ,men så kan det vara, alla får ha sin tro.Hej
Smittan har inte löpa amok i Sverige trots att vi inte stängde ned, det är bara några få regioner som har haft en okontrollerad smittspridning ex.vis då Stockholmsamrådet.
Mvh isan lover
Njaaa , där är vi inte överrens ,men så kan det vara, alla får ha sin tro.![]()
Men IL , bara får att just ditt område inte har haft någon större smittspridning så är ju inte detta något som man kan påstå gälla för Sverige i stort. Finns ju en del små orter samt andra län som haft mindre , Men storstäder som Huvudstaden samt Göteborg tillex har ju haft ett rent helv . bara ren lycka att sjukvården inte havererade, men det tackar vi de vårdanställda för, samt tänker på de som miste livet i sitt arbete tillex pga av avsaknad av korrekt skyddsutrustning, här i Östergötland har vi drygt 250 avlidna , det är ungefär som i våpra grannländer , men då gällande för tillex hela Finland. Tråkigt , men livet går vidare för de lyckliga som kunde hålla sig undan. Men inget att diskutera , det är som det är. ha en bra dag ILHej
För mig handlar det inte om tro, jag bor ju själv i ett område med högst begränsad smittspridning, för andra-tredje veckan i rad finns det ingen på intensivvård på NU-sjukvården här hos oss, man stängde äldreboenden här flera veckor innan myndigheterna rekommenderade detta och klarade dom gamla bra, dom är fortfarande isolerade och bara vårdpersonal släpps in.
Mvh isan lover
Hej
Så svenskar kan resa in i Finland nu då?
Förra veckan var det reportage ipp TV som visade en stängd gräns mot Sverige, det var ju bra för dom boende där uppe att den har öppnats igen, stängningen separerade ju släktingar och gjorde livet besvärligt i gränstrakterna.
Mvh isan lover