Corona viruset sprider sig

Ahaa, jag hade en svag minnesklocka som sade att det var Fake News, men mindes inte närmare så jag höll tyst om den detaljen.
Det fanns inget hyllande av den Svenska strategin alls, utan Sverige nämndes enbart med hänsyn till att Sverige var ett av de länder som också försökte klara sig utan nedstängning. Det var Nya Zealand som hyllades, inte Sverige.
Svårt med utrikiska ibland.

Coronavirus: Senior World Health Organization official praises New Zealand's pandemic response, but suggests 'goal' of Swedish model

Ja det är helt riktigt, målet måste alltid vara att ha sådan beredskap att man slipper ta till så kraftiga metoder som nedstängning. Det är ett generellt råd jag tror alla ställer sig bakom. Som jag också nämnt några gånger här är nedstängning en av de kraftigaste åtgärder man måste ta till om man inte har kontroll för att få kontroll.
Men det som var kritiken från flera här, var att det han sade var inte en hyllning att Sverige lyckats. Det skulle vara en väldigt bred tolkning av det han sade.
Ja, Sverige har lyckats med att inte stänga ned, men man måste också jämföra med hur många döda per milj invånare man har jämfört med andra för att se om det var rätt eller fel.

Ja det är helt riktigt, målet måste alltid vara att ha sådan beredskap att man slipper ta till så kraftiga metoder som nedstängning. Det är ett generellt råd jag tror alla ställer sig bakom. Som jag också nämnt några gånger här är nedstängning en av de kraftigaste åtgärder man måste ta till om man inte har kontroll för att få kontroll.
Men det som var kritiken från flera här, var att det han sade var inte en hyllning att Sverige lyckats. Det skulle vara en väldigt bred tolkning av det han sade.
Ja, Sverige har lyckats med att inte stänga ned, men man måste också jämföra med hur många döda per milj invånare man har jämfört med andra för att se om det var rätt eller fel.
En ren ekonomisk förtjänst, de gamla är ju en belastning för samhället sade en minister i SVT.
Så kanske skall Sverige i det fallet prisas ;)

Om man nu vill jämföra NZ med Sverige så har NZ iscensatt en enorm stimulanspaket efter lock down.
Om man letar efter länder att prisa på rent ekonomiska premisser så är NZ bländande förebild för andra inte minst Sverige. Från plats 18 till välstpådsligan till 3 plats efter 70 talet.
Sverige tvärtom på riktigt som MR Löfven brukar uttrycka sig. Googla själv.
Precis samma måste man säga om deras hantering av pandemin.
Befolkningsmässigt är landet ungefär hälften så stor än Sverige men bara totalt 22 döda och smittade sådär 10 om dagen nu när det har ökat så kraftigt.
Ok man kan gömma förståndet och påstå något annat men fakta talar för sig.
Även när vi komme till längre fram i tid oavsett hur många år som helst.

Om man nu vill jämföra NZ med Sverige så har NZ iscensatt en enorm stimulanspaket efter lock down.
Om man letar efter länder att prisa på rent ekonomiska premisser så är NZ bländande förebild för andra inte minst Sverige. Från plats 18 till välstpådsligan till 3 plats efter 70 talet.
Sverige tvärtom på riktigt som MR Löfven brukar uttrycka sig. Googla själv.
Precis samma måste man säga om deras hantering av pandemin.
Befolkningsmässigt är landet ungefär hälften så stor än Sverige men bara totalt 22 döda och smittade sådär 10 om dagen nu när det har ökat så kraftigt.
Ok man kan gömma förståndet och påstå något annat men fakta talar för sig.
Även när vi komme till längre fram i tid oavsett hur många år som helst.
Hur ska NZ behålla denna status.
Totalförbud mot inresor och även utresor i tiotals år?
Avlägsna öar har både för- och nackdelar.
Island, NZ och Falklandsöarna kommer att ligga på flera topplistor.

Han är en byråkrat med en tidigare utbildning som allmänläkare. Inte expert på någonting men säkerligen en duktig ledare då han haft många ledarpositioner inom FN.
Formellt sett behöver man inte vara expert på någonting i sådana här organisationer när man har ledarbefattningar, det är andra som gör jobbet.
Han har dryftat en personlig uppfattning det har alla rätt till.
Som företrädare för organisation kanske han däremot skulle hålla en lägre profil.
Låter ju nästan som att du beskriver dig själv. :rolleyes:

Haha, nej som jag sagt många gånger här har jag inget inom detta.
Han har dock som jag nämnt, ett imponerande CV som ledare inom olika delar organisationer i FN, han är kunnig generellt sett i samordnande information i ämnet.
Får står inte riktigt hur kan man trycka på like när det är en allvarlig kritik mot dig, likandant Gör ju Skipp . är ni buksvågrar , man börjar ju fundera, eller hur många troll finns här nu

Allvarlig kritig Holmen? Du måste skoja. Sedan man börjar ta denna chatt på allvar är det dags att lämna.
Kul att höra olika åsikter men att ta allvar på alla personliga påhopp och nervärderande tilltal då har man problem. Säger som thai 5555555
Ja det är klart att man får ta det på alvar, blir man kallad korkad får man ju inte vara med längre. Men tar du inte detta på allvar utan en lekstuga, så finns det nog andra forum för dig.

Hej

Sveriges strategi under pandemin anses vara hållbar.

i dag kl 12:43av Sophie Tanha
Den svenska coronastrategin har fått beröm av en av WHO:s sex särskilda covid-19-sändebud, David Nabarro, som menar att det inte är hållbart att stänga ner hela städer.
Nu kommenterar Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson berömmet i SvD.
– Vår bedömning har visat sig vara korrekt. Strategin ska hålla över tid. Vi är ett av få länder med begränsad smittspridning, till skillnad från flera länder i Europa där smittan kommer tillbaka kraftigt. Jag kallar den champagnekorkeffekten, säger Johan Carlson.
Tidningen frågar Carlson var som styrde bedömningen:
– Vår absolut främsta avvägning har varit andra hälsoeffekter. Hur människor i skola och på arbetsplatser hade mått vid en större nedstängning, säger han.

Mvh isan lover

Ja det är klart att man får ta det på alvar, blir man kallad korkad får man ju inte vara med längre. Men tar du inte detta på allvar utan en lekstuga, så finns det nog andra forum för dig.
Säger som Thaikvinnor när du frågar hur mycket pengar du vill ha. Upp till dig :D.
Det finns inga andra forum för mig, har inte det behovet.
Detta är lite på allvar men mest på skoj.
Vill jag bli riktigt allvarlig så läser jag Aftonbladet och lyssnat på Stefan Löfven.
Synd bar att hans parhäst lämnar scenen hon Lövin med stenar du vet.
Suck. :'(
Eller läser IL s inlägg i smyg. :cool:

Får står inte riktigt hur kan man trycka på like när det är en allvarlig kritik mot dig, likandant Gör ju Skipp . är ni buksvågrar , man börjar ju fundera, eller hur många troll finns här nu
Jag ber så mycket om ursäkt om någon tog illa vid sig av mitt inlägg.
Det var en pik men det var vänligt menad.
Mer oroande att du som inte var inblandad kände dig tvungen att styra upp det hela.

Hej

Sveriges strategi under pandemin anses vara hållbar.

i dag kl 12:43av Sophie Tanha
Den svenska coronastrategin har fått beröm av en av WHO:s sex särskilda covid-19-sändebud, David Nabarro, som menar att det inte är hållbart att stänga ner hela städer.
Nu kommenterar Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson berömmet i SvD.
– Vår bedömning har visat sig vara korrekt. Strategin ska hålla över tid. Vi är ett av få länder med begränsad smittspridning, till skillnad från flera länder i Europa där smittan kommer tillbaka kraftigt. Jag kallar den champagnekorkeffekten, säger Johan Carlson.
Tidningen frågar Carlson var som styrde bedömningen:
– Vår absolut främsta avvägning har varit andra hälsoeffekter. Hur människor i skola och på arbetsplatser hade mått vid en större nedstängning, säger han.

Mvh isan lover
Läste en intervju om den andra tomten Johan Giesecke som jobbar som hjärnan bakom FHM och de frågade hur han kan vara så självsäker?
Svaret, jo för jag har rätt för det mesta.
Dagens absoluta bästa, med bild och allt. :p:D:p

När man läser här och ser mellan raderna så är det många svenskar i Thailand som inte gillar läget där, men går i försvarsposition direkt för att inte förlora ansiktet på ett forum....
Visst var det mycket bättre förra året?
Tråkigt men fakta, livet har blivit mycket sämre i Asien och statusen på utlänningar är i fritt fall.
Sen att man kan cykla fritt som förr är inte hela bilden.

Tillbaka
Topp