Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej igen.Nu hittade jag på studien (eller snarare blev påmind av en vän), det var mycket värre än jag mindes.
Så som jag läser denna studie har Covid19 berövat mer än tio års levande tid för de äldre. Alltså inte 16 månader som jag sade igår kväll.
Vet inte hur min hjärna kunnat minnas 16 månader, då det inte ens finns nämnt.
Jag får skylla på begynnande senilitet.
Det rör sig om 11 respektive 13 år förlorat liv.
(PDF) COVID-19 – exploring the implications of long-term condition type and extent of multimorbidity on years of life lost: a modelling study
Vad gäller uppgifterna i länken har du data om hur och under vilka förutsättningar studien är gjord.Hej igen.
Jag lovade dig innan att lägga ner men nu får du faktiskt lugna dig lite.
11-13 år förlorade liv?
Medelåldern på avlidna av Covid19 i Sverige är ca 83 år.
Menar du på allvar att de skulle bli mellan 94 och 96 år annars?
Ingen annan grupp i Sverige lyckas nå en sådan medelålder.
Men just de skulle gjort det annars.
Och Paul Kruger.
Vad visade hans diagram?
Ett tips från coachen:
Tro inte på allt vad du läser och försök att tänka själv ibland.
Det har jag alltid gjort.
Ibland har det stjälpt mig men oftast har det hjälp mig.
Peter sfa.Jag tycker du har smutskastat Sverige tillräckligt nu.Hur vore det o kolla upp smittan i Thailand?Du är ju expert.Konstigt att smittan inte spreds i Thailand när den spridit sig så fort i andra länder med mindre turism.
Vad gäller uppgifterna i länken har du data om hur och under vilka förutsättningar studien är gjord.
Trots dina försök är det inte jag som gjort den.
Har du synpunkter på studien kanske du skulle framföra dem till forskarna?
Du är för söt.Varför då? Det är ju du som presenterar den här som fakta och att du står för dess slutsatser. Då får du väl vara redo för motargument!
En Magnumpistol är allt för enkel utväg.Herregud, att ni bara orkar! Kanske lika bra att köpa en magnumpistol på svarta marknaden när man kommer hem och skjuta skallen av sig om man skall tro på alla domedagsprofeter. Det måste i alla fall vara fasen så mycket farligare att vara ute i trafiken, särskilt då i Thailand. Men jag satsar nog hellre på att följa FHM:s rekommendationer så gott jag kan, nu sitter jag lyckligtvis i karantän här ombord.
Carpe diem, lev livet och gräv inte ner er alltför djupt i detta. Depressioner och oro riskerar då säkert att skörda fler liv än själva pandemin.
Måste erkänna att jag inte orkade läsa hela länken.Vad gäller uppgifterna i länken har du data om hur och under vilka förutsättningar studien är gjord.
Trots dina försök är det inte jag som gjort den.
Har du synpunkter på studien kanske du skulle framföra dem till forskarna?
Precis så, jag kom ju fram till den slutsatsen också. Har alldeles för många värden i livet än att gräva ner mig i detta. Då är det stor risk att livet försvinner lika fort som en måsskit i dimman.En Magnumpistol är allt för enkel utväg.
Bit ihop och kämpa vidare istället.
Det hjälper inte att försöka skapa dålig miljö här på TS.
Du är för söt.
Glöm inte hans diplomatiska framgång med släkten och huset......Ändå fortsätter du dag för dag med just det.
Finns nog ingen mer än du som är expert på precis alla områden eller åtminstone känner en expert på just det området.
Samt är helt oförmögen att förstå andras åsikter och synpunkter. För alla som inte tycker som du är idioter.
Verkar vara en yrkesskada bland din sort att allt är svart eller vitt och att man aldrig kan backa från något.
Du passar verkligen bra i thailand med deras lose-face-mentalitet.
Du har svårt se vad du själv skapar märker jag.Ändå fortsätter du dag för dag med just det.
Finns nog ingen mer än du som är expert på precis alla områden eller åtminstone känner en expert på just det området.
Samt är helt oförmögen att förstå andras åsikter och synpunkter. För alla som inte tycker som du är idioter.
Verkar vara en yrkesskada bland din sort att allt är svart eller vitt och att man aldrig kan backa från något.
Du passar verkligen bra i thailand med deras lose-face-mentalitet.
Samma jag. Men jag återkommer, sitter och minglar med grannarna just nu.
Vi har förstått att du hatar Sverige o allt som vi kämpar för.Du är ju inte en del av detta nu.Varför använder du dina kunskaper till att rädda dina landsmän?Du har svårt se vad du själv skapar märker jag.
Jag presenterar vetenskapliga studier. Man kan läsa dem, man kan argumentera om relevansen och hur det passar i t.ex en svensk situation.
Men nej, det är viktigare att ge sig in i personangrepp.
Jag föreslår du läser studien så kan vi ha argumentation om den.
De här personangreppen du har förkärlek för, för ingen diskussion framåt.
Vad gäller min kunskaper måste du väl ändå förstå att vi har alla haft olika liv och har därmed olika kunskapsområden.
Att jag inte har exakt dina, betyder inte att jag är dålig.
Att du försöker böja det till det, gör just att det blir en dålig stämning här.
Försök hålla dig saklig, utan personangrepp.
Det blir mycket bättre här då.
Du har svårt se vad du själv skapar märker jag.
Jag presenterar vetenskapliga studier. Man kan läsa dem, man kan argumentera om relevansen och hur det passar i t.ex en svensk situation.
Men nej, det är viktigare att ge sig in i personangrepp.
Jag föreslår du läser studien så kan vi ha argumentation om den.
De här personangreppen du har förkärlek för, för ingen diskussion framåt.
Vad gäller min kunskaper måste du väl ändå förstå att vi har alla haft olika liv och har därmed olika kunskapsområden.
Att jag inte har exakt dina, betyder inte att jag är dålig.
Att du försöker böja det till det, gör just att det blir en dålig stämning här.
Försök hålla dig saklig, utan personangrepp.
Det blir mycket bättre här då.
Glöm inte att hålla avstånd och bära mask bara. Helst mer än 2 meter, det finns säkert någon studie som bevisar trovärdigheten i detta.Samma jag. Men jag återkommer, sitter och minglar med grannarna just nu.