Corona viruset sprider sig

Hur tänkte dom och Du där?
85% får en mild sjukdom som absolut inte kräver sjukhusvård.
Man försöker bara skrämma upp folk så vaccinet ska sälja bra när det väl kommer.
Jag tänker inte ta det.

Vaccinationshysterin är helt sanslös, vaccin är långt ifrån ofarligt...
Hur många känner någon som avled av mässlingen?
När jag var liten hade nästa alla mässlingen, vattkoppor mm, jag vet iaf ingen som inte klarade det.
Jag antar att de gjorde en matematisk analys. Om 10% av svenskar på det och 15% av dessa blir allvarligt sjuka och behöver intensivvård så är det 1,5% av befolkningen dvs150 000. Om dessa behöver intensivvård en vecka var behövs det 150 000/52 vårdplatser om det är över ett år. Vilket skulle kräva ca 3000 platser. Troligen kommer dessa sjuka inte normalfördelas under ett år utan kommer bli toppar. Så Sverige kommer inte klara detta. Det är så dem tänkt.

Nu är det rena cirkusen i USA.
Det visar sig att bara 5 lab i hela USA kan med säkerhet kontrollera ett test.
Endast 100 prover är gjorda och nu finns ett fall i norra Californien som inte har rest eller varit i kontakt med någon känd källa.

De medicinska experter i USA som påstod att det tar 1,5 år att få fram ett vaccin är utbytta.

I övrigt stänger man samtliga skolor i Japan i en månad.

Två ytterligheter....
i nyhetsinslaget från CNN.
Det finns medicinlabb som säger att ett vaccin är ca 3 månader bort just nu.

Hej

Irans vice hälsominister Iraj Haririchi höll presskonferens när han redan var smittad av coronavirus, han hostade, torkade svett och verkade inte alls vara frisk, efteråt konstaterade att han var smittad, i-länderna nedan kan man se en video ifrån presskonferensen.

Mvh isan lover

Israel och 3 mån innan dom kan börja testa på människor.
Hmmm.. Tror börsen hinner backa lite till
Israel är trots allt en av världens främsta länder vad gäller medicinsk och teknisk utveckling. På medicinska sidan är världen mer eller mindre fullständigt beroende av dess utveckling. Dock håller jag med om att det är ett osäkert kort då det inte är testat. Lätt att hävda saker före testresultaten kommer.
Vad gäller nyhetssiten som sådan är den åt liberala hållet till, hade den lutat mer åt vänster hade risken för fake news varit högre.

Trevligt :thumbsdown:
"Although travel restrictions from Wuhan City and other cities across China may have reduced the absolute number of travellers to and from China, we estimated that about two thirds of COVID-19 cases exported from mainland China have remained undetected worldwide, potentially resulting in multiple chains of as yet undetected human-to-human transmission outside mainland China."

Men jag tror Thailand är lösningen på spåret :)

111.jpg

/ SatanG
Verkar vara en standars även i Sverige att inte ta prover innan dom visar symtom även fast dom vart utsatta.
Kanske inte visar innan eller att testutrustning är begränsad så man slösar inte på den utan isolerar och testar vid symtom??

"De personerna kommer att ha telefonkontakt med vården varje dag i två veckor. Visar det sig att de har symtom så kommer de att bli provtagna."

Verkar vara en standars även i Sverige att inte ta prover innan dom visar symtom även fast dom vart utsatta.
Kanske inte visar innan eller att testutrustning är begränsad så man slösar inte på den utan isolerar och testar vid symtom??

"De personerna kommer att ha telefonkontakt med vården varje dag i två veckor. Visar det sig att de har symtom så kommer de att bli provtagna."

Telefonkontakt med vården? välkommen till corona-linjen hos sjukvården, Du har plats 378 i kön....

Italienarna är sig lika, rutiner och ordning är liksom inte deras grej. :cool: Omkring 650 personer har bekräftats smittade och 17 döda i Italien

"Efter medierapportering om att det dröjt rejält innan den troliga första smittobäraren testades för viruset har åklagare nu inlett en utredning av sjukhus i regionen Lombardiet. Polis har gjort besök på sjukhus i städerna Codogno, centrum för utbrottet, samt Casalpusterlengo och Lodi, rapporterar The Guardian.
Utredningen kommer sedan även premiärminister Giuseppe Conte beskyllt vården i regionen för bristande hantering av det första fallet.

Den 38-årige man som beskrivs som ”patient ett” tros ha hunnit smitta sin gravida fru, en vän han tog en löptur med, tre äldre personer på en bar samt åtta sjukvårdsanställda och patienter på sjukhuset i Codogno. En av de sistnämnda uppges vara en 77-årig kvinna som dog i söndags.
Enligt italienska medier hann 38-åringen träffa läkare vid fyra tillfällen under en period av flera dagar innan varningsklockorna började ringa. Och när symptomen väl togs på allvar ska han ha fått tillbringa totalt 36 timmar på sjukhuset innan han till slut testades för viruset och sattes i karantän.
Sjukhusanställda har uppgett att det dessutom dröjde flera timmar efter det att han testat positivt tills att alla i personalen hade varnats om smittorisken.
Kritiker har påpekat att mannen, enligt riktlinjer som infördes i slutet av januari, borde ha behandlats som potentiellt virussmittad redan från början, även om han inte hade någon tydlig koppling till Kina."

Detta är bara början innan slutet....

Jag skrev tidigare, hur många flyg kommer att ställas in,

kommer jag att kunna komma hem med min biljett, eller ska jag boka om och åka snarast?

Läser i artikeln i Aftonbladet där Löven uttalar sig.
Regeringen har lista på länder dom inte skall åka till pga coronaviruset men dom säger inte vilka och ingen avrådan till folket.

Här finns redan svaret, klart att spridningen fortsätter, och myndigheterna säger, vi väntar och ser....utlys katastrofläge NU.

Situationen i Sverige
Coronaviruset, vars officiella namn är covid-19, sprids genom kontakt mellan människor eller genom hosta och nysningar.

Världshälsoorganisationen (WHO) har utlyst en varning om globalt hot.

I Sverige bedömer Folkhälsomyndigheten risken som hög för att fler fall kommer att upptäckas.

Samtidigt menar de att risken för allmän smittspridning fortfarande är låg.

Tillbaka
Topp