Corona viruset sprider sig

Men dödsfallen minskar faktiskt kraftigt det sista dygnet. Studera tabellen "daily death".. Sen ska vi nog ta uppgifter från Kina med en nypa salt. Dock ser man att det inte har varit så många dödsfall utanför Kina ännu trots att det har gått en tid de varit smittade så siffrorna kanske stämmer när det gäller dödsfall..

+ 106 döda under senaste dygnet och 1.775 dödsfall totalt och 71.332 smittade enligt de färskaste uppgifter jag kunnat hitta.

Vad är lite Corona mellan vänner, bättre att turisterna fortsätter att komma till Thailand.
Tror de.:mad:
Eller så stämmer det med 35 insjuknade och ni bara spekulerar....
Vem vet men spekulationer blir det alltid vid sådana här utbrott.
På barnens skola får inga gå till skolan om dom har minsta snuva, hosta etc, står vakter vid alla ingångar med handsprit på morgonen och alla måste tvätta händerna, även i klassrummen har dom det.
I köpcentrum som jag var i innan jag mönstra på så stod det handsprit vid ingångarna.

På barnens skola får inga gå till skolan om dom har minsta snuva, hosta etc, står vakter vid alla ingångar med handsprit på morgonen och alla måste tvätta händerna, även i klassrummen har dom det.
I köpcentrum som jag var i innan jag mönstra på så stod det handsprit vid ingångarna.
Nej jag har slutat att läsa om Corona.
Vet inte vilka info man kan lita på

Hej

Tror att dom chansar p.g.a ekonomiska skäl, dom vill nog ha så många turister som möjligt trots riskerna, därför är dom i princip det enda landet i regionen som fortfarande flyger på alla destinationer och har öppna gränser.

Mvh isan lover
+ 106 döda under senaste dygnet och 1.775 dödsfall totalt och 71.332 smittade enligt de färskaste uppgifter jag kunnat hitta.

De Kinesiska sjukvårdsmyndigheterna rekommenderar sedan någon vecka tillbaka att svårt sjuka patienter behandlas med blodplasma från tillfrisknade patienter. Plasman innehåller antikroppar den tillfrisknade patienten bildat mot coronaviruset. Ser man till antalet dödsfall som rapporterats i Kina ser man att antalet stagnerat de sista dagarna och senaste dygnet var det en nästan 30% minskning från föregående dygn. Men frågorna kvarstår. Är det slumpen och kan man lita på siffrorna?

De Kinesiska sjukvårdsmyndigheterna rekommenderar sedan någon vecka tillbaka att svårt sjuka patienter behandlas med blodplasma från tillfrisknade patienter. Plasman innehåller antikroppar den tillfrisknade patienten bildat mot coronaviruset. Ser man till antalet dödsfall som rapporterats i Kina ser man att antalet stagnerat de sista dagarna och senaste dygnet var det en nästan 30% minskning från föregående dygn. Men frågorna kvarstår. Är det slumpen och kan man lita på siffrorna?
Jag tittade på ett program frå CNN igår som handlade om Corona.
Inga högt uppsatta hos (HHS)
U.S. Health Department, litate på de siffror som kom från Kina.
Och så att det är mycket fler som HAR Corona och som HAR dött av Corona

ja vilka ska man lita på?

Jag tittade på ett program frå CNN igår som handlade om Corona.
Inga högt uppsatta hos (HHS)
U.S. Health Department, litate på de siffror som kom från Kina.
Och så att det är mycket fler som HAR Corona och som HAR dött av Corona

ja vilka ska man lita på?
Ja Kineser och komuniststater litar jag inte ett dugg på.
Såg på Chernobyl serien i veckan, ungefär så öppna som Sovjetunionen var tror jag dom är i Kina, skall mörkas så det ser ut som det är bättre än det är och att dom gör ett bra jobb.
Ingen som vågar gå ut med sanningen där, då försvinner man eller dör plötsligt i coronaviruset.

Men det är svårare att mörka i länder med öppna sociala medier, varje sjuk person har oftast några släktingar ;)

Har ju funnits på till ex alla Central f sedan 5 år tillbaka .till ex Pattaya .

Om vi nu skulle ”spekulera lite” lite om vilka åtgärder som vi tror Sverige skulle ta under liknande omständigheter?

Fordonstrafik förbjuds
Kina fortsätter med drastiska åtgärder för att stoppa smittan. I Hubeiprovinsen, där coronaviruset har drabbat flest, ska nu fordonstrafik förbjudas. Provinsregeringen meddelar att undantag gäller för polisbilar, ambulanser, fordon med nödvändiga varor eller andra fordon knutna till offentlig service.

Regelbundna hälsokontroller kommer att göras på alla invånare i provinsen, och företag får inte återuppta verksamheten utan att först få tillstånd från regeringen.

I snart fyra veckor har invånarna i mångmiljonstaden Wuhan befunnit sig i karantän. Sammanlagt har 56 miljoner människor i Hubei skurits av från omvärlden och stora delar av befolkningen är beordrade att hålla sig inomhus.

Ett nytt snabbare sätt att diagnostisera smittan gjorde att antalet personer som konstaterats bära på viruset sköt i höjden tidigare i veckan, men sedan dess har de nya fallen minskat.

Sedlar i karantän
På lördagen avled den första personen utanför Asien i smittan, en 80-årig turist från Wuhan som hållits i karantän på ett sjukhus i Frankrike. Det är det första dödsfallet utanför Asien. På söndagen meddelade Taiwan att en man avlidit till följd av viruset. Tidigare har även Filippinerna, Hongkong och Japan haft varsitt dödsfall.

Kinas centralbank meddelade på lördagen att använda sedlar kommer att samlas in, desinficeras och låsas in i 14 dagar innan de släpps ut i handeln igen.

I huvudstaden Peking måste numera invånare som återvänder efter att ha varit ute och rest sitta i karantän i sina lägenheter i två veckor

Hej

Tror att dom chansar p.g.a ekonomiska skäl, dom vill nog ha så många turister som möjligt trots riskerna, därför är dom i princip det enda landet i regionen som fortfarande flyger på alla destinationer och har öppna gränser.

Mvh isan lover
Vi kan bara konstatera att länder i regionen har valt olika strategier och det är i dagsläget svårt att säga vilken strategi som är riktig. I svenska tidningar finns det uttalanden om att det kommer att ta minst ett år innan alla spår är borta. I Europa har vi fortfarande bara enstaka fall i varje land. Därmed uppstår frågan vilken uthållighet Kina har för att hålla garden uppe som i dag. Företagen väljer också olika strategier i Kina. IKEA är försiktiga och har fortfarande stängt till skillnad från många andra.

Thailand tar en medveten risk. För utomstående är det svårt att bedöma hur stor den risken är. De kan t ex räkna med att antalet kineser minskar drastiskt och att detta räcker.

Det som jag tycker är oroväckande är att experterna fortfarande inte kan ange vad som smittar resp inte smittar med stor säkerhet. Fortfarande osäkert hur man bäst skyddar sig. Finns div uppfattningar om munskydd, handtvätt mm.

Hade för mig att sprit bara skyddade mot bakterier. Har jag missuppfattat det här?

Tillbaka
Topp