Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det vet man redan, att det kommer en ny sjukdom. Frågan är inte om, utan närDe kommer inte ge sig förrän vi har tippat tillräckligt med pengar över läkemedelsindustrin sen kommer vi få tillbaka demokratin, kanske, om vi är snälla, för annars kommer det en ny otäck sjukdom och tar oss!
Det kommer alltid nya sjukdomar och mänskligheten kommer att överleva. Dagens sjukdom är dramatisk eftersom den är spridd i hela mänskligheten, många har dött och det går ännu inte att se ett slut. Uppfattningarna om hur den ska bekämpas/hanteras går vitt i sär. En del rapar åt den medan andra är ytterst bekymrade för sjukdomen men också för dess påverkan på ekonomi och företag. Det är omvittnat att det finns fattiga människor som drabbats hårt när de blivit utan försörjning.De kommer inte ge sig förrän vi har tippat tillräckligt med pengar över läkemedelsindustrin sen kommer vi få tillbaka demokratin, kanske, om vi är snälla, för annars kommer det en ny otäck sjukdom och tar oss!
Det kommer alltid nya sjukdomar och mänskligheten kommer att överleva. Dagens sjukdom är dramatisk eftersom den är spridd i hela mänskligheten, många har dött och det går ännu inte att se ett slut. Uppfattningarna om hur den ska bekämpas/hanteras går vitt i sär. En del rapar åt den medan andra är ytterst bekymrade för sjukdomen men också för dess påverkan på ekonomi och företag. Det är omvittnat att det finns fattiga människor som drabbats hårt när de blivit utan försörjning.
Även på detta forum går ju åsikterna åt olika håll kanske beroende på om någon bekant klivit in i evigheten eller inte till följd av coronan.
Jo, vi kommer alla dö i Corona...Samtidigt är det ett intressant fenomen att den här tråden tvärdog när verkligheten kom ifatt.
Jag hatar att dansa på någon annans grav, det känns ovärdigt.
Däremot är det så att det finns mycket vi inte lärt oss av den här sk. pandemin, sk, eftersom den blev så mild än så länge jämfört med ett mer aktivt virus.
Oavsett vilka åsikter man har, står vi idag inför flera rapporter att ett ev vaccin bara kan hjälpa några månader, även en riktig genomgången sjukdom ger också bara några månaders skydd.
Diskussionen om T-celler har enligt rön som framkommit visat sig vara en fantasi och finns inte så som påståtts av flera, även på detta forum.
Förmågan att ropa hej, före man var över bäcken var stor. P.ga. av önskan kanske.
Oavsett vad man tror på och vilken åsikt man därmed har. Kommer denna pandemi att skapa förändringar i allas liv, helt oaktat vaccin eller ej,
Nä, det har jag aldrig trott på. Det här viruset är inte så dödligt. Ingen ko på isen, ta det lugnt.Jo, vi kommer alla dö i Corona...
![]()
Men då kommer du såklart säga att vi ligger efter i Sverige, jättemånga är smittade! det dröjer innan alla smittade dör!
Men... det sa du för över en månad sen då vi sist hade diskussionen också och så verkar det ju inte ha blivit. Kan det möjligen vara så att dessa tester ger ett rätt högt antal felaktiga positiva svar så "ökningen" visar bara att fler prov är utförda? Det är jag övertygad om i vilket fall. Men som sagt vi skall såklart skrämmas upp lite till så vi lättar på lädret och inte ifrågasätter inskränkningar i demokratin. Det funkar ju!
Det finns en klar fara att många stater ser det här som en förevändning, att när det släpper, kanske de inte släpper de extraordinära åtgärderna som införts.Jo, själv ser jag en betydligt större risk i att bli dödad av en religiös fanatiker än av corona för tillfället men det verkar inte gå att genomföra lika stora ingrepp i de mänskliga rättigheterna för att få bukt med fanatikerna som man accepterar för viruset.
Ja man kan ju dö av mycket.Jo, själv ser jag en betydligt större risk i att bli dödad av en religiös fanatiker än av corona för tillfället men det verkar inte gå att genomföra lika stora ingrepp i de mänskliga rättigheterna för att få bukt med fanatikerna som man accepterar för viruset.
Jo jag var nära en gång när jag precis hackat chili och sen pissade stående. Utan att tvätta händerna mellan!Ja man kan ju dö av mycket.
Nu hörde jag att nån i frankrike dödat tre stycken och blev skjuten av polis han hade tydligen skrikit gud är stor gud är stor.
Troligtvis en helyllesvensk eftersom han var då bra på att skrika på svenska... ! (?)
Annars kan man ju råka ut för en skinnhissolycka när man sitter på sitt rum 10 tusen kilometer från frugan
Hmm,Jo jag var nära en gång när jag precis hackat chili och sen pissade stående. Utan att tvätta händerna mellan!
Ur askan i elden så att säga!han skrek mer efter det när han gnuggade ögonen och rusade in på toa. Efter typ 10 minuter skrek han igen.
Han pinkade och hade fortfarande kvar sås på händerna.
Så var det, det blev bara värre och värre för den stackarn.Ur askan i elden så att säga!
Har du aldrig fått en BJ efter en het somtammJo jag var nära en gång när jag precis hackat chili och sen pissade stående. Utan att tvätta händerna mellan!
Håller i stort med dig. Pratade med en kompis på Karolinska i dag. Han berättade att läget är rätt lugnt på IVA men att man har rätt många på infektionsavdelningen. Patienterna är yngre och starkare än i våras och inte lika sjuka. Dock att de kan vara olika mycket sjuka. Kan också bli stora kostnader för rehabilitering och återgång till ett normalt liv för en del.Hej
Att tråden inte är så aktiv som förut tolkar jag som ett tecken på att många börjar bli trötta på coronaviruset och det gäller väl både ute i samhället och på forum som det här, själv följer jag fortfarande pandemin med stort intresse, det är ju något som påverkar oss alla på flera olika sätt vare sig vi vill eller ej.
Att köra huvudet i marken och låtsas som om allt är som vanligt är inte min grej, jag vill veta vad som sker, hur pandemin utvecklas, följa hur olika länder agerar, hur det går med vaccin o.s.v.
Mvh isan lover
Hmm, nu blir det mycket påfyllning i trådarna när vi börjar följa öppnande och stängande av små detaljistbutiker.Hej
Coronaviruset skördade ännu ett offer när nu Tokyu Department Store stängs i slutet av januari, Tokyu har varit verksamma i 35 år.
Bangkok’s Tokyu Department Store closes down in wake of coronavirus pandemic
By Pattaya Mail
October 30, 2020
![]()
Tokyu began operation in Thailand since 1985 has suffered difficulties and a drop in turnover due to the impact from the coronavirus pandemic.
Tokyu, Japan’s department store at the MBK Centre shopping mall in Bangkok will close in January in the aftermath of the coronavirus pandemic.
Bangkok’s Tokyu Department Store closes down in wake of coronavirus pandemic - Pattaya Mail
Tokyu, Japan’s department store at the MBK Centre shopping mall in Bangkok will close in January in the aftermath of the coronavirus pandemic. Please Support Pattaya Mail MBK Plc, operator of the MBK mall said it has a plan to renovate the space after Tokyu group announced to cease its business...www.pattayamail.com
Mvh isan lover