Corona viruset sprider sig

Ja bara tänkte igår när ja var på ett ställe typ 80 personer . Minst 60% hostade rakt ut utan att bry sig om omgivningen. Det räcker med att en sån jävel e smittad... sen e tusentals det imorn. Jag tycker mig se kineser o japaner. Ja saiater i allmänhet jämt gå runt med munskydd men här i europa haha.. nä! sverige om man nonchalerar så som man gjort så e det kört..
Men visst kan ja ha fel. Bli inte arg nu panpan

Ja bara tänkte igår när ja var på ett ställe typ 80 personer . Minst 60% hostade rakt ut utan att bry sig om omgivningen. Det räcker med att en sån jävel e smittad... sen e tusentals det imorn. Jag tycker mig se kineser o japaner. Ja saiater i allmänhet jämt gå runt med munskydd men här i europa haha.. nä! sverige om man nonchalerar så som man gjort så e det kört..
När blev jag arg? 55555

dagen kurvor än så länge

Corona_202004_1.png
Corona_202004_2.png
Corona_202004_3.png
Corona_202004_4.png

Fast mot corrona skyddar inga masker, ger bara falsk trygghet sa Svensk läkare.
Men kunde vara bra ändå för om den som har corona använder mask kan det hindra vidarespridning när den personen hostar.
Stod det.

Tycker det är rätt tänkt sjuk eller inte om alla bär mask minskar spridningen.
Men jag har för mig att man aldrig skall använda en fuktig mask den riskerar att öka risken för att bli smittad.
Enis kanske vet om det stämmer med fuktig mask.

Hej

Själv undrar jag om inte mer eller mindre hela Europas bilindustri kommer att tvingas till ett stopp inom en inte alltför lång tid, nästan alla tillverkare har väl delar som tillverkas i Kina, kanske lite beroende på var i Kina dom har sin tillverkning och leverantörer, så coronaviruset kan ställa till det på många olika sätt

Mvh isan lover
Du har nog helt rätt. Tillverkarna har ofta små lager och kör med "just in time". Kanske kan detta ge affärsmöjligheter för våra egna underleverantörer. En del anses ju kunna göra snabba omställningar och klara korta serier. Problemet kommer nog också att var relaterat till om kunder vill köpa nya bilar och hur stora lagren är av begagnade bilar.

Har sett uttalanden om att världshandeln minskar med 1 till 2 %. Av intresse är väl också den politiska påverkan krisen kan ge i Kina och kanske i andra länder.

Finns masker som skyddar 3 m p3 klassade

Hej

Ingen lag hindrar restauranger och hotell ifrån att stänga ute Kinesiska kunder säger chefen för turistpolisen i Chiang Mai, men dom lyckades ändå övertala en restaurangägare att ta ned skylten som sa att man inte serverade Kinesiska kunder.

Men representanter för turismen oroas av att Kineser stängs ute på hotell och restauranger eftersom det kan ställa till ännu mer skada för den redan hårt drabbade turistindustrin om Kineserna känner sig diskriminerade.

Mvh isan lover

Att inte bara ha all tillverkning i Kina kanske kan bli en bra lärdom, vi har blivit oerhört beroende av Kina. Men tror nog detta virus kommer spridas ganska snabbt utanför Kina snart. Då hjälper det inte längre att bara isolera Kina.

Hej

Ingen lag hindrar restauranger och hotell ifrån att stänga ute Kinesiska kunder säger chefen för turistpolisen i Chiang Mai, men dom lyckades ändå övertala en restaurangägare att ta ned skylten som sa att man inte serverade Kinesiska kunder.

Men representanter för turismen oroas av att Kineser stängs ute på hotell och restauranger eftersom det kan ställa till ännu mer skada för den redan hårt drabbade turistindustrin om Kineserna känner sig diskriminerade.

Mvh isan lover
Ja käkar de fladdermöss så får de la skylla sig lite själva om de blir diskriminerade eller hur. Kom inte sars också av fladdermöss. Kan dom inte börja äta riktig mat så har vi sluppit hälften av alla virusepedemier i världen

Ja tror att detta kan vara bra på sikt, västerlänningar kanske är under sksttade. Vi som över lerver får se

Hej

Det kan jag nog hålla med om på ett sätt, den massturism i gruppreseform Thailand medvetet har satsat på under många år nu medför ju en rad problem, det blir överfullt av turister på en del platser, det uppstår näst intill kaos, detta sliter på både natur, djurliv och människor, dessutom är det ju oklart hur mycket av dom pengar som omsätts i denna s.k ”Zero dollar Tourism” som blir kvar i Thailand.

Mvh Isan lover

Ja käkar de fladdermöss så får de la skylla sig lite själva om de blir diskriminerade eller hur. Kom inte sars också av fladdermöss. Kan dom inte börja äta riktig mat så har vi sluppit hälften av alla virusepedemier i världen

Hej

Tror i.o.f.s att Thailändare äter fladdermöss också, men det sägs ju att Kineser äter allt med ben på utan stolar och bord, det tror jag stämmer ganska bra.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp