A
Anonyma
Gäst
Google funkar ofta lika bra som en enkel utbildning...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Till skillnad så är jag utbildad.Nä jag har ju ingen sjukvårdsutbildning, vet bara vad jag googlat mig till.
Klippt å klistrat
Till skillnad från bakterier kan inte virus föröka sig själva, utan är helt beroende av att haka på en värd med levande celler för att överleva. Virus smittar i regel snabbt och är särskilt smittsamma de första dagarna efter smittotillfället, delvis på grund av att den som bär på viruset inte alltid vet om det utan sprider det ovetandes.
Oj.. ImponerandeTill skillnad så är jag utbildad.
Jag har en termin i sjukvård och 15 dagars praktik på Sahlgrenska, jag har gjort 4 månader teori och praktik utöver min sjukvårdspraktik.
Jag har lov att sy och operera, jag har större tillåtelseän sjuksköterska på svenskt sjukhus.
I princip så är det mest ensamföräldrar och invandrare som ligger under takregeln. Med två löner ligger de flesta över.Vad ligger maxbelopp på där du bor?
Gränsen för maxbelopp är ganska låg i Umeå och maxbeloppet är ca 1500kr/månad.
Tror sammanlagd inkomst är runt 48k för att komma upp i maxbelopp. Det är ju strax över 3% av bruttot för den som ligger på gränsen.
Rätt så högt om du frågar mig.
Detta är ett krav i kaptensutbildningen.Till skillnad så är jag utbildad.
Jag har en termin i sjukvård och 15 dagars praktik på Sahlgrenska, jag har gjort 4 månader teori och praktik utöver min sjukvårdspraktik.
Jag har lov att sy och operera, jag har större tillåtelseän sjuksköterska på svenskt sjukhus.
Tror att vi skall titta lite mer på Kinesiska myndigheternas åtgärder än deras siffror. de har en historia av att försköna statistiken.Har en känsla att detta är ett storm i vattenglas.
Jag har blivit allergisk för alla larm och stora rubriker.
Har pluggat mikrobiologi några år i Lund så förstår allvaret med baggar och virus som är en parasit och behöver en bärare (bakterie).
På något konstigt sätt köper jag inte larmet.
Kan ha fel men gissar att denna virus inte skördar flera offer än andra storainfluensa virus gör.
Det innebär att om någon är sjuk på ett plan så riskerar de andra på planet att sitta i karantän.Ja jag hörde om en inkubationstid på ca 14 dagar och att man smittas under hela den tiden. Det gör ju att viruset kan spridas ganska fort. Nu har väl alla kineser fått reseförbud ut ur Kina? Hörde via ett virtuellt stenbord på Internet att i Pattaya är det lugnt med kineser just nu.
Det innebär att om någon är sjuk på ett plan så riskerar de andra på planet att sitta i karantän.
I princip så är det mest ensamföräldrar och invandrare som ligger under takregeln. Med två löner ligger de flesta över.
Ren lögn säger du?Du verkar ha noll koll, jag har trots allt sjukvårdsutbildning, och läkaransvarig ombord.
Det du säger är ren lögn och du har ingen aning om smitta.
Ja, 2st lokalvårdare hamnar nog på maxtaxa.
Edit: 49280kr är gränsen i Umeå
Edit2: i Sthlm så låg gränsen på ≈47000kr
En länk till hur man kan följa viruset på karta och i siffror över världen.
Orka bry mig, tror jag har lite bättre koll än dig lille manNä jag har ju ingen sjukvårdsutbildning, vet bara vad jag googlat mig till.
Klippt å klistrat
Till skillnad från bakterier kan inte virus föröka sig själva, utan är helt beroende av att haka på en värd med levande celler för att överleva. Virus smittar i regel snabbt och är särskilt smittsamma de första dagarna efter smittotillfället, delvis på grund av att den som bär på viruset inte alltid vet om det utan sprider det ovetandes.
Tror gör man i kyrkan lillepluttOrka bry mig, tror jag har lite bättre koll än dig lille man![]()
Till skillnad så är jag utbildad.
Inte fn skulle jag lägga mig under kniven med er sjöbusar som kirurgerJag har samma utbildning och skulle valt en sjuksköterska 8 dagar i veckan.
Att vi har lov att göra saker, efter råd/godkännande från läkare iland, beror ju på att någon måste ju göra nåt om det händer något till sjöss, det är ju inte bara att svänga in till närmsta sjukhus
/ SatanG